poster

Maminka a děvka (festivalový název)

  • Francie

    La maman et la putain

  • anglický

    The Mother and the Whore

Drama

Francie, 1973, 219 min

  • M1911
    *

    Kdybych se chtěl dívat na nějakého oduševnělého kreténa, co tři a půl hodiny mele vysokou kavárenskou filozofii a tváří se u toho jako kdyby sežral encyklopedii, ale zároveň ho to strašně nudilo, tak bych si pustil radši... no nevím no, tyhle tužby jsem nikdy neměl. Určitý náznak děje tam sice je, ale co naplat, když ho totálně zazdívá šílená délka a pětiminutové zamyšlení nad kdejakou nesouvisející píčovinou během každé scény. Jeden z 1001 filmů, u kterých budete chtít umřít.(24.9.2017)

  • Mr. Sandman
    *****

    Velmi realistické ve smyslu opravdové, dobře kopírující a odrážející realitu. A jako každá imitace i tato je lepší než originál, abych si vypůjčil slova jedné z postav. Dialogy jsou skvělé, herecké výkony jsou skvělé, myšlenky jsou podnětné, situace výstižné a vtipné. Hlavní hrdina lavíruje mezi několika ženami a pořádně není s žádnou. Je sebevědomí, ale nerozhodný. Kolikrát už musel zírat doširoka otevřenýma očima na svět, že v sobě nosí tolik myšlenek a úvah? Mnoho číst a vnímat, méně psát a nejvíc ze všeho přemýšlet to je hezký a obdivuhodný způsob života. Ač se někomu hlavní hrdina může jevit jako lenoch a pozér, je to spíše bohém co si skutečně užívá život, ač přiznává, že si s ním neví příliš rady. Je velmi skromný co se týče hmotných statků a prostředků. Když něco má, neznamená to automaticky, že chce víc. Opak je však pravdou pokud jde o city a myšlenky. Pozn.: Délka filmu je odpovídající o něco delším dialogům a monologům, oproti těm které se běžně vedou ve formálně konvenčnějších snímcích.(4.1.2012)

  • Iggy
    *****

    Originální Eustacheův film vycházející z objevů nové vlny. Téměř statická kamera, celých více než 200 minut se odehrává pouze v jediném bytě a kavárně (jen výjimečně i jinde) a celý film se skládá pouze z dialogů poflakujícího se intelektuála Alexandra (Jean-Pierre Léaud, který ztvárnil režisérovo alter ego a jemuž byla role psána na tělo) s jeho milenkou Veronikou, která spí s každým, koho potká, a s jeho přítelkyní Marií, která ho nesobecky miluje a mateřsky se o něj stará. A často nejde ani tak o dialogy, jako spíš o monology, v nichž Alexandre uvažuje a filozofuje. Jeho slovy také Eustache často cituje filmy. Film je příběhem zvláštního milostného trojúhelníku, nemá v podstatě žádný děj, žádnou akci, pouze Alexandre, zahraný velmi civilně a bez emocí Léaudem, si není schopen vybrat ženu, kterou chce milovat. Film údajně kritizuje ideály volného sexu a svobody, které hlásala revoluce roku 1968.(2.8.2007)

  • zette
    *****

    Trochu jsem mel z pusteni filmu obavy, ktere se vsak ukazaly jako liche. Nechapu, jak nekdo muze tvrdit, ze film nema dej. Proste tape stejne jako zivot Alexandra a i kdyz se na prvni moment muze zdat prazdny, mne to prislo zabavne a i pres velkorysou stopaz film utece. Ne, ze bych se mel s hlavnim hrdinou ztotoznit, ale mnohe dialogy jsou zajimave a jeho postava je celkem sympaticka. Na svou dobu odvazny snimek, doba, ktera se zda tak daleko...(2.1.2018)

  • kaylin
    **

    Dlouhý film, kde se hodně mluví, samozřejmě oduševněle a všechno to má smysl. Jenže já jsem se stejně nebavil a přišlo mi to prostě jen moc dlouhé. To i "Titanic" bych si dal raději znovu než tohle, a to jsem "Titanic" nikdy nemusel. To bude holt tím, jak jsem ovlivněný americkým stylem natáčení a přístupem k filmu.(1.9.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace