Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film režiséra Roberta Altmana, sledující v několika dějových liniích založených na povídkách spisovatele Raymond Carvera, každodenní nešťastné osudy obyvatel amerického Los Angeles. (ČSFD)

Recenze (92)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

U nás málo známé dílko Roberta Altmana, což je velká škoda, protože přitažlivý je nejen zástup hvězd, ale i způsob, jak je mozaika zpočátku nesouvisejících "krátkých prostřihů" ze života navzájem si cizích lidí pospojovaná a vygradovaná. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Musím přiznat, že při sledování tohoto filmu mi mrznul úsměv na rtech. Nahuštěná skládačka snad všech bolestí, deziluzí, agresí, nepochopení a lhostejností v lidských vztazích. Ideální film .. pro totální depresi. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Když u nějakýho filmu vydržim 3 hodiny a nemam chuť to vypnout, tak to už samo o sobě znamená, že na tom filmu asi něco bude. Sice jsem moc nepochopil, co tim chtěl básník říci, ale ten film mě chytnul a nepustil až do závěrečnejch titulků. Líbil se mi hlavně černej, chvílema až morbidní a zvrácenej humor, líbilo se mi herecký obsazení a líbila se mi ta podivná atmosféra celýho filmu. Navíc já mam pro tyhle propletence různejch zdánlivě nesouvisejících příběhů jakousi slabost. Film asi nebude pro každýho, ale já jsem byl spokojenej a po dlouhý době zase něčemu dávám 5 hvězd. ()

venus 

všechny recenze uživatele

Nevšedně propletený scénář, skvělé herecké obsazení, nicméně 187 min se táhlo takovým způsobem, že jsem se přes všechny kvality filmu málem unudila. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Mam s tym jediny (aj ked zasadny) problem. Po vzniku Magnolie to posobi malo divoko, malo emotivne a strasne pomaly. A pritom je to fakt vyborny film. 8/10 ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Velmi milé překvapení. Takhle rychle uteče málokterý dvouhodinový film, o tříhodinových nemluvě. Zásluhy připisuji v první řadě skvělému vtipnému scénáři, pak zajímavým postavám a dobře zvoleným hercům. Jen ten konec nějak vyšuměl. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Zpočátku mi chvíli trvalo, než jsem se v té změti postav, načatých témat a situací orientoval, ale jakmile jsem se chytil, docela mne to vtáhlo. Kaliedoskop hloupostí, necitelností, falše a povrchností se točí dlouho v roztříštěných sekvencích, ale nakonec se naráz složí do rozumitelného a výmluvného obrazu. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Změť příběhů ze života obyčejných lidí města Los Angeles. Mohly by lehce fungovat jako zápletky k samostatným filmům. Altman je velmi nenápadně spojil dohromady. Naštěstí zde nejsou extrémní prostřihy časových rovin. To by se vzhledem k počtu příběhů asi nedalo vůbec sledovat. Takhle při pozorném sledování divák ani nemá problém orientovat se v prostřizích mezi jednotlivými epizodami. Tyto epizody nemají začátek ani konec. Najednou se prostě ocitnete u někoho doma nebo na ulici, přičemž pochopíte, jak daný člověk nebo rodina žije, načež se přesunete dál a tak je to stále dokola. Tříhodinová stopáž uteče jak nic, ačkoli se nic epického neodehrálo. Přesto na konci filmu cítíte, že jste právě viděli něco neobyčejného, něco co dokázalo rozšířit povědomí o světě, ve kterém žijeme. 77% ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Čo sa mňa týka, tak jednoznačne ide o najlepší Altmanov film. Doteraz som si s ním akosi nerozumel, no pri tomto snímku som sedel ako hypnotizovaný s pohľadom upretým na veľkolepý cirkus rozmanitých životných situácií a bohaté spektrum ľudských charakterov i s ich konaním a všetkými dôsledkami. Škoda, že sa tie jednotlivé príbehy neuzavreli do niečoho zmysluplnejšieho, napr. niečo ako pri Magnólii (1999). Aj tak však ide o vynikajúcu záležitosť, pretože tie všetky príbehové čriepky a životné situácie stáli za každú jednu minútu tej dlhej, predlhej stopáže. Silný nadpriemer. 85/100 ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Tím nejlepším na Altmanových Short Cuts je to že jimi nejspíš přispěl k natočení Andersonovy Magnolie. Neb jinak jde o mozaiku příběhů nepříliš zajímavou, plnou veskrze nesympatických charakterů a jejich mizerných vztahů, a hlavně bez jakékoli pointy či významu... krom toho že ke konci docela dobře vygraduje ta jedna jediná dramaticky i emočně silně zpracovaná povídka (kolem jako vždy dokonalé Andie MacDowell). Takže ve výsledku jde vlastně jen o tříhodinovou a umělecky lépe zvládnutou telenovelu... což obzvlášť bolí ve srovnání se zmíněnou Magnolií, která je s podobným konceptem jedním z nejlepších filmů všech dob. 6/10 ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mám ráda mozaikové filmy, obzvláště pokud se jim podaří v závěru vše proplést v dokonalé symbióze do vtipné pointy. Altmanovi se podařilo vést několik paralelních příběhů, které se někdy lépe, někdy hůře potkaly. Na taťku mozaikových snímků, Clauda Lelouche, který s drzostí sobě vlastní střídá nejen různá prostředí, ale i různé časové roviny, to však nemá ani náhodou. Většina příběhů vyšuměla tak nějak do ztracena, nic zásadního se na závěr nekonalo. Zajímavým se ukázal příběh jazzové zpěvačky s dcerou a zemětřesení. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Nebýt tohohle filmu, tak PTA nikdy nenatočil svoji Magnolii...Prostřihy jsou podobně dravou mozaikou a neméně skvělou. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

filmy takéhoto razenia (mozaiky) je veľmi ťažké dramaturgicky ustrážiť - a isté nedostatky vykazuje aj skúsený altman: priveľa príbehov, z ktorých nie všetky sú kvantitatívne i kvalitatívne na rovnakej úrovni, niektoré dokonca veľmi slabé a MNOHÉ neukončené - to sú chyby, ktoré zrážajú inak dobre obsadenú a výborne koncipovanú adaptáciu textov skvelého carvera; tento film bol určite veľkým vzorom a príkladom andersonovi pri magnólii; je to na to, koľko sa tam toho udeje a na počet naozaj zaujímavých scén možno až trochu príliš dlhé; najlepší je aj tak ten rámec (octomilky - zemetrasenie), uvedomenie si toho, že sociologickú sondu obyvateľov Los Angeles v období medzi dvoma prírodnými pohromami - a že bez ohľadu na ne sa ľudia stále točia v začarovaných kruhoch svojich osobných nešťastí a pohrôm: no nepoučia sa a život aj tak ide ďalej; páčila sa mi tiež všadeprítomnosť nahoty (ryšavý moorovej bobor), všadeprítomnosť televízie (captain planet) ako sa narábalo s lejtmotívom jedla (citróny, narodeninové torty, ryby...) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tie tri hodiny utiekli ako voda. Neveril som tomu, ale Altman dokáže pohltiť diváka od prvej sekundy až po záver. Film pre vyzreté publikum, ktoré sa môže v ktorejkoľvek epizóde tejto mozaiky veľmi ľahko nájsť a porozmýšlať nad tým, ako by sa asi každý zachoval v tej ktorej situácii. Pokiaľ vás film nechytí, môžete sa zamýšlať nad tým, ktorá hviezda sa presadila viac, ktorá menej a prečo tomu tak je. O niečo viac uveriteľnejšie a komplexnejšie ako Innaritu. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Koláž mikropříběhů spojených bolestí. Intrimně, ale zároveň s mrazivou nenuceností vyprávěný příběh života, kdy se v jediném okamžiku náš všední den může změnit v naprostou noční můru.  Korunováno nepříjemně skvělými hereckými výkony, křik Andie MacDowell mi pronikl až do morku kostí,  zamrazil cynismus Freda Warda či proradnost Tima Robbinse a jako vždy okouzlila inteligentní krása Madeleine Stowe.  Všech citových úderů na solar se mi pak od Altmana dostalo zcela bez patosu, ale s nezvratností a krutostí, jakou dokáže připravit právě a jen život. De facto pravdivé strhávání lidských masek bez moralistického poučování či kreslených srdíček na okraj. Upřímné, bolestivé, očistné a především lidské. Pět. ()

Související novinky

Zemřel herec Fred Ward

Zemřel herec Fred Ward

13.05.2022

Dnešní květnový pátek třináctého bohužel přináší jednu smutnou zprávu pro svět filmu, ve věku devětasedmdesáti let totiž odešel americký herec Fred Ward, známý z filmů jako Chvění, Sedm neohrožených… (více)

Reklama

Reklama