Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Recenze (75)

Morien 

všechny recenze uživatele

Svého času jsem si stěžovala na Zodiaca a srovnávala ho s lepšími filmy, no a teď aspoň vím, že se mi líbil o trochu víc než Bostonský škrtič. Ale ten mě taky bavil. Jenom v něm nebyla žádná taková scéna, jako když jde Jake Gyllenhaal do sklepa s tím divným pánem a celý svět jako by se v tu chvíli scvrkl jenom na tu situaci a divák fyzicky cítí svoje srdce bušit někde v krku a na nic jiného není dovoleno myslet, protože je to tak intenzivní. Tady je sice paradoxně velmi podobná scéna, kdy jde Keira vyšetřovat za divným pánem do sklepa, ale jak jsou obě scény natočené a jak působí na diváka ilustruje velký rozdíl (ve schopnostech autorů). Ale možná jsem k Ruskinovi nefér, protože on se zase tolik o tu thrillerovitost nepokoušel, držel se spíš investigativní linky a lidskosti svých hrdinek. A jako postavy, jejichž práci sleduji, se mi určitě víc líbily Keira a Carrie Coon než Fincherův mírně vyšinutý sausage fest. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

O tom „riskování životů“ a „rozbujelém sexismu“ ve filmu, jak tu ve svém vlastním progresivním obsahu píče soudruh Dyzny, by se dalo s úspěchem polemizovat. Prostě na to při výrobě jako vrchního demagoga nasadili nějakou málo agresivní nemrdanou šeredu či přefeminizovanou lesbu, a teď se toto stranické pochybení jen snaží dohnat hysterickými obsahy, aby ke sledování přilákali co nejvíce srostlých stydkých pysků, silných a nezávislých mužen a dalších zfanatizovanoných sociálních bojovníků za ryzí pičismus, nadvládu deviací a dalších přes 2,5 miliónu let tolik terorizovaných „Již vzhůru psanců této Země…“.  A je to vcelku přínosem, neboť výsledkem je tak takový neškodný a hezky udělaný, byť trochu sterilní, anemický a od 6 let přístupný, mapovač tehdejších skutečných událostí a docela precizní a překvapivě nerevizionistický škrtící film, při jehož sledování máte neodolatelnou chuť uškrtit akorát tu brutálně nehrající fošnu s krysím xichtem v hlavní roli, která už dávno měla být pohozena někde na vrakovišti totálních neumětelů. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Taková procedurálka na způsob Spotlightu, ale ze sekáče. Na Zodiaca, či klasiku  ze ´68 se to uctivě dívá hodně zespoda, ale vlastně to vůbec nevadí. Díky zajímavé kameře to má takovou patinu starých kriminálek ze šedesátých let, výprava je uvěřitelná (produkční dohled Ridleyho Scotta je znát), film rozhodně nešetří vaším časem, vyprávění je pozvolné, ale atmosférické. Téměř tu absentují vražedné scény, ale ten film to nepotřebuje. Akorát jsem postrádal trochu více napětí, vyjma jednoho letmého přejetí mrazu po zádech. Středobodem jsou ty dvě ženy a jejich urputná práce, zdejší informace převzatá z Disney+ je zavádějící, rozhodně se tu neřeší nějaký sexismus, či potřeba emancipace, díkybohu. __ PS: Keira Knightley je fajn, akorát svojí vyzáblostí začíná nebezpečně připomínat Céline Dion :o) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Poměrně chladná, ale příběhově na detail precizní záležitost, která je ale ve všech ohledech standardní, až průměrná. Herci sice klasika, ale tady prostě nemůžete čekat žádný velký filmařský nápad. Podobných filmových příběhů z Ameriky za posledních let vzešlo dvakrát do tuctu. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Promarněná příležitost aneb jak zazdít silné a samo o sobě nosné téma pátrání po sériovém vrahovi nasazením ženského prismatu... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„VÁŠ BEZPEČNÝ SVĚT JE JEN KLAM. MUŽI ZABÍJEJÍ ŽENY. NEZAČALO TO ALBERTEM. A ROZHODNĚ JÍM TO NEKONČÍ…“  Investigativní novinařina v praxi a v přímým přenosu. V přímým přenosu občas i Bostonskej škrtič. Co tomu vytknout? Ty vole, já nevím… má to spád, ty dvě novinářky jsou celkem sympatický a to vyprávění taky. Jasně – stojí to na příběhu… ale je ten prostě danej a filmově se drží osvědčení šablony. Snad, že tady není moc napětí… ale jde o novinařinu, a ten magor, je tady jen tak naokraj. Scénář spíš dává prostor spekulacím, jak to taky „mohlo“ být… Dám 4*, ale takovej ZODIAC je o level jinde!   ///   -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Jedná se o film, natočenej podle skutečnosti. 2.) Thx za titule „Tomáš Slavík“. ///                         PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

tron 

všechny recenze uživatele

Česi majú pekné slovo. Unylý. Viem, že to slovo v skutočnosti znamená niečo úplne iné, ale keď sa povie unylý, ja si predstavím čosi nie zlé, ale lenivé, čo sa rozbieha a rozbieha, ale nakoniec sa to nerozbehne a vy si uvedomíte, že to fakt nie je žiadny zázrak. Ale zas v živote ste videli už stokrát slabšie filmy. A tak si to znudene odškrtnete zo zoznamu a už na to nemyslíte. V dobrom, ani v zlom. Bostonský škrtič nejaký čas pôsobí práve takýmto „unylým“ dojmom, postupne sa však rozbehne a ku koncu je vám možno ľúto, že má „len“ dve hodiny. Producent Ridley Scott si to adekvátne ošetril, vyzerá to dobre, je to retro (nielen módou a výpravou, ale tiež spoločenským správaním) a 38-ročná Keira Knightley si to tu dosť dáva. Nevraviac o Chrisovi Cooperovi, ktorý si vychutnal vďačnú roličku šéfredaktora, ktorý sa síce sem-tam správa ako kretén, ale je len otázkou času, kedy sa ukáže, že je muž na správnom mieste. Samotný prípad je poňatý trochu nevzrušivo, azda až nudne, ale je sám osebe silný, keďže má základ v skutočných udalostiach. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Bostonský škrtič v singuláru, nebo plurálu? Držet se příručky „Jak natočit procedurální krimi drama dle skutečné události“ někdy stačí, byť ve společné lize se Spotlight a Fincherovým Zodiacem je to mimo pohárové příčky. Nechybí oslava mravenčí novinářské práce, při které má seberealizace negativní vliv na soukromí i nakousnutí teorií, které případu dodávají punc záhadnosti. Klidná síla Carrie Coon tu překvapivě zastiňuje Keiru, kterou kvůli práci s bradou začínám podezírat z příbuzenského vztahu s představitelem Maniac Copa.. Mimochodem, za velkou louží se s tím vyšetřováním hrozně loudají. Vzpomeňte si na kriminalistické eso Víťu Jandáka, co odhalil Karpíška s punčochou napuštěnou prudkým jedem rychlejc, než řeknete dámský krejčí.. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Všechny tyhle retro variace na chytáme vraha začínají působit jak přes kopírák. Podobně koncipovaná She Said dokázala z honby dvou reportérek vytěžit mnohem víc. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Keira Knightley si v posledních letech vybírá komorní, ambiciózní dramata, která jí prostě sluší. Každopádně by látky mohly být svěžeji a nápaditěji uchopené. Na Bostonského škrtiče jsme si totiž mohli vzpomenout i třeba za měsíc, prostě potenciál tam byl. Sériovému vrahovi jde po krku – no, sám své ženské oběti škrtil – nejen policie, ale i snaživá reportérka místních novin. Pátrání je to poměrně mdlé, ani o novinářské práci dané doby se nedozvíme nic moc zajímavého. Řemeslně je to fajn, ale jede se až příliš na jistotu, chybí atmosféra, a i tah na bránu měl být mnohem větší. Aspoň trocha toho mrazení v zádech bych uvítal. Prostě chytání vraha má být hlavně napínavé a vtahující… a tady není! ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Škoda do psej matere. Prvá (hádam aj) polovica solídne navnadila nie len kvôli samotnému príbehu lapačky sériového vraha, no najmä spôsobu, akým je tento námet po režijnej stránke podaný. Fakt dobre atmosféra. Bohužiaľ, odstupom času to padá do dejovej sterilite, ide sa akoby na zotrvačnosť, bez akejkoľvek snahy ešte viac emocionálne zasiahnuť. Ale inak dobré, dobré, to by sme klamali keby povieme, že vyslovene zle .. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Oslava ženské síly, kriminálka nebo investigativní thriller? Bostonský škrtič vlastně nikdy plně nefunguje ani v jedné ze zmíněných rovin, Matt Ruskin dodává pouze slušné řemeslo s působivým výkonem Knightley, které ovšem nedokáže plnit uspokojit ty, kteří doufají v novou instantní klasiku, ze které by na pochodu ideálně mrazilo. Vyprávění podobných příběhů je nutné, jen by do budoucna byla potřeba též více výpovědní hodnoty.... ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pozor, postarší i mladé a osamělé ženy nejsou ve svých domácnostech v bezpečí! Na dveře jim klepe bostonský škrtič. A dvě novinářky o něm podají první novinové články. Keira Knightley, dosavadní redaktorka sekce pro životní styl, která má tím pádem s investigací vražd nulové zkušenosti, je jednou z těch novinářek, za kolegyni má Carrie Coon, ta je ale na scéně o poznání méně. Keira se dovedně pohybuje dobovými reáliemi, účes i její oblečení jí ubírají na sexappealu a hraje velmi zaníceně. A všichni ostatní herci, kteří její hvězdnou auru obklopují, si také zaslouží pozornost. Matt Ruskin, scenárista a režisér v jedné osobě, mapuje období od roku 1962-1965. V prvních fázích svého počínání je přehledný, postupně, tedy jak začnou přibývat možní podezřelí, se jeho film zamotá do menší nepřehlednosti a nedostane se mu potřebné gradace. Jeho režijní rukopis mohl být o stupínek výraznější. Vraždy, kterých je celkem 13, jsou poměrně brutální, alespoň podle policejního popisu, a stejně tak i vedené útoky proti nic netušícím obětem. Zobrazení je ale značně umírněné, v podstatě se k divákům strach z pouličního vraha dostane v menší míře, než by bylo potřeba. Divák se tedy spíše ponoří spolu s hrdinkou do investigace, která má zajímavý a svěží ráz. Sbírání faktů se povedlo a divák je natěšený, kam celé to vyšetřování dospěje. V té době měl film gradovat. A neděje se tak. Nedá se přímo napsat, že by vyvrcholení filmu, který se držel úzce historických událostí, nebo přinejmenším usiloval o to, aby to vypadalo, že se striktně jede v historické dramatizaci událostí, mělo být nějak extra vypjaté, přesto z filmového hlediska ten nedostatek nervy drásajícího rozuzlení tady znát je. Pak jistě nikoho nepřekvapí, když si prostřednictvím závěrečných popisek přečteme, co se stalo s obviněnými, případně jaké tresty padly, i kam dospěly kariéry a životy našich horlivých novinářek. Ve výsledku je to snaživé i poutavé dílo, do kterého režisér nevložil extra zapamatovatelné režijní momenty, ovšem naverboval Keiru, co pátrá po vrahovi velmi zarputile a s buldočí vervou. 7/10 ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Do telky ok, ale Kerry Coon je pre takú rolu škoda, a za kopírku najlegendárnejšej scény zo Zodiaca, by si Matt Ruskin zaslúžil preplesk. ()

Visáč 

všechny recenze uživatele

Nie je to zlé, ale každému musí byť už dnes jasné, že tohle zažije svoje zlaté časy v nočnom vysielaní komerčných televízií, keď vyčerpajú vysielacie práva na reprízy Fincherovho Zodiaca. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Malo to atmosféru, prostredie, a prvá tretina až polovica naozaj dobrá. Potom si človek uvedomí, že z vrážd vlastne neuvidí nič, ale pôjde v podstate o politiku, tutlanie, zavádzanie verejnosti v štýle: O pravdu predsa aj tak nejde. To je celkom silná myšlienka platná celé ľudské veky až na to, že dnes sa preniesla aj medzi samotných novinárov. Z napätia tu je možno jedna scéna, kde matka troch detí, novinárka investiguje až natoľko, že v pohode vlezie do domu predpokladaného vraha žien. Aké premyslené! Hra na sexizmus a vkladanie progresívnych prvkov zbytočne film kazí. Keira hrá svoju postavu výborne a vo dvojici s Carrie Coon im to nesedí. Len by mohol Keire niekto dať už najesť. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Budu se opakovat, ale nelze jinak. Bostonský škrtič, je opravdu Zodiac z wishe. Vizuálně dokáže zapůsobit a zprvu i vtáhnout, ale rozpadat se začne rychleji, než by si divák i tvůrci přáli a zbyde z něj obyčejná a nijak působivá kriminálka. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Pokud bych měl něco ocenit, tak je to dobová atmosféra a Carrie Coon, která mě prostě baví. Ale jinak? Jasně že není fér psát o filmu, který se snaží držet historických skutečností, že působí jako reckyklát, ale prostě je to tak. Těch špinavostí, které se snaží odhalit novináři, tu bylo a bude dvanáct do tuctu a tenhle není ničím výjimečný. Navíc ta snaha divákovi nacpat, jak to měly ženy v paternalistickém světě žurnalistiky těžké, působí strašně protivně. Netvrdím, že tomu bylo jinak, ale v dnešním nuceně vyváženém genderovém světě už mě na to prostě nebaví koukat. A ani Keira, která měl být nejspíš největším castingovým tahákem, mě nijak neuchvátila. Odvedla takový ten šedý průměr a tak na mě působil i celý film. 50% ()

Reklama

Reklama