Reklama

Reklama

Les Lèvres rouges

  • Belgie Le Rouge aux Lèvres (více)
Trailer
Belgie / Francie / Západní Německo, 1971, 87 min (Director's Cut: 100 min)

Obsahy(1)

Novomanželé Stefan (John Karlen) a Valerie (Danielle Ouimet) se po cestě do Británie zastaví v ohromném přímořském hotelu, kde kromě nich a recepčního (Paul Esser) nikdo jiný není. Ale záhy se zde objeví další hosté, typ hraběnky Báthory (Delphine Seyrig) a její okouzlující společnice a sekretářka Ilona (Andrea Rau). Recepční je v šoku, vždyť před čtyřiceti lety hraběnku poznal. Ta se ale od té doby vůbec nezměnila. (Snorlax)

(více)

Recenze (29)

POMO 

všechny recenze uživatele

Toliká estetika v blonďaté ženské kráse, andělsky bílých dámských kostýmech a melancholické poetice, připomínající takřka Polanskiho Hořký měsíc… zazděná tolika prázdnými a nevzrušivými dialogy. A taky nedokreslením charakterů postav, na kterých komorní interakci měl celý film stát, coby psychologický rozbor fascinace násilím, bezmocí a odevzdání se vyšším sílám. Ani nahota zde není využita účelově a dostatečně uspokojivě. Na tvář, účes, šaty a klidný, svůdný hlas Delphine Seyrig coby grófky Elizabeth Báthory ovšem jen tak nezapomenu. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Opuštěný hotel, plížící se atmosféra, pomalé tempo, erotické napětí, trocha surrealismu a hodně rudé. To budou asi zásadní body tohoto minimalistického hororu. Dcery temnot jsou ojedinělým kousancem do žil lesbicko-upírského subžánru: snímek bez výraznějších explicitních scén, s minimem krve, a co je velkým překvapením - bez ostrých tesáků. Za to hned s několika výraznými kráskami, které, nejen že skvěle vypadají a ukazují své vnady, ale dokonce i hrají. Možná i proto bych film doporučoval spíše okrajovým příznivcům klasického hororu. A jedna zajímavost na závěr: v 59. minutě nešťastná Ilona pronese "There's nothing to explain, it's too late." To je, prosím, stejná věta, kterou si vypůjčil do svého temného songu "Sinners Inc." sám Rob Zombie. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Hypnoticky stylová a omamně atmosférická upírská vize s uhrančivou Delphine Seyrig coby hraběnkou Báthory a skvělou de Roubaixovou hudbou. Pustil jsem si to na doporučení Edgara Wrighta a ten má zjevně lepší vkus než místní diváctvo. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

I po důkladném studiu tématu Bathory ve filmu jsem nepobrala skutečnou povahu kultu právě tohoto díla. Snad pro tu dusivou atmosféru a módní lesbický nádech... Hraběnka je tady hodně unavená a připomíná karikaturu Marlene Dietrich. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Upírský příběh plyne zvolna jak líné vody Léthé... Hraběnka Bathoryová je zde vampýrem, který díky krvi mladých dívek nestárne. Vizuálně mi připomínal Smrt v Benátkách, atmosférou a především osudem hraběnky a její milenky Hlad T.Scotta. Modrá, červená! (šaty, šátek, světlo, župan....krev), noc a den, klidné a rozbouřené moře (je důležitou kulisou), opuštěná pláž i hotel. Stísněná atmosféra prázdnoty a nejasného nebezpečí. Bouře. Blesky. Moře šílí. Ruka s páskem dopadá na nebohou dívku. O násilí se více mluví (způsoby mučení nebohých dívek), než aby bylo předváděno. Hraběnka je typově mezi C.Deneuve a M.Dietrichovou. Stříbrná garderóba, svícen, broušená mísa...Pomalé s erotickým nádechem a jemným odkapáváním krve. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Artová mysteriózna variácia na tému Báthoryčku. Príbeh je trochu pomalý a ani záver nie je nejako extra dramatický, no hlavnou devízou je úžasný vizuál: precízne vybrané lokácie, nádherná kamera, jemné erotické dusno, skvelý casting a v neposlednom rade štýlové kostýmy. 7/10 ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Jako netradiční pojetí příběhu hraběnky Bathoryové se tento film povedl. Na svou dobu je moc dobře natočený. Audiovizuálně bych ho tipoval spíše o deset let pozdeji. Zajímavá a depresivní hudba navíc podkresluje celý děj a buduje zajímavou atmosféru. Co je však hlavním problémem snímku? Táhne se. Strašně se táhne a místy trošku nudí. U většiny upířích hororů je to obvyklý jev. Je mi líto, že zde je tak nízké hodnocení, ale já nad tři hvězdy jít nemůžu. Zajímavé dílo a pro fandy žánru určitě dobrá volba. ()

hladass 

všechny recenze uživatele

Opravdu hodně pomalý upírský film, s docela slušnými herci (hlavně nádhernou Danielle Quimet v roli Valerie), pěknou hudbou a hlavně výbornou, dusnou, eroticky nabitou atmosférou... Kdybych se před shlédnutím snímku nepodíval na jméno režiséra, jasně bych řekl, že se jedná o nějaký Rollinův kousek... A pro jeho filmy jsem měl vždycky slabost, takže za mě spokojenost... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Precíznu prácu kameramana, kostymérov či osvetľovačov by som viac docenil, ak by film nebol nakrútený na začiatku sedemdesiatych rokov, pretože dobová atmosféra ma vôbec neoslovila a do tohto hotela by som nešiel stráviť noci ani zadarmo. Toto je ale skôr môj osobný, čisto subjektívny problém. Prvá hodina filmu plynie veľmi pozvoľna, dôraz je kladený okrem spomínanej vizuálnej zložky aj na psychológiu, ďalšia polhodina je už značne explicitná a pripomína niečo medzi dobovými erotickými filmami a hammerovskými horormi. Bohužiaľ som film videl so značne nepodareným anglickým dabingom a aj preto mi pripadalo, že postavy sú mentálne akosi spomalené, čo najlepšie dokumentuje záverečná nehoda, ku ktorej vôbec nechápem, ako mohlo dôjsť. Snímka je ale bohatšia čo sa týka nastolených témat, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Príbeh Bathoričky je značne modernizovaný, predovšetkým tu ale silno cítiť univerzálnu tému túžby po ovládaní blízkych ľudí a to nielen v zmysle, že muž potrebuje svoju ženu vlastniť ako majetok. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Mladý pár se ubytuje v belgickém hotelu, kam se zakrátko nastěhuje hraběnka Báthoryová se svou sekretářkou. Podmanivé herectví Delphine Seyrig v roli hraběnky. Ačkoliv příběh je zasazen do 1/2 20. století, vyzařuje z něj atmosféra konce 60. let. Kvalitou tohoto depresivního díla je především vizuální, lehce surrealistická stránka. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

"Dobrý den být naživu..." Ohó, tak tohle je zvláštní film, který více skrývá než odhaluje, přesto (nebo právě proto) dokáže vybudovat slušně zajímavou atmosféru a pohltit diváka ať už interiérem hotelu nebo hereckým obsazením ženských rolí. Silně mysteriózní, napínavé, vizuálně okázalé, herecky zajímavé moderní lesbické drama o Elizabeth Bathory v příjemně erotickém hávu a s feministickým kontextem. Opravdu zvláštní záležitost, spíše tajemná než ryze horrorová. A ten závěr v autě... "Ještě tolik nocí padne a padne do propasti času." 101 hororů, které musíte vidět, než umřete 93/101 ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Jeden zo 101 HOROROV, KTORÉ MUSÍTE VIDIEŤ, NEŽ UMRIETE. Zaujímavá variácia na tému Alžbety Báthoryovej, so silným étericko-temným, tiež erotickým podtónom. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Slušní herci, byť mi jejich divadelní projevy občas moc neseděly, vkusně ztvárněná erotika a celkem solidní námět. Ale na mě to bylo příliš pomalé a příliš umělecké. Prostě jsem čekal nějaké zuby a ty nepřišly. 30% ()

Litsarch 

všechny recenze uživatele

První co mě na tomto filmu praštilo do očí byla až neskutečná podoba Valerie (Danielle Ouimet) se Blake Lively (Gossip Girl)! Podobná gesta, výrazy tváře a hlavně ta podoba v obličeji a vlasy! :) Nicméně, hodnotit Les Lèvres rouges jako horor by bylo vcelku obtížné. Je to spíše takový pomalejší, leč úderný, elegantní, nenásilně upírský thriller. Což mu samozřejmě na kvalitě neubírá, naopak. Než na dějovou stránku se zde více pro mě Kümel soustředí na herecké výkony Danielle Ouimet a samozřejmě hraběnky Bathory (Delphine Seyrig) a podle mě udělal jen a jen dobře, jelikož nebýt jich, tak snímek asi není ani průměrný. Jen ony dvě totiž z tohoto snímku dělají něco "víc" svou elegancí a projevem. Něco, díky čemuž snímek mě upnul a až do konce nepustil. Něco, co mě u něj drželo a okouzlovalo, nevnímaje ostatní postavy. Neříkám, že děj je špatný a ostatní postavy jen do počtu, ale nejsou ani něčím, co by člověku zůstalo v paměti déle, než pár minut po snímku. Kdežto ony dvě dámy, pro mě hlavně Danielle Ouimet, zůstanou. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Očakávania a tajomno. Môže za to výborne napísaný a vygradovaný scenár a majstrovská režisérova ruka, ktorá dáva scénam potrebné napätie a silu. A v tomto prípade vôbec nevadí decentne použité násilie a erotika, ktoré jaksi do eurohororu odjakživa patrili. Tento patrí medzi tie najlepšie. ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Podmanivá, zvodná a manipulačná Delphine Seyrig v pomalom, atmosferickom príbehu. Záver a pointa je skvelá, je to precízne natočené, s dôrazom na sichravú atmosféru a rozklad vzťahov. Ani vampyrickej Báthory a jej služobnícke nevyjde vždy všetko tak, ako si predstavovali. Podmanivý, vťahujúci film. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Velmi působivý a svou stylizací elegantní film. Režisér rozehrál perfektní dusivou atmosféru, které vévodi perfektně srozuměná herečka v roli hraběnky Bathory, zřejmě lehce unavené staletími věčného života. Opravdu příjemná záležitost. ()

Flaxik 

všechny recenze uživatele

Potěšující příspěvek do mrňavého Bathoryovského rybníčku. Elegantní přechod od gotických upířin k moderněji pojatým hororům nemůže urazit žádného fanouška zubatých pijavic, ale bohužel místo doteků ledových prstů strachu a napětí se spíš po zádech plazí oslizlé prstíky paní Nudy. Pokud nikam nepospícháte, určitě stojí za jeden a půl hodiny Vašeho času. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Kdybych býval měl tu správnou náladu, Dcery noci by se mi hodně líbily. Já náladu neměl. Alespoň jsem byl s to nahlédnout, že film stojí přes některé vzácné kvality v ohledech jiných za starou belu. Nepočítaje Delphine Seyrig, která fyziognomií i chladným šarmem nasedá na představu o charakteru Báthory jako prdel na hrnec, je obsazení z-nouze-ctnost. Především milenci postrádají půvab - můžský hrdina není tak svůdný, jak by měl být a jeho partnerka, o níž musí s "upírkou" zápolit, vypadá jako bubeník Pražského výběru Klaudius Kryšpín. Film jistě bojoval i s rozpočtem, ale výprava je výběrem vhodných lokací jedním z důvodů, proč se filmem obtěžovat. Šťastný výběr lokací se promítá i do neoddiskutovatelných obrazových kvalit a hutné atmosféry. Film jako by byl úzkostlivě poskládám jen z důkladně promyšlených záběrů. Kümel se moudře vyvaroval obvyklého repertoáru a nastoupil cestu nenápadných vampýrských náznaků, které nenechávají na pochybách, že upírský film nejspíš sledujeme, aniž bychom by jedenkrát viděli cosi na způsob tesáků, netopýra nebo vlascovou telekynezi. Chladná upírská klasika. ()

Reklama

Reklama