Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Pokud bych měl něco ocenit, tak je to dobová atmosféra a Carrie Coon, která mě prostě baví. Ale jinak? Jasně že není fér psát o filmu, který se snaží držet historických skutečností, že působí jako reckyklát, ale prostě je to tak. Těch špinavostí, které se snaží odhalit novináři, tu bylo a bude dvanáct do tuctu a tenhle není ničím výjimečný. Navíc ta snaha divákovi nacpat, jak to měly ženy v paternalistickém světě žurnalistiky těžké, působí strašně protivně. Netvrdím, že tomu bylo jinak, ale v dnešním nuceně vyváženém genderovém světě už mě na to prostě nebaví koukat. A ani Keira, která měl být nejspíš největším castingovým tahákem, mě nijak neuchvátila. Odvedla takový ten šedý průměr a tak na mě působil i celý film. 50% ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

říct o Bostonském škrtiči že je takovým Zodiacem z Wishe možná není úplně uctivé, ale je to víceméně pravdivé. Zajímavý případ, solidně řemeslně zvládnuté, dobře obsazené, ale v jádru celkem neškodné a neschopné naplno vtáhnout. Na případ se zde opět nahlíží z pohledu novinářů a staví policii do pozice neschopných budižkničemů, kteří si nejsou schopni dát dvě a dvě dohromady a vodítko jim musí dát až aktivní novinářka. Tenhle postup zakládající se na plus mínus reálném základu není ničím proti ničemu a není ani nijak objevný, přesto tu jsou jiné kousky, které to zvládají podat lépe. Třeba již zmíněný Fincherův Zodiac, který pracuje s podobnými principy je o dobré dvě třídy jinde...60% ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Taková procedurálka na způsob Spotlightu, ale ze sekáče. Na Zodiaca, či klasiku  ze ´68 se to uctivě dívá hodně zespoda, ale vlastně to vůbec nevadí. Díky zajímavé kameře to má takovou patinu starých kriminálek ze šedesátých let, výprava je uvěřitelná (produkční dohled Ridleyho Scotta je znát), film rozhodně nešetří vaším časem, vyprávění je pozvolné, ale atmosférické. Téměř tu absentují vražedné scény, ale ten film to nepotřebuje. Akorát jsem postrádal trochu více napětí, vyjma jednoho letmého přejetí mrazu po zádech. Středobodem jsou ty dvě ženy a jejich urputná práce, zdejší informace převzatá z Disney+ je zavádějící, rozhodně se tu neřeší nějaký sexismus, či potřeba emancipace, díkybohu. __ PS: Keira Knightley je fajn, akorát svojí vyzáblostí začíná nebezpečně připomínat Céline Dion :o) ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Škoda do psej matere. Prvá (hádam aj) polovica solídne navnadila nie len kvôli samotnému príbehu lapačky sériového vraha, no najmä spôsobu, akým je tento námet po režijnej stránke podaný. Fakt dobre atmosféra. Bohužiaľ, odstupom času to padá do dejovej sterilite, ide sa akoby na zotrvačnosť, bez akejkoľvek snahy ešte viac emocionálne zasiahnuť. Ale inak dobré, dobré, to by sme klamali keby povieme, že vyslovene zle .. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pozor, postarší i mladé a osamělé ženy nejsou ve svých domácnostech v bezpečí! Na dveře jim klepe bostonský škrtič. A dvě novinářky o něm podají první novinové články. Keira Knightley, dosavadní redaktorka sekce pro životní styl, která má tím pádem s investigací vražd nulové zkušenosti, je jednou z těch novinářek, za kolegyni má Carrie Coon, ta je ale na scéně o poznání méně. Keira se dovedně pohybuje dobovými reáliemi, účes i její oblečení jí ubírají na sexappealu a hraje velmi zaníceně. A všichni ostatní herci, kteří její hvězdnou auru obklopují, si také zaslouží pozornost. Matt Ruskin, scenárista a režisér v jedné osobě, mapuje období od roku 1962-1965. V prvních fázích svého počínání je přehledný, postupně, tedy jak začnou přibývat možní podezřelí, se jeho film zamotá do menší nepřehlednosti a nedostane se mu potřebné gradace. Jeho režijní rukopis mohl být o stupínek výraznější. Vraždy, kterých je celkem 13, jsou poměrně brutální, alespoň podle policejního popisu, a stejně tak i vedené útoky proti nic netušícím obětem. Zobrazení je ale značně umírněné, v podstatě se k divákům strach z pouličního vraha dostane v menší míře, než by bylo potřeba. Divák se tedy spíše ponoří spolu s hrdinkou do investigace, která má zajímavý a svěží ráz. Sbírání faktů se povedlo a divák je natěšený, kam celé to vyšetřování dospěje. V té době měl film gradovat. A neděje se tak. Nedá se přímo napsat, že by vyvrcholení filmu, který se držel úzce historických událostí, nebo přinejmenším usiloval o to, aby to vypadalo, že se striktně jede v historické dramatizaci událostí, mělo být nějak extra vypjaté, přesto z filmového hlediska ten nedostatek nervy drásajícího rozuzlení tady znát je. Pak jistě nikoho nepřekvapí, když si prostřednictvím závěrečných popisek přečteme, co se stalo s obviněnými, případně jaké tresty padly, i kam dospěly kariéry a životy našich horlivých novinářek. Ve výsledku je to snaživé i poutavé dílo, do kterého režisér nevložil extra zapamatovatelné režijní momenty, ovšem naverboval Keiru, co pátrá po vrahovi velmi zarputile a s buldočí vervou. 7/10 ()

Galerie (11)

Zajímavosti (4)

  • Film je založený na skutočnom príbehu bostonského škrtiča, ktorý v 60. rokoch zabil v Bostone 13 žien. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Bostone (Massachusetts, USA) od decembra 2021 do marca 2022. (Arsenal83)
  • Skladba „Midnight Rambler“ od Rolling Stones (z ich albumu „Let It Bleed“ z roku 1969) je voľne inšpirovaná Albertom DeSalvom, keďže „Bostonský škrtič“ je raz spomenutý v texte. (Arsenal83)

Reklama

Reklama