poster

Vyzvání k souboji

  • japonský

    The Challenge

  • český

    Když chce jít do pekla, nech ho jít

    (neoficiální název)

Akční / Drama

Japonsko / USA, 1982, 108 min

  • pakobylka
    **

    Existují filmy, které i po mnoha letech přes svou nespornou naivitu dokážou silně zaujmout, mají jiskru, disponují zábavným nebo napínavým dějem a charismatickým hrdinou, ale „Vyzvání k souboji“ k nim rozhodně nepatří. Myslím, že v době svého vzniku snímek nějaký potenciál měl, ale z dnešního pohledu se jedná o snadno zapomenutelný příběh s téměř nulovou atmosférou, který navzdory celkem svižnému ději nudí a chvílemi působí spíš jako nechtěná parodie.(11.10.2009)

  • Gilmour93
    ***

    Staré samurajské tradice, jenž postupně zlákají na svou stranu dobrosrdečného Američana vs. moderní a manonu chtivé Japonsko - nic nového pod (vycházejícím) sluncem.. Patřičně krvavý Frankenheimer, tradičně charismatický sensei Mifune a tvrďák Glenn, jenž se syndromu ze zasypání směje do tváře. Za úchvatný "kancelářský souboj" na konci jsem si slíbil, že budu v hodnocení tohoto jinak lehce tupého béčka postupovat shovívavě.(12.10.2009)

  • Quint
    ***

    Akční béčko, které chce být moderní variací na samurajskou klasiku Yojimba. Zápletka je dost podobná. Je tu i Toširó Mifune v roli samurajského mentora. Zatímco Sergio Leone ve své westernové verzi Yojimba „Pro hrst dolarů“ vyměnil původní samuraje za kovboje a Walter Hill ve své gangsterské verzi „Poslední zůstává“ zase za gangstery, tak tady někteří samurajové „přežili“ až do dneška a stále udržují svoje tradice. Proměna zpočátku ignorantského boxera (Scott Glenn) v oldschoolového samuraje, který se řídí morálním kodexem Bušidó, je ale naprosto neuvěřitelná. A hlavním problémem filmu je to, že je vlastně celý dost neuvěřitelný, což by nevadilo, kdyby se nebral tak smrtelně vážně. Film nabídne aspoň solidní akční scény, které oslní nejen díky Frankenheimerovýmu osobitému vizuálnímu stylu, ale i díky solidní choreografii boje na blízko tehdy ještě neznámého Stevena Seagala. Finální scéna připomíná přehnanou závěrečnou "one-man-army" řežbu v pozdějším Komandu (s tím rozdílem, že zde si Mifune vystačí s pouhým samurajským mečem proti samopalům). The Challenge ovšem narozdíl od Komanda chybí sebemenší nadhled. A nerealistická akce, servírovaná se suchou vážností je dost zvláštní kombinace. Ale i tak je to svým způsobem občas cool.(20.4.2017)

  • majo25
    ***

    To bol riadne debilný nápad obsadiť do hlavnej role Glenna aj s jeho sedemdesiatkovým hippi-három. Absolútne sa svojím zjavom i charizmou na rolu nehodí. Ešteže to nad vodou držali jeho japonskí kolegovia na čele s Mifunem (bohužiaľ pre neho, ako Japonca ho do lepších amerických filmov asi nebolo možné dostať). Príbeh v štýle Posledného samuraja, aj keď veľmi zrýchlene a oveľa horšie spracované, síce neoslnil, ale kedže akčných súbojov, v podstate dobrých súbojov, bolo relatívne dosť, celé dokopy to určite nenudilo. Napr. záverečný súboj v kanceláriách bol celkom originálny.(11.8.2016)

  • RHK
    **

    Stokrát ohraný děj o boji tradičního a tedy dobrého japonského bojového umění a zlých bijců s moderními střelnými zbraněmi. Určitě byste neuhodli, že se bojuje o samurajské meče:-O Zatímco Edward Zwick v Posledním samurajovi se obdobného konfliktu zhostil spolu s Tomem Cruisem náramně a se ctí, John Frankenheimer zde jako režisér neprokázal žádnou invenci a přes účast slavného Kurosawova samuraje Toshirô Mifuneho v hlavní roli spáchal něco jako filmové harakiri. Bohužel. Trailer: Nenalezen.(11.10.2009)

  • - Jako koordinátor kaskadérů a meče (Sword & Stunt Coordinator) na filmu dělal Ryu Kuze. (Rominator)

  • - Jako koordinátor bojových umění (Martial Arts Coordinator) na filmu pracoval Steven Seagal, v záverečných titulcích uvedený jako Steve Seagal. (Rominator)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace