Reklama

Reklama

Nemocnice na kraji města po dvaceti letech

(seriál)
  • angličtina Hospital at the End of the City Twenty Years On
Česko, 2003, 12 h 27 min (Minutáž: 57–58 min)

Režie:

Hynek Bočan

Scénář:

Petr Zikmund

Kamera:

Ivan Šlapeta

Hrají:

Josef Abrhám, Ladislav Frej st., Josef Vinklář, Jana Štěpánková, Eliška Balzerová, Iva Janžurová, Josef Dvořák, Daniela Kolářová, Ladislav Chudík (více)
(další profese)

Epizody(13)

Obsahy(1)

V novém pokračování se znovu shledáme prakticky se všemi hlavními postavami Dietlovy nemocniční ságy. Pochopitelně – primář Sova (Ladislav Chudík) už není ve svém pokročilém věku středem dění. Na jeho místě však stále pevně stojí primář Arnošt Blažej (Josef Abrhám). I jemu už táhne na šedesátku a to je důvod, aby se za sebou ohlédl, aby bilancoval svůj život. Jenže Blažej rozhodně ještě nekončí a nachází v sobě stále dost sil, aby znovu zvedl prapor – nejednou i za ty druhé. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele topi80 k tomuto seriálu (14)

Nemocnice na kraji města po dvaceti letech (2003) odpad!

Jak by pravil Stroupežnický, nevím věru, co mám vytknouti dříve. Tady se totiž nepovedlo vůbec nic, a to nemluvíme jenom o scénáři, režii a hercích. Tady amatérismus probíhá všemi vrstvami, od kulisáků přes zvukaře až po hudbu. Nic se nepovedlo a asi každý člověk, který je uvedený v titulcích, se za toto dílo bude asi do smrti stydět. Šišlající Blažej, zvrácená zápletka kolem doktorky Čeňkové, slaboduchá zápletka privatizace, otravné bezpohlavní nové postavy, zkrátka totální zprznění všeho, co na seriálu zprznit lze. A to jsem se ještě nedostal k vrcholu, kterým je scénář. To, jakým způsobem se tady řeší rasismus, si nezadá s naivním poselstvím filmu "Sokolovo". Celá zápletka kolem rodiny Pěnkavových by dokázala vyhnat od televize i důchodce, kteří si každý krok a vstávání z křesla či gauče musí pořádně rozmyslet. A ty postavy Topfera a Hrzánové, to jako mělo být co? Pokud scénárista nemá dost soudnosti a vyleze na povrch s takovým škvárem, dokážu to ještě překousnout, ale producenti a všichni, kteří na natočení této zrůdnosti přiklepli peníze, by měli být hnáni k odpovědnosti a měla by se od nich požadovat nejen náhrada škody, ale i odškodnění za psychickou újmu diváků. Tohle je totiž ještě horší, než všechna ta Rodinná pouta nebo Ordinace, a to je co říct. ()

Tajemství (2003) (E01) 

Opravdu moc špatné už od začátku. Odpustil bych představující a bilancující dialogy, které šustí papírem, ale pro co nejrychlejší přiblížení aktuálních osudů postav jsou asi nezbytné. Ovšem trapností nad tím, jak seriál řeší cigánskou sestru, se snad musí otřást i ten nejagilnější multikulturní aktivista. Na příkladech dialogů doktora Klobouka s Eliškou Královou, privatizačního námětu kolem rodiny Sovových a dalších rekvizit, které už scénárista Petr Zikmund použil už ve svých dřívějších nepříliš zdařilých seriálech, si můžeme být jistí, že tento seriál bude opravdu silné kafe. Nejlépe překvapivě působí scény z Blažejova primariátu a starý Sova. Přestože se někteří účastníci pokouší i o herectví, je to hodně velká bída a už první díl ukazuje, že to ještě větší bída bude. ()

Pomluva (2003) (E02) odpad!

Taková slátanina se jen tak nevidí. Zásobník je skuteçně plný wtf momentů. Řešíme, kterak si emigrující alkoholický doktůrek chce koupit nemocnici (a jeho manželka je zřejmě Rotchild a Džejár v jednom), řešíme pochopitelně rasismus, pošahanou psychiatričku, dialog sester z ortopedie na úrovni sedmé třídy základky, ale nad vším trůní imbecil doktor Klobouk a jeho blbstvím okouzlená Eliška. ()

Balvan (2003) (E03) odpad!

Blažej, kterému bylo vždy jedno, co si kdo myslí, se složí po článku v nějakém bezvýznamném městském plátku. U anonymního telefonátu se člověk cítil tak trapně, jako by to v nějakém rauši napsal on sám a do seriálu to pak bylo dáno proti jeho vůli. A to ještě zdaleka nebylo to nejhorší, neboť absurdnost románku doktora Klobouka a pošahané dcery doktorky Králové dosahuje zdánlivého vrcholu trapnosti. Naštěstí nevítězí, neboť tvůrci na nás vytasili ještě řešení rasismu... ()

Druhá rodina (2003) (E04) odpad!

Schopný scénárista by dokázal z dialogu tak jasných charakterů, jaké představují Ina s Blažejovou - Bártovou, něco vykřesat. Tady to šlo do vytracena. K "rasismu" už se ani vyjadřovat nebudu, tady je poznat i na hercích, že si při hraní těch scénu museli v duchu klepat na čelo. U Cvacha se naštěstí pokračuje v jeho částečném zmoudření, které mu v jiném dialogu se Sovou napsal už před dávnými lety Dietl. Ale věštkyně se svými kořeny a štěstím byla dobrá. ()

Zpověď (2003) (E05) odpad!

Přestože existují ještě horší seriály, tak tento díl nabízí takovou přehlídku trapnosti, že mu ji mohou závidět i bezduché nekonečné seriály. ()

Čistka (2003) (E06) odpad!

Představa, kterak omluva v místním plátku způsobí kladný ohlas mnohonásobně převyšující negativní důsledky předchozí pomluvy, je velmi komická. Ještě více než romance Elišky s tím looserem. ()

Past (2003) (E07) 

Tak jsme se v sedmém dílu konečně dočkali toho, že se něco děje. Mám na mysli Abrháma s Töpferem. Takže odpad to nebude. Zápletku kolem Alžběty snad ani komentovat nebudu a absurdní sci-fi scény ze svatby mladého Pěnkavy raději taky ne, neboť to se snad ani komentovat nedá. ()

Útěky (2003) (E08) odpad!

Koneçně jsme se dostali do stádia, kdy už se jako totální magoři chovají úplně všichni. Hrzánová, Balzerová a Dřízhalová by to měly mít diagnostikované, Němec si hraje na fotra (už méně zoufalým způsobem než kdysi), Abrhám na pokraji sil má dost energie, aby optákoval kolegyni, mladej Sova chce koupit nemocnici, aby se zaměstnal a nechlastal. A Dvořák s Janžurovou vynakládají herecký talent pro ztvárnění neskutečně dementního scénáře. ()

Start (2003) (E09) 

Ty zápletky jsou neskutečně dementní, až člověk musí ty herce litovat. WTF momentů tady bylo ještě více než dosud. Němec iracionálně si hrající na otce, šílená Balzerová, davová psychóza u Pěnkavů (co si to ta listonoška jako dovoluje?), Klobouk s Eliškou... U Pěnkavů se Dvořák a Janžurová snaží herecky zachránit, co se dá, když už musí hrát takový nesmysl. Dění kolem privatizace nemocnice, jakkoli je ten námět klišovitý až na půdu, je zajímavý, stejně jako Töpferovo čekání na popravu. ()

Synové (2003) (E10) 

Sledujeme zmoudření Cvacha, což vlastně kdysi načal už Dietl. Zajímavě racionální rozbor od Langmajera, pokračuje herecký boj Dvořáka a Janžurové s hloupým námětem. Ale až na motiv Alžběty docela koukatelné. ()

Zatnuté zuby (2003) (E11) 

Dění kolem nemocnice mě navzdory otřepanému privatizačnímu námětu docela baví. Mladý Blažej si dle sester pouští při operaci super hitovky (pro neznalé - jde o desítky let staré diskoškové šlágry). A zápletka kolem Alžběty je už intenzivní natolik, že si s tím neumí poradit ani Vašut, který obvykle dokáže v seriálech z něčeho podobného vytěžit maximum, herecky koncertovat a celé to uchopit tak, že to vlastně vůbec není blbé (Dlouhá míle, Druhý dech). Ale tady i on narazil. Dvořák s Janžurovou se snaží nadále herecky zachraňovat hloupě napsaný scénář. ()

Diagnóza (2003) (E12) 

Silnou stránkou je nadále dění kolem nemocnice, kde je poněkud překvapivé, že to řeší (nebo spíše neřeší) zcela vyklepaný Karel Sova, zatímco jeho rázná manželka v Německu pečuje o vnuka a v podstatě se nestará o to, že projekt, do kterého šla s džejárovským zápalem, padá. Blažej je v jednom kole. A Alžběta je celá překvapená, že jí Vašut poté, co mu zmrzačila dítě, nevlétne do náruče. U té scény mi oči málem vypadly z důlků. Podobně jako u Pěnkavy, který na základě nějakého drbu od gorily, která ho sama nebrala vážně, vyráží do karlovarských kasin hledat uprchlého tuneláře. ()

Slib (2003) (E13) 

Závěrečné díly takových těch třináctidílných seriálů bývají obvykle ve stylu "co jsme si, to jsme si", ani tento není výjimkou. Uzavřela se nám příšerná zápletka s dobrými hereckými výkony u Pěnkavů a také u Králů/Řehořů, uzavřela se nám příšerná zápletka s příšernými hereckými výkony u Klobouků. Poté, co jsme v seriálu zatočili s rasismem, jsme instalovali i toho správného primáře s přidanou hodnotou. Nejsvětlejším bodem pak byla večeře (nebo oběd) u Bártů, kde na mladého Blažeje vyšlo najevo, že si začal se sestřičkou z oddělení. Což Haně Maciuchové zjevně evokovalo jakousi vzpomínku... ()

Reklama

Reklama