Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

cunicekb 

všechny recenze uživatele

Jak se tak rozhlížím, nacházím pouze průměrné hodnocení, což mi přijde škoda. Drama, částečně psycho, prostě krimi. které je pojato netradičně a právě ona netradičnost se myslím více než vyplatila. Pravdou je, že film vyzdvihuje do nebes herecké umění pana Adamíry a paní Budínové. Scény u kterých jsem se více rozrušila, byly s panem Adamírou, možná jsem čekala, co pěkného mi plátno nabídne, jakožto zvědavé ženské :) Možná je to opravdu tím, ale mě se film líbil na plných pět! :) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra ceskoslovenska detektivka zo 70. rokov minuleho storocia. V roku 1971 uz normalizacia ficala naplno, ale stale sa tocili pamataniahodne filmy, a tento je jeden z nich. Vyborny je pribeh penzionovaneho kriminalistu, ktory podozrieva clena rodiny z nekalych praktik. A na tom je vystavany cely film. Reziser Otakar Fuka odviedol fakt pracu na urovni, Z hercov zaujme najma Slavka Budinova. Smeral sice uz v 70. rokoch nemal take kultove filmy ako v 60. rokoch /Kladivo na Carodejnice, Cintamani a Podvodnik/, ale hrat rozhodne vedel. Film ma velmi dobru atmosferu a otvoreny koniec. Takze ako mylovnik ceskoslovenskej kynemtagorafyje davam vysokych 77 % ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Nato že to byl debut řežiséra Fuky, tak docela solidní psychologické drama s kriminální zápletkou..V předmětu zájmu zde sotjí majetek bohaté manželky, vražda, cesta k mladé milence..Trio Adamíra jako vrah, Budínová jako jeho officiální manželka a mladá milenka Daniela Klichová zahráli vcelku solidně... To vše v těsné závěsu nastupující normalizace, některé scény, rozhovory by snad později už nemohly ani projít.. Pokud jste byly pozorní tak jste si jistě všimli i Valerie Kaplanové, ještě před nástupem rolí všech těch pozdějších stařenek, nebo výpravčí Milady Ježkové, známé s veleúspěšných Formanových, Krejčíkových nebo Menzelových filmů z šedesátých let.. ()

Richie1 

všechny recenze uživatele

Některé filmy mi utkví v hlavě a já s údivem zjišťuji, že i po týdnu po shlédnutí na film stále myslím. Tohle se mi stalo i se Svědectvím mrtvých očí a já poté navýšil hodnocení o jednu hvězdičku. Asi proto, že příběh (nepovedené manželství, nevěra a pokusy o zoufalé řešení) je vlastně ze života a že se pravidelně odehrává v nesčetných manželstvích. A hlavní hrdina Jiří Adamíra podal opravdu skvělý výkon. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

40% — Kromě Pilotů jsem viděl všechny filmy Otakara Fuky a v jeho prvotině jsou vidět společné rysy. Námět by to nebyl až tak nezajímavý, ale zpracování je takové ponuré, mdlé, nezáživné. Navíc je to ten typ kriminálních filmů, který se mi většinou nelíbí – pachatele známe od začátku a jde spíše o psychologickou studii než o napětí z odhalení vraha. Pokud se koukáme na tvorbu O. Fuky, tak zjistíme, že podobně stavěných kriminálních filmů má více. Ono by to samo o sobě nemuselo být za každou cenu špatné, jeno by bylo potřeba, aby to bylo podáno víc atraktivně a záživně. Slávka Budínová a Jiří Adamíra předvádějí velmi dobré výkony, u ostatních už je to horší. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Představitelka Daniely, Danuše Klichová, popisuje, že postelových scén bylo původně natočeno mnohem víc, ale komunistická cenzura je tehdy nedovolila do filmu zařadit. Jiří Adamíra byl během natáčení těchto scén velmi ohleduplný a vždy po dokončení choulostivé scény ji jako první zahaloval do županu. (sator)
  • Autonehoda, pri ktorej Horáček (Jiří Adamíra) a Horáčková (Slávka Budínová) zrazili stopárku, sa stala za hlbokej tmy, kdesi celkom mimo obce, bez svedkov. Horáčkovi neskôr hlásil technik zo servisu predĺženie opravy jeho Cortiny z dôvodu, že sa príslušníci zháňajú po nejakej Cortine, tak prezerali aj tu jeho. Za daných podmienok by ale príslušníci museli byť minimálne veštci, aby bez svedkov vedeli, že majú hľadať práve Cortinu. Okrem toho pri vtedajšom stave fotografickej techniky bolo vytvorenie jasnej fotografie za tmavej noci a bez blesku len pri svetle auta a bez nastavenia dlhej expozície takmer nemožné. (J.J.1972)

Reklama

Reklama