Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Flandry v roce 1616 okupují španělská vojska. Obyvatelé malého městečka Boom se se strachem dozvídají, že se k nim blíží okupační armáda v čele s vévodou z Alby. Muži se v dané situaci zbaběle uchýlí k pasivní rezistenci a veškeré iniciativy se chopí jejich manželky, které se rozhodnou "bojovat" vlastními ženskými zbraněmi a vítají nepřátele doslova s otevřenou náručí. Pohoštěný a mile překvapený vévoda odvádí hned druhý den své vojáky pryč a rozhodne se město ušetřit krveprolití. Tvůrci v této slavné historické komedii usilovali o maximální architektonickou či kostýmní věrohodnost a nechali se inspirovat mj. díly vlámských výtvarných umělců (Adriaen van Ostade, David Teniers, Jan Steen). Realizace filmu, jehož scénář napsali Jacques Feyder a Charles Spaak již v polovině dvacátých let, však nebyla vhodně načasována. HŘÍŠNÉ ŽENY BOOMSKÉ v době svého vzniku snadno sváděly k interpretacím ve smyslu fašistické propagandy. Ve Francii a Belgii se tak snímek potýkal s odmítavými reakcemi. Velmi populární se naopak stal v Německu nebo v Anglii a v zahraničí dokonce získal několik prestižních ocenění (např. cena za režii na MFF v Benátkách 1936). (minus)

(více)

Recenze (6)

Adman 

všechny recenze uživatele

Velkolepý velkofilm, jež do dnešní doby předčilo spoustu nových a mnohem lepších. Musím dát špatné hodnocení, nudil jsem se, modlil jsem ať už je konec a trápil se. Předlouhé statické záběry, střih bez tempa a bez rytmu, po ose! Raději se mu vyhněte. ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Historická fraška vysoké úrovně : nebývale chytrý, nevtíravý humor, trochu rozpustilý, trochu přiostřený do satiry ; rušná mizanscéna vybavující jak dobové reálie, tak plátna vlámských mistrů ; výrazné tváře s Francoise Rosay a Louisem Jouvetem v popředí. Asistent režie : Marcel Carné. V Belgii byl "Hrdinský masopust" pranýřován jako výsměch Belgičanům, ve Francii jako výzva ke kolaboraci s nacisty ; ti ho nedlouho potom zakázali doma i v obsazených zemích. ()

Reklama

Reklama