Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2022 a do odlehlé trestanecké kolonie, řízené špičkovou elektronikou a psychopatickým ředitelem, právě přivezli nebezpečného vězně. Bývalý kapitán Robbins dává od počátku najevo, že s tímhle systémem nehodlá spolupracovat ! Se zvlášť vzpurnými chovanci hraje sadistický ředitel speciální hru, kterou jen málokdo přežije. A tak je provokující Robbins vyhozen z vrtulníku do elektronicky monitorované džungle, v níž již číhají smrtelně nebezpeční Outsideři, vedení chladnokrevným zabijákem Markem. Ale Robbins se dokáže probít až do pobřežní osady mírumilovných Insiderů, kteří vedou s barbarských Markovým kmenem krvavou válku o přežití. Na ostrově Absolom se schyluje k poslednímu střetnutí a ředitel dělá osudnou chybu, když nastupuje do helikoptéry, aby osobně zkontroloval situaci. Kapitán Robbins byl totiž kdysi velitelem vrtulníku a toto je příležitost, na kterou dlouho čekal... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (136)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Film je pro mě především o zážitku. Což je pro Útěk Z Absolomu smůla, protože mě nezaujal takřka ničím kromě Lance Henriksena v bílé říze a Raye Liotty o poznání hubenějšího než v Hanniballovi. Z toho si asi odvodíte, že toho příliš zajímavého k vidění nebylo, a máte pravdu. Takřka veškerá akce je vtěsnána do jedné velké scény, takže v této kategorii hodnocení nahoru nepůjde...a nestane se tak ani v oblasti scénáře, prostě a jednoduše - pokud Útěk Z Absolomu neuvidíte, o moc nepřijdete. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Vážně nevím, proč měl tenhle snímek tolik zastánců a proč jsem na něj dokonce četl dokonce několik relativně pozitvních kritik. Jde podle mě jen o průměrné béčko s tuctovým dějem a záletkou už omletou nejméně stokrát. Odlišuje se jenom zasazením do neradostné budoucnosti a množstvím solidních herců, kteří ale jeden vedle druhého předvedli jen odvar z hereckého mistrovství. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $20miliónovTržby USA $15,339,030Tržby Celosvetovo $16,630,000║ Ani nie zlý film ale navlečený až moc v béčkovom prevedení. /45%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Slušná podívaná. Jeden z těch filmů vypovídajících o trestancích v budoucnosti, tentokrát mi tu ale chyběl král podobných filmů, Christopher Lambert. Ray Liotta tu nevypadá tolik přesvědčivě jako "pan uteču vám". Když jsme byl menší, tenhle film na mě ve videopůjčovně koukal až mě přemluvil a já si ho půjčil. Určitě mě potěšil více než by tomu bylo dnes a tak slušné tři, které neurazí.Pro filmy z budoucnosti a ještě z vězní mám lehce slabost. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Béčkové filmy se vyznačují tím, že používají jako jediný sociální katalyzátor v příběhu násilí. To samo o sobě eliminuje možné významové přesahy. V subžánru antiutopických vězeňských filmů je to ještě docela opodstatněné, takže se lze dobrat k tomu, že Útěk z Absolomu má své občasné relativně světlé chvilky... ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Problém je, že tu žiadny obchod nie je.“ Jedno z "tých" béčok, ktoré som si v 90. rokoch nechal s chuťou ujsť, pretože mali blbé kritiky, ale keď sa k nim vraciam po desaťročiach, tak si ich paradoxne možno užívam viac, ako by som si ich užíval vtedy, pretože od nich nič nečakám a azda dokážem oceniť veci, ktoré by som vtedy oceniť nedokázal. Nechcem tým snáď povedať, že je Útok z Absolomu skvelý film. To naozaj nie. Ale vlastne ide nakoniec o príjemné béčkarské prekvapenie s nie úplne najhorším rozpočtom. Investovaných 20 miliónov je na vizuálnej stránke vidieť. Prvé minúty som bol zaskočený, pretože dej sa odohrával vo futuristickej väznici a ja som z fotiek vedel, že by malo ísť o džungľu. Po desiatich minútach sa ale príbeh presunul na exotický ostrov s dvoma znepriatelenými skupinami väzňov, z nich jedni sú zlí a druhí dobrí a vedie ich Lance Henriksen. Asi už sami tušíte, že scenár bude naivný, jednoduchý, priamočiary a miestami až, nuž, prečo to nepovedať, hlúpy. Veľa tomu ale okrem ostrovnej výpravy a početnej akcie (ktorá je dosť drsná, čo je v zaujímavom rozpore s celkovou miestami až detskou naivnosťou ohľadom psychológie postáv a univerza, ktoré skôr nefunguje, než funguje) nečakane dáva Ray Liotta. Ray mal vždy povesť jedného z najmenej sympatických hercov Hollywoodu (česť výnimkám: Identita, Narkotiká). Tu je však sympaťák, ktorý to drží výrazne nad hladinou a dá sa mu fandiť, hoci po ranu nejde ďaleko (možno práve preto?). Potešil ma zvyšok kastingu, v ktorom je veľa rôznych v dobrom tzv. „ksichtov“ (okrem Henriksena ešte Ernie Hudson, Stuart Wilson alebo mladučký Kevin Dillon). Každopádne, napriek tomu, že to vlastne bolo fajn, si toto veru producentka Gale Anne Hurd do vitrínky nedá. SPOILER Úplne absurdné je finále, kedy sa očakáva zrážka dvoch armád, na čo to tam však hrdina následne celé odpáli (!) a k žiadnej bitke nedôjde. Ešte pozoruhodnejšie je, že po megaexplózii nasleduje záber na desiatky preživších zločinov unikajúcich z miesta činu. Korunu tomu nasadzuje moment, kedy sa zrazu nečakane na scéne zjaví ústredný zlosyn a zvedie s hrdinom súboj, pričom pred explóziou stál v jej epicentre a zjavne nikam neutekal (ani na to nemal čas). SPOILER ()

monolog 

všechny recenze uživatele

je to sice béčko, ale hodně nadprůměrný béčko. občas se sice nevyhne klišé (třeba jak si šéf věznice předvede později problémového vězně, který do té doby by byl v pohodě). nebo ten konec mě moc nepřesvědčil, vůbec tam neměli důvod přistávat. ale jinak to ušlo. není to sice žádnej velkofilm, ale propadák rozhodně taky ne. taková oddechovka, s příjemnou výpravou a docela zábavná. hloubku v tom taky moc nehledejte, ale kdo to bude očekávat spíše se smíšenými pocity, bude příjemně překvapen až to uvidí. jako já. v propadle filmových dějin to rozhodně neskončí. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Jako malej sem si to pouštěl ještě na kazetě a tehdá sem to měl strašně rád, takový drsný "vězeňský" béčko z budoucnosti, něco podobnýho jako Obojek s Hauerem a abych pravdu řek, tak i po těch letech se mi to furt libí a rád na to koukám. Navíc Ray Liotta je tady super a to ho většinou moc nemusim ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Věznice budoucnosti" má jako subžánr vězeňského filmu dvě odnože - mužskou a ženskou. Zatímco v ženské (výlučně trashové) věznici budoucnosti jde pouze o erotické polechtání nadrženého puberťáctva (zkuste HVĚZDNÝ KRIMINÁL: ÚTĚK), ta mužská na to jde obvykle přes akci a ani ve své nejbéčkovější podobě se nebojí oslovit i starší ročníky. Po ÚTĚKU Z NEW YORKU (1981), který zahájil její slávu, měla svůj vrchol v první polovině 90. let, kdy vznikla svatá trojice futuristických filmových lapáků - OBOJEK (1991) s Rutgerem Hauerem, PEVNOST STRACHU (1993) s Christopherem Lambertem a ÚTĚK Z ABSOLOMU (1994) s Rayem Liottou (a v roce 1996 k nim přibyl ÚTĚK Z L.A.). Ani jeden ze zmíněných snímků nijak zvlášť (pokud vůbec) neposouvá žánr sci-fi a fantastično pouze dodává východisko a exotickou patinu klasickému schématu vězeňských filmů s jeho klišé a archetypálními postavami. ÚTĚK Z ABSOLOMU výše uvedeným titulům jednoznačně dominuje, jak po režijní, scenáristické a technické stránce, tak i rozpočtem, výpravou a hereckým obsazením. Martin Campbell tu rok před vynikajícím ZLATÝM OKEM poprvé přičichl k akční látce a hned vystřihl prvotřídní akční film, čímž nemyslím pouze solidní akční scény, ale především celkovou dynamiku vyprávění. Ray Liotta je jako elitní armádní zabiják s temnou minulostí perfektní a i když o něj při jeho schopnostech nemáte ani na chvíli strach, nedržíte mu palce o nic méně. Podobně jako u Ernieho Hudsona a jeho dalšího drsného, ale dobráckého černocha nebo Lance Henriksena, který si po Bishopovi připsal dalšího charizmatického sympaťáka (rok předtím si zase skvěle zazáporařil v ŽIVÉM TERČI a RYTÍŘÍCH). Jediné nad čím bych se snad pozastavil je záporný postoj vězňů z Absolomu. Způsob jakým s nimi ředitel manipuluje je sice zvrhlý, ale na druhé straně, kdo by nevyměnil celu o několika metrech čtverečních a bez okénka za tropický ostrov? ()

MoRTy 

všechny recenze uživatele

Původně sem se bál že to bude jen další ze série dokumentů o Monice Absolomový, ale nakonec sem byl příjemně překvapenej .) Ze snímku bylo cejtit spousta jinejch filmů z týhle doby a i tak musim říct že mě to docela bavilo - i když teda českej dabing je tady celkem mizernej, takže doporučuju spíš v originále. A i když to bylo béčko tak se mu překvapivě podařilo vyvarovat otřelejch klišé a film byl ve výsledku celkem krutej (viz souboj "s kamarádem" ve vodní aréně) - za to je ta jedna hvězda navíc ! ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrý dobrodružno akčný film. Má zaujímavý príbeh o vojakovi, ktorý v budúcnosti po vražde svojho nadriadeného skončí v tajnom väzení, čo je ostrov, kde žijú dve skupiny mužov, agresívna a bojovná väčšina a civilizovaná menšina a tak sa vojak pridá k menšine, ktorej chce pomôcť vyhrať a zároveň hľadá spôsob úteku. Spracovanie nie je zlé, film dokáže zaujať celý čas, ale kvôli trochu prehnanej dĺžke miestami stráca tempo a navyše film využíva viac koncept historického žánru na úkor akčného a to je škoda. Akcie je tu pomerne dosť, ale je skôr iba priemerná. Ako som už spomínal pri spracovaní, viac pripomína historický film, čomu je prispôsobená aj akcia a tak sa tu nájde hlavne streľba šípov a používanie rôznych rezných nástrojov, ale poteší niekoľko slušných likvidácií. Najviac sa mi páči útek vojaka od bojovnej skupiny, kde behom toho zaujímavo zabije viacerých zabijakov. Herecké obsadenie je celkom dobré, síce by som v hlavnej úlohe bral skôr nejakého akčného herca, ale ani Ray Liotta nesklame, ale potešia aj velitelia oboch skupín, hlavne Lance Henriksen a niektoré zaujímavé postavy z civilizovanej skupiny. Réžia v ničom neprekvapí, ale film zvládla dobre a technická stránka je veľmi dobrá. Keby sa Útek z Absolomu viac podobal na akčný film, tak by moje hodnotenie bolo lepšie, ale aj takto je to slušný film. Objektívna kvalita filmu- 68%, film sa páči mne na 63%. ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Robbins má dobré srdce, je svedomitý vojak, ale je rebel! A to sa v armáde nenosí. Tam sa musí sekať lajna! Po jednom menšom vojenskom fauxpas (vystrelil nadriadenému mozog), sa dostáva do vyhnanstva na opustený ostrov. Trestanecká kolónia - absolom. A keďže na vojne veľa klikoval, o jeho schopnosti majú záujem tí zlí (Outsideri) a tí dobrí (Insideri - nečakane:). Netreba ani moc kvízovať, kto si ho nakoniec ochočí. Medzi dobrými a zlými to je na ostrie noža a uprostred toho všetkého Robbins. Rebelov mám rád. Aj tých filmových (teda hlavne). Len to netreba preháňať. A to sa tu žiaľ koná. Silno iracionálne konanie hlavného hrdinu strháva veškerú snahu o budovanie akej takej zápletky. Už s počiatku je okato naznčené, akým smerom sa to celé bude uberať a príbeh si poslušne pokrivkáva k prekvapivému záveru. Chýba tomu štipka nápadu. Šeď, šeď. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Na filmu se podepsala nepříliš velká tvůrčí nápaditost a nízký rozpočet. Ale vlastně co bychom od béčkového akčňáku chtěli? Akce máme dost, napětí také. Liotta neškodí a Henriksen je skvělý. ()

Tyler 

všechny recenze uživatele

Opravdu podprůměrný film,který mě nezaujal prakticky ničím.A přitom jistý potenciál by se tu našel.Škoda,že hlavního hrdinu ztvárnil Ray Liotta,nemyslím,že by byl bůhvíjaký herec a navíc ho podkopává nedotažený scénář.Stejně jako všechny ostatní. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

V roku 1994 som este nebol nasyteny tymto zanrom a tak som si to v kine celkom uzival. Dnes by som viac ako 3 hviezdicky urcite nedal. Takze moje hodnotenie je smerovane na rok 1994... 02.02.2009 ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nechci příliš spekulovat nad tím, kolika * bych to ocenil, kdybych to viděl teď.. takže ty *** Liottovi a spol. přejme!! Po vynikajícím restartu bondovské série teď režisér Martin Campbell kope každopádně za jinou ligu. Nemožný útěk? To už tu bylo nesčetněkrát. A vždycky přijde nějaká chytrá hlava a převeze všechny ostré věznitele. Campbell nám v roce 1994 představil trestaneckou kolonii léta páně 2022. I tady jsme se setkali s nezlomnou vůlí po svobodě, odmítáním vězeňského systému a nedostatečným výhledem. Ostře střežené hranice ostrova toho času zdolával vůbec ne špatný (i když překvapivě obsazený) Ray Liotta, který se v téhle látce kombinující Ramba i Šíleného Maxe pohybuje na půdě akční sci-fi i klasického vězeňského dramatu, který má své kvality. A napětí, slušné masky, atmosféru i dynamickou kameru. A to vůbec není málo. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

I přiznané béčko, musí mít hlavně kvalitní postavy. A největší klad je když se povede záporák se skvělýma hláškama. Tady to klaplo. Stuart Wilson, přestože je to pro mě neznámý herec se zhostil svého úkolu více než se ctí. A po letech si pamatuju hlavně jeho a ne zrovna přesvědčivého, nicméně postačujícího Liottu. Kdo čeká špičkový akčňák, tady ho nenajde. Mě to ale tentokráte stačí. 65% ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Naprosto tuctove postapokalypticke sci-fi s prisernym Rayem Liottou - ten clovek nezahral krome Henryho Hilla v Goodfellas zadnou nic poradne. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Ryzí béčko, který si v jistých drobných kruzích vydobylo bezmála kultovní status. Z béčkový rutiny občas vykoukne svěží moment nebo áčkovej atribut, v paměti uvízne roztomilá osada vězeňských správňasů a potěší místama křečovitý přehrávání jak ve filmu z padesátých let. Blbost, pro kterou mam slabost. ()

Reklama

Reklama