poster

Les Lèvres rouges

  • Belgie

    Le Rouge aux Lèvres

  • Belgie

    Dorst naar bloed

  • Francie

    Les Lèvres rouges

  • Západní Německo

    Solo für einen Vampir

  • Západní Německo

    Blut an den Lippen

  • anglický

    Daughters of Darkness

Horor

Belgie / Francie / Západní Německo, 1971, 87 min (Director's cut: 100 min)

Režie:

Harry Kümel
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flaxik
    ***

    Potěšující příspěvek do mrňavého Bathoryovského rybníčku. Elegantní přechod od gotických upířin k moderněji pojatým hororům nemůže urazit žádného fanouška zubatých pijavic, ale bohužel místo doteků ledových prstů strachu a napětí se spíš po zádech plazí oslizlé prstíky paní Nudy. Pokud nikam nepospícháte, určitě stojí za jeden a půl hodiny Vašeho času.(11.7.2016)

  • hladass
    ****

    Opravdu hodně pomalý upírský film, s docela slušnými herci (hlavně nádhernou Danielle Quimet v roli Valerie), pěknou hudbou a hlavně výbornou, dusnou, eroticky nabitou atmosférou... Kdybych se před shlédnutím snímku nepodíval na jméno režiséra, jasně bych řekl, že se jedná o nějaký Rollinův kousek... A pro jeho filmy jsem měl vždycky slabost, takže za mě spokojenost...(26.6.2012)

  • darkrobyk
    ****

    Upírský příběh plyne zvolna jak líné vody Léthé... Hraběnka Bathoryová je zde vampýrem, který díky krvi mladých dívek nestárne. Vizuálně mi připomínal Smrt v Benátkách, atmosférou a především osudem hraběnky a její milenky Hlad T.Scotta. Modrá, červená! (šaty, šátek, světlo, župan....krev), noc a den, klidné a rozbouřené moře (je důležitou kulisou), opuštěná pláž i hotel. Stísněná atmosféra prázdnoty a nejasného nebezpečí. Bouře. Blesky. Moře šílí. Ruka s páskem dopadá na nebohou dívku. O násilí se více mluví (způsoby mučení nebohých dívek), než aby bylo předváděno. Hraběnka je typově mezi C.Deneuve a M.Dietrichovou. Stříbrná garderóba, svícen, broušená mísa...Pomalé s erotickým nádechem a jemným odkapáváním krve.(6.5.2014)

  • Petrus1
    ***

    Abych řekla pravdu, prozívala sem se tímhle upírským, lehce erotickým hororem až dokonce a v posledních 15 minutách už sem měla co dělat, abych udržela víčka otevřená. Ze začátku mi to podle hudby a výrazných barev trochu připadlo jako nějaké giallo od Argenta, ale tenhle mráček se brzo rozplynul. Bohužel. Je fakt, že po vizuální stránce je to hodně povedený, holky jsou nejen krásný, ale i hambatý a erotická atmosféra - především ta lesbická - možná nenechá jeden klacek v klidu, ale to je asi tak všechno. Jinak je to hlavně hodně utahaný, řekla bych že někdy až nudný. Navíc, když sem zjistila, že ta krásná paní, co vypadá jako kdyby vypadla ze starých filmů, je hraběnka Bathory, která (jestli sem to dobře pochopila) díky tomu, že se koupala v krvi a pravděpodobně ji i pila, se stala upírkou a přežila několik století, lehce sem vyvrátila oči a povzdychla si - svérázné zpracování příběhu Čachtické paní. Ale možná ještě jednou věcí sem byla ovlivněna. Není to totiž tak dávno, co jsem viděla Hlad, kterej je tomuto hodně podobnej, ale pro mě určitě snesitelnější. Ovšem oba dva oplývají nějakým uměleckým zpracováním, které je jistě znalci vychvalováno do nebe, ovšem já tomu nerozumím, takže nic pro mě. Napřed sem chtěla dát jen za dva, ale vzhledem k tomu, že sem Hladu dala tři a tohle je starší, zavřu obě dvě oči a své hodnocení zvednu (kdybych to viděla dřív, možná bych je ani zavírat nemusela), ale výš určitě jít nemůžu a to ani kvůli tomuto: "Dcery temnoty jsou nejvytříbenějším lesbickým upířím snímkem, který kdy byl natočen; jde o skrytý poklad, bez nadsázky kultovní fenomém, který objevují stále nové generace cinefilů. Uvolněné klima raných 70. let umožnilo vznik řady evropských hororů, které spojovaly tradici klasických upířích snímků se sugestivními příběhy a explicitně zobrazovanou sexualitou. Tyto filmy se často inspirovaly povídkou Sheridana Le Fanu Carmilla, byly delirantně-surreálného rázu a nabízely výsostně "dívčí" akce... Ačkoli je film hodně šokující a nešetří nahotou, pravděpodobně je méně drastický a krvavý, než Kümel původně zamýšlel (údajně se zaobíral scénou, v níž se sedm stovek pannen koupe v krvi). Zato je patrný vliv jeho krajanů, surrealistických malířů Paula Delvauxe a Leona Spilliaerta. Zamlžené, snové a smyslné nálady tvůrci dosáhli jednak využitím sugestivních lokalit (někdejší slavný grandhotel v Ostende), jednak poetického osvětlení, v němž převažují tóny hluboké červeně. Specifický výsledek dotvářejí somnambulní projevy herců a hereček." Jeden ze 101 hororů, které musíte vidět, než umřete(4.3.2014)

  • Mariin
    ***

    Mladý pár se ubytuje v belgickém hotelu, kam se zakrátko nastěhuje hraběnka Báthoryová se svou sekretářkou. Podmanivé herectví Delphine Seyrig v roli hraběnky. Ačkoliv příběh je zasazen do 1/2 20. století, vyzařuje z něj atmosféra konce 60. let. Kvalitou tohoto depresivního díla je především vizuální, lehce surrealistická stránka.(17.4.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace