poster

Přiznání

  • USA

    Tape

  • Slovensko

    Priznanie

Drama

USA, 2001, 86 min

Scénář:

Stephen Belber (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Maryse Alberti
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (83)

  • Radko
    ***

    Hotelová izba so zastrenými oknami je priestorom, v ktorom sa odohráva vydarená konverzačná dráma. Obrazové ozvláštnenia sa nekonajú, kamera zachytáva najmä tváre vyjadrujúce emócie, najväčším experimentom je prebleskovanie raz na jednu, raz na druhú tvár presne v rytme zrýchlenej hádky. Divadelnosť prostredia, minimalistický interiér a sústredenie na dialógy zachraňuje šikovný scenár, ktorý dokáže pripútať - no... asi rovnako dobre ako v prípade rozhlasovej hry. Pri počúvaní rádia by som si ale tvár Umy Thurmanovej musel len predstaviť.(7.7.2005)

  • kleopatra
    ***

    Kdybych nebyla od pana Linklatera rozmazlená filmy Before Sunset a Before Sunrise, možná, že bych se utrhla výš, ale protože jmenované filmy jsou ukázkou toho, jak si dva lidé vystačí v podstatě s jedním rozhovorem, který ale NENÍ jen : "jaks to myslel? Jak myslíš, že jsem to myslel? No, to cos říkal? A myslíš to předtím nebo to potom? A co myslíš ty?" - což byla velká část scénáře tohoto filmu ( a já už jsem rostla), nešlo to, přestože v půlce přišla Uma a dostalo to švih a situace začala zadělávat na pointu.(15.5.2005)

  • Galadriel
    ****

    Natočit hodinu a půl rozhovoru mezi dvěma a později třemi osobami tak, aby nenudil vyžadovalo velmi zručného režiséra, scénáristu a skvělé herce. Záměrně "amatérská" kamera, laciné prostředí, vytahování 10 let starého kostlivce ze skříně, přetvářky, vzpomínky a nakonec sladká pomsta... Vše působí dost skutečně a po většinu času měl děj na plátně mojí 100% pozornost.(21.6.2007)

  • Matty
    ***

    Jedna místnost, zprvu dva, později tři herci vedoucí dialog o zdánlivě všedních věcech, který přeroste v nepříjemnou hádku o tom, kdo spal s kým. I přes svou spontánnost působí Přiznání stále jako dobře promyšlený film, ne jako bezprostřední záznam jednoho setkání. Téměř neomezených možnosti improvizace si užívá hlavně Ethan Hawke, akorát se jako zkouřený chová ještě před tím, než se zkouří. Kdyby něco podobného kolovalo po internetu jako setkání tří celebrit po letech pořízené tajnou kamerou, jednalo by se o lákavou kuriozitu, takhle je to jeden z těch méně zdařilých Linklaterových experimentů s filmovým vyprávěním. 60% Zajímavé komentáře: kleopatra, Radko, RAiken, arkie(16.8.2006)

  • Djkoma
    ****

    Přiznání si nebere servítky. Setkání tří lidí, kteří se znají z mládí. Každý si myslí, že má nad druhým navrch, ale nakonec se může smát jen jeden. Druhé spojení Linklater + Hawke vyšlo skvostně a Ethan předvádí se svou budoucí manželkou Umou Thurman a Robertem Leonardem jednoduché drama, které se zvládne odehrát na několika metrech čtverečných. Všechno vypadá jednoduše, banálně, ale stejně se budete divit, co z toho dokáže Linklater vytáhnout a všechny tři herce vede ke skvělým výkonům.(7.12.2006)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $490,475Tržby Celosvetovo $515,000(29.3.2010)

  • Adrian
    ****

    Reziser Richard Linklater po filmoch ako Before Sunrise a Before Sunset znova dokazuje, ze vie putavo natocit film s jednoduchym ustrednym konfliktom (stretnutie kamaratov zo strednej po 10 rokoch), odohravajuci sa cely v tesnom mikropriestore (jedna motelova izba s kupenou a WC) s minimom hereckeho ansamblu (Hawke, Thurman, Sean Leonard) a to sposobom, ktory je postaveny hlavne na dialogoch. A aj ked je miestami film mierne natahovany s zbytocne duplicitnymi sekvenciami rozhovoru, ide o velmi vydarenu studiu vztahov a charakterov, poznacenych jednou udalostou daleko v minulosti.(30.9.2004)

  • mandes

    rozpočet : ? tžby celosvetovo : $490,475(17.12.2006)

  • novoten
    *****

    Téměř až thrillerově se vyvíjející zápletka na snad nejmenším možném prostoru, s vynikajícími herci a v nezaměnitelném vztahově-konverzačním stylu Richarda Linklatera.(14.8.2006)

  • Rimsy
    *****

    Něco takového se jen tak nevidí. Předchozí Linklaterovy filmy jsem neviděl, takže nemám s čím srovnávat, ale todle je prostě veledílo. Jen jedinou drobnou pihou na kráse je přílišná hustota stále se opakujících otázek, což jen zbytečně natahuje film (ale to zřejmě bylo nutné, neboť jinak by se dlo těžko přehouplo přes 70 minut...). Herci výborní, v takovýchto filmech s jejich výkonem stojí či padá celý výsledek. Zde však stojí a to opravdu bytelně:-), a tak se nám nabízí pohled na základní drobný konflikt, zpočátku o ničem a zároveň o vše, který se postupně přehoupne do pekelně konkrétní události ze střední školy. Člověk místy souhlasí s každou ze tří postav (i když u Hawka si to málokdo přizná:)) a sleduje, jak situace nakonec vygraduje. Je opravdu fascinující a o Linklaterových kvalitách přesvědčující, že člověk celou skoro hodinu a půl sedí a čučí na 2-3 lidi v jednom pokoji, napjatě čeká, co dál a nemůže se od toho odtrhnout. Geniální, GENIÁLNÍ!!!(14.8.2006)

  • Jossie
    ***

    Slušné drama založené na rozhovoru tří lidí a hrabání se v dávné minulosti s velmi dobrými hereckými výkony. Trochu mi vadilo to neustálé opakování stejných otázek a ke konci i kamera, která švenkovala z jednoho herce na druhého, jakmile promluvil, dost to rušilo.(15.8.2006)

  • emma53
    ***

    Bylo mně potěšením sledovat Ethana, Roberta a Umu v jednom pokojovém hotelu a věřím, že na divadelních prknech by to musel být daleko ultrasilnější zážitek. Káždá z těch tří osobností nesla v sobě jednu bolest z minulosti a příchodem Umy se dostává celý ten zdánlivě nesmyslný rozhovor na úplně jinou úroveň, která začne být moc zajímavá. Škoda, že jsem neměla možnost vyslechnout si je v originále, možná by to můj celkový dojem zvedlo o level nahoru.(3.6.2015)

  • igi B.
    **

    Bůh ví, že mám v oblibě tyhle >okrajové< a >umělecké< filmy >o ni(ě)čem< a vcelku si i libuju v oněch >intelektuálských< filmech, řešících neřešitelné >podstaty chroustů< (stačí se podívat na mé hodnocení u jiných kousků třeba právě páně R.L.) - leč tohle bylo i na mě už trošku moc. Ale chápu. Chápu a neodsuzuju. Ale tohle - rádoby hrané - tlachání mě prostě už NEBAVILO! - - - P.S. Jeden z mála filmů, keré jsem nedokoukal. Poctivě přiznávám... :-) - - - P.S. Nebudu jmenovat, ale některým zde hodnotícím (při pohledu na jejich profily) ta jejich téměř >fanouškovská< hodnocení (natož blablaidní komentáře) tohohle filmu ani za mák nevěřím. Tak krindíky pindíky, pseudointíci... :oP(15.8.2006)

  • Morien
    *****

    Na začátku sledování jsem si říkala, že největším požitkem pro mě nejspíš bohužel bude detail na kalhoty si sundávajícího Ethana Hawka a zuby jeho a RSLeovy. Celý film se ale pěkně nenápadně vyvíjel a čím dál tím víc mě k sobě připoutával - obě postavy se najednou rozkuklí do obludných rozměrů a já najednou ani nevěděla, kterého mám milovat víc (protože jsem divná). Takže velmi příjemné překvapení. Ještě chvilku a budu snad přemýšlet, že tomu dám pětku. (Po bezesné noci přemýšlení - už je tam.) Tichá voda břehy mele. "What do you mean 'How'?" ♥♥♥(3.9.2008)

  • genetique
    ***

    Netradičné! Divák má pocit, akoby pozeral skrytú kameru, domáce video zachytávajúce ozajstný život. Pútavosť a kvalita je teda vložená čisto na ramená hercov, ktorí vedú spolu dlhý hodinový, dobre napísaný, ale cez to všetko pomerne nudný dialóg bez upútania napätia. Záver trošku zvýšil atraktivitu, ale som rád, že Linkater už sa do podobných projektov nepustil. 60%.(16.8.2006)

  • Eddard
    ***

    Jeden pokoj, tři výborní herci, zajímavá Linklaterova režie, (SPOILER) to vše však bohužel ústí v poněkud mdlý konec, který by mohl sloužit jako učebnicová definice slova antiklimatický. Rozhodně si nemyslím, že by filmy měly paušálně končit nějakou velkou pointou, v případě Přiznání jsme na ni však byli hodinu připravováni, a když nakonec nepřišla, vrhla pro mě její absence zpětně stín i na celý, jinak svižný a poutavý film. 60%(4.12.2014)

  • castor
    ****

    Od dob studií se vždy několik věcí razantně změní, tudíž ani přátelé Vince a Jon nejsou těmi stejnými adolescenty. Požitkář Vince pracuje jako dobrovolný hasič a občasný dealer drog, z Jona je ambiciózní dokumentarista, který na právě probíhajícím filmovém festivalu očekává ohlasy ze svého posledního díla. V hotelovém pokoji rozpomínají na školní bezstarostná léta, když se k jejich vzpomínkám nelítostně přidá jedna krutá pravda. Nezávislý tvůrce Richard Linklater rozehrává drama (dle divadelní hry) s dokonale rozestavěnými dialogy; užívá pouze tři herce, hutnou atmosféru, ruční kameru a jediný interiér. Zdánlivě všední povídání se změní na snůšku krutých skutečností. Celá realizace tohoto přirozeného, ultralaciného dílka vypovídá o profesionalitě zúčastněných (Hawke je režisérovým dvorním hercem), o dokonalé souhře, důvěře a cílevědomosti režiséra.(5.9.2006)

  • freddy
    ***

    Tak tenhle film jem viděl už podruhé a podruhé jsem ho dokoukal až do konce. Ale napodruhé se mi to líbilo méně, asi proto, že jsem už věděl, co se bude dít, znal jsem zvraty ve scénáři, a tak už mne film neměl čím oslovit. Nebylo to jako u některých filmů, ve kterých jsem objevoval nové a nové věci ještě při vícerém zhlédnutí (takovým filmem byl například třetí díl Harryho Pottera, kde jsem objevoval napodruhé a napotřetí nové a nové detaily). Takže proto budu hodnotit film podle dojmů, jichž jsem nabyl po prvním zhlédnutí. Naprosto originální film, který se celý odehrává jen v jediné malé místnosti, jíž je motelový pokoj, film, v němž se objeví pouze tři herci a film, který dokáže udržet divákovu pozornost po celých 80 minut. Film plný zvratů a zajímavých poznání, ve kterém se projevuje vynikající filmařských um všech zúčastněných (včetně režiséra a scénáristy), pěkně se tu vyřádil především Ethan Hawke. Jedná se o film, který mne bavil, který mne zaujal a který mne v mnoha věcěch překvapil. Dávám tři hvězdičky za výše zmíněná pozitiva. Na pět hvězdiček to nebylo, čtyřem hvězdičkám se to blížilo, ale to by ten film musel být ještě delší, aby se skutečně projevila scénáristova fantazie. Tři hvězdičky jsou i přesto velmi dobré hodnocení, ale jak jsem psal již na začátku, jakmile se na tento film podíváte podruhé a případně ještě vícekrát, tak vám už ten film nepřijde tak geniální, jako napoprvé. Proto si příště rozmyslím, jestli se naň podívám znova. Ale jedná se jistě o pozoruhodný filmový zážitek pro filmové labužníky...(1.6.2007)

  • sepp
    **

    Tak tenhle kousek me totalne minul, atmosferou, hereckymi vykony i pointou - atmosfera nudna, vykony prumerne a pointa nulova. Proste zklamani.(31.5.2007)

  • S.Quentin QUALE
    ****

    Mám rád talky filmy a tenhle je fakt dobrej. 80%(28.7.2015)

  • InJo
    ****

    Výborní herci (překvapivě záporný Ethan Hawke) v brilantní konverzačce o dávných i současných (ne)zločinech a nedorozuměních. Zcela precizní dialogy a krásná gradace. Linklater je mistr minimalismu. A umělec. 70 - 80 %(7.7.2005)

<< předchozí 1 2 3 4 5