Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(26)

Shinji Ikari se patnáct let po Druhém dopadu připojuje k otcově skupině NERV a v boji s Anděli slouží jako jeden z nejmladších pilotů mechů. (Netflix)

Recenze (108)

neoBlast 

všechny recenze uživatele

No když si postavím na pomyslné váhy vedle sebe zápory a plusy, které mi Neon Genesis Evangelion nadělilo, tak je výsledek celkem jednoznačný. Zápory: strášný audiovizuál s téměř statickou animací a dvoumi/třemi hudebními motivy, dále jakýkoliv osobní život hlavních hrdinů, také haluz zakončení, které absolutně nekoresponduje se zbytkem seriálu. Jo a taky je to povětšinou nuda. Plusy: jakýsi postapokalyptický svět a občas pěkný design (andělé). A já mám jasno. Neon Genesis Evangelion je uspávačka, která získala kultovní status jenom díky filozofickému "hraní si na boha". 40 % ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Totální pecka, kterou pořád nemohu s klidným svědomím rozdýchat. NGE je esencí všech předností, jež jsem měl (zatím) možnost v anime žánru poznat. Psychologická jízda, která nezná své meze, nepárá se s divákem a naprosto geniálně mu dávkuje potřebné informace ve vší své proměnlivosti. A i když zamrzí, že všechen děj jde ke konci stranou, přesto se je jeho nedořečenost stává tím nejvýraznějším plusem a zároveň přímo "obohacujícím" zážitkem. Jednoduše geniální. 10/10 P.S. Už vím, kde scénáristé Ztracených brali svou inspiraci :) ()

Reklama

Ceres 

všechny recenze uživatele

Po dlouhou dobu bylo tohle pro mě nejlepší animé, které bylo kdy vytvořeno a které zatím nebylo nikým překonáno. U mě mělo jednoznačnou pozici, no. 1 v žebříčku nejlepších animé všech dob.-). Ale jak to tak bývá, vše jednou končí. Ale přesto vše, je to stále top 10 záležitostí, na kterou budu dále velmi dobře vzpomínat. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Kultovní mecha anime série o soubojích obřích robotů ovládaných vyvolenými dětmi proti jednotlivě se zjevujícím Andělům prapodivných tvarů i schopností, útočících v Tokiu 3 na podzemní komplex ukrývající něco, co může zničit veškeré lidstvo. Takhle to zní značně klišovitě, ale ve skutečnosti jde o originální, skoro dospělou záležitost s množstvím pomalu odkrývaných tajemství. Většina věcí zaslouží přívlastek 'skvělá': akce, postavy, humor, dialogy, zápletka, animace, kresba. Tedy asi tak do 20.-22. dílu, kdy dochází k totálnímu rozleptání psychiky hrdinů, jež jejich současné i minulé činy proměnily v uzlíčky sebeobviňujících se, ztracených, úzkostlivých nervů. Zákulisní pikle plné nábožensko-filosofické symboliky také dostoupily svého vrcholu, pročež se příběh stal poněkud nesrozumitelným. No a ty dvě neslavné závěrečné epizody, ve kterých se tvůrci psychoanalyticky rýpou v pocitech osamění, frustrace, nenávisti, neschopnosti etc. nad téměř statickými abstraktními obrázky, ty nevysvětlily vůbec nic a zanechaly jeden velký WTF otazník. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Film mi před lety přišel hodně zkratkovitý, necítil jsem se při něm úplně ve své kůži. Tenhle dojem seriál samozřejmě napravuje, i když rozmlsaný současnými anime mi přijde filozofický potenciál zbytečně tlumený a postavám chybí ještě jeden krůček od archetypu k živosti. Jestli ale druhá polovina série tyhle prvky rozvede, což je dost dobře možné, tak rád navýším. (První dojem.) ()

Galerie (970)

Zajímavosti (22)

  • Při nahrávání písně „Fly Me to the Moon“, která byla použita v poslední epizodě, požádal režisér Hideaki Anno zpěvačku Megumi Hayashibaru, která v seriálu ztvárnila Rei Ayanami, Yui Ikari a Pen-Pena, aby si při zpěvu písně představovala samu sebe, jak „škrtí kotě s velkým úsměvem na tváři“. (Zuzyzss)
  • V epiode "Asuka Strikes", kde poprvýkrat spoznávame Asuku, štyri lode, ktoré sú v konvoji, sú pomenované podľa hier Williama Shakespeara: Titus Andronicus, Cymbeline, Othello a Tempest. (Flipper)

Reklama

Reklama