poster

Svědomí (TV film)

  • český

    Zlé svědomí

  • anglický

    Guilty Conscience

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 1985, 91 min

Režie:

David Greene

Kamera:

Stevan Larner

Producenti:

Robert Papazian
(další profese)
  • farmnf
    ***

    Že je herec Hopkins skutečným famózním hercem již vím dávno. Zde mi filmaři naservírovali dílo sice zajímavé. plné zhodnocení talentu tohoto muže. Já sám také přemýšlím, jak se zbavit své ženy. Právník nejsem. Celé tohle dílko bylo ale tak nezajímavé a obyčejné, že jsem přitom usnul. Je to asi tím, že jsem zamlada hltal švédské detektivky, Chandlera, a spisovatele na které si nevzpomenu. Tady jsem nenašel žádné poselství, žádnou novou inspiraci a proto jsem asi usnul.(16.2.2013)

  • sona123
    ****

    Kolumbovský film (začátek úplně, dobové kulisy, oblečení, styl vyprávění), který stojí na Hopkinsovi. Je famózní. Řekla bych, že tu předvedl daleko lepší výkon, než v Jehňátkách. Film je plný zvratů, až do samého konce, i když se asi dá tušit, jak to celé dopadne, ale o tom to není. Vynikající scénář. Nízkorozpočtový film a jakou parádu udělá.(21.8.2011)

  • Tiiso
    ***

    Příjemné překvapení a celkem solidní povyražení, mě tento snímek připravil. Greene velmi slušně pracoval a výsledek se dostavil. Z tv formátu dosáhl takřka filmových kvalit, ačkoliv jsme se v drtivé většině pohybovali v interiérech. Kamera byla nápaditá, kvalitní střih a rozumě vybraná doprovodná hudba ve velké míře film podpořila, co do kvalit se týče. Scénárista dokázal vzít své myšlenky řádně do ruky a na jeho díle je to značně pozorovatelné. Dialogy, i přes dabing, mají smysluplný obsah, fungují dobře a jsou (možná až moc) logické. K jejich nedostaku vyzdvihávám skutečnost, že i přes neskutečný počet vět, nedovolují postavám se příliš emočně rozvinout, a nemilosrdně děj i zmíněné charaktery lidí, ženou kupředu. První a třetí třetina snímku je bezdebat silnější oproti prostřední. Po velmi slušném rozběhnutí v počátku, se děj mírně rozkližuje a vypadává z kolejí, což nepříjemně působilo na mou pozornost. ovšem ne v takové míře abych přepnul program. Příběh i tak byl pořád zajímavý, a odvděčil se mě méně průhledeným koncem a důstojným závěrem. Nejvíce viditelné práce odvedl Hopkins se svým velmi dobrým výkonem. Jeho oči fungují dobře, a nejen ony, ho řadí do kategorie vyjímečných herců dvacátého a jednadvacátého století. Herecký projev měl uspokojivý a dokázal neustále upoutávat mou pozornost. Jeho filmová žena už takové příčky nedosahovala. V konečném výsledku se snímek nepravidelně motá kolem třech a čtyřech hvězdiček a to je hodnocení více dobré.(5.2.2010)

  • Bobšule
    ***

    Navzdory excelentnímu výkonu mého veleoblíbeného Toníka mě snímek příliš nezaujal. Nejsem divák libující si v právních kličkách a právě jejich delikátní rozmotávání je hlavní pointou děje. Jediné, co mě potěšilo, byl proto sice od prvníhookamžiku předvídatelný, leč přesto vděčný závěr, kdy veškeré kličky s brutální přímočarostí rozetne nakonec manželka hlavního postavy.(23.2.2010)

  • Gemini
    ***

    Lehce přetažená, ale vydařená konverzační kriminálně-soudní napínárna bez skutečné soudní síně. On si totiž jaksi vystačí jen Sir Anthony se svou představivostí. Film jako takový stojí na jeho hereckém výkonu (možná trochu i výkonech), a Blythe Danner se Swoosie Kurtz mu mohou jen přihrávat, byť mají své dosti důležité dějové úlohy. Rozhodně nejde o ztrátu času, byť s ohledem na závěr, který nebyl moc podle mého vkusu, se znovu dívat nebudu. Celkově dávám 70%.(15.8.2011)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace