poster

Titus

  • Itálie

    Titus

  • Slovensko

    Titus

Drama / Historický

Itálie / USA / Velká Británie, 1999, 162 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • L_O_U_S
    ****

    Byť do divadla nechodím a nemám přehled o všemožných inscenacích, jsem skeptický k (post)modernímu pojetí klasik. Tady mi to ale vůbec nevadilo, má to styl. Titus Andronicus je pro mě víceméně neznámá tragédie, proto překvapí, jak kvrelačná je Shakespeare bestie. Co se honilo v hlavě tchyni, když se s manželkou vrátila z hospody a usedla vedle mě k posledním pár scénám, to snad raději ani nechci vědět. (1 195.)(5.8.2017)

  • Prochy38
    **

    Herecký koncert. Kromě těch dvou nejzvučnějších jmen i ta méně zvučná solidně zazářila. Shakespearovu verzi vůbec neznám, ani jsem nevěděl, že je to od něj. Verše ovšem tomuto dost napovídaly. Prolnutí současnosti s historií mi přišlo hodně nevhodné. Brutalita tolik opěvovaná naopak ne tak moc hrozná. Nepříjemné vidět onu dceru v tak zuboženém stavu, jasně... Jinak spousta řečí a přehrávání, jak jsme zvyklí u WS. Film jako takový mi přišel hodně slabý....(29.8.2012)

  • Gemini
    ****

    Manželské duo Taymorová-Goldenthal stvořilo spolu s legendami jako jsou Sir Anthony a Jessica Langeová a méně známými, ale minimálně v Titovi sakra dobrými herci jako Alanem Cummingem a Harrym Lennixem navýsost zajímavý filmový zážitek, který nemusí každému ladit. Je to jako s hrami od Morávka, čímž ho proboha nepřirovnávám k Shakespearovi. Jen ten vztah k jeho hrám je stejný jako k Titovi - buď jste z něj unešení nebo zhnusení. Nic mezi tím. A já jsem ten unešený, i když první dvě minuty jsem byl hodně nechápající...jen málokdy byl Sir Anthony Hopkins tak skvělý a klasický jako Titus Andronicus, zrazený vojevůdce římský, vítězný a zničený, deklamující Shakespearovské verše... Vizuální stylizace kdesi mezi Dalím a realitou je nesmírně působivá, a když ještě Eliot Goldenthal se svým výjimečným citem pro atmosféru zapůsobí na váš sluch, jste z Lavinie opravdu zdrceni...velmi by mě zajímalo jak by okomentoval svoji práci na jednotlivých scénách, byl by to velice hodnotný bonus na DVD (pokud tam tedy není - ještě jsem neměl tu čest).(13.3.2005)

  • kajda.l
    **

    Faidra má pravdu. Taymorová tímto dílem rozdělila diváckou obec na dva tábory. Na tu, co se bude nadšeně plácat do kolen a tu, která bude s opovržením zvracet. Já zvracel. Režisérce ovšem nic nevyčítám, vytvořila dílo, které jsem i přes opovržení a dlouhou stopáž musel dokoukat do konce. Že by se mi to nakonec přece jen v koutku duše líbilo? Nelíbilo! Do filmu jsem šel s očekáváním krvavé historické sandálové kostýmovky a dostal jsem Gay Parádu s šíleně namaskovanými teplouši ve vedlejších rolích (z Cumminga budu zvracet ještě několik dní) a odporného pyskatého zjeva J.R Meyerse nemám rád už hodně dlouho, zde však vyvrcholil ve svém neherectví. A po boku těchto nechutných chlapců se objevila extratřída v podání hannibalovského Sira Anthonyho a mé milované Skotky Laury Fraser. Stylové je to velmi, kulisy a vizuál jsou místy atraktivní a zajímavé, ale chybí tomu vkus. Což bych od ženy režisérky očekával. Ve výsledku je to jen sebestředná, přeplácaná píčovina. Tak to vidím já. Milá Julie... Kdyby to opravdu alespoň bylo zvrácené, syrové a zvrhlé, ale ono to nakonec je pouze extrémně teplé a blbé.(17.8.2014)

  • kobejn
    *

    Pro mě nekoukatelný film, nedalo se to vydržet, nemohu snést "šejkspírův" jazyk, to je něco tak nepřirozeného... příde mi, jako kdyby byl šejkspír něco jako těžkej opilec, který psal vždycky v alkoholovém opojení a lámal jazyk tak, aby to vypadalo umělecky a poeticky. Na mě to ale působí jako slovní balast, křeč, trapnost. Kvůli tomu jazyku jsem to prostě nebyl schopen shlédnout celé. Je mistr Shakespeare největší dramatik všech dob a nebo druhořadý pisálek omylem za největšího dramatika pokládán? Pro mě bude tím druhým.(2.6.2011)

  • - Když po smrti císaře dva nástupníci bojují o trůn, jejich následovníci nesou prapory v barvách dvou skutečných současných římských fotbalových týmů. (Morien)

  • - Film byl nominován na Oscara za kostýmy a Harry J. Lennix za svoji postavu Aarona vyhrál cenu Golden Satellite pro nejlepšího herce ve vedlejší roli. (Morien)

  • - Při boji o trůn jezdí císařští bratři po městě v replikách aut skutečných mocnářů, které zároveň symbolizují jejich osud - Saturninus používá vůz, v jakém Hitler projížděl zfanatizované davy svých stoupenců, Bassianus se zase projíždí ve stejném autě, v jakém jel JFK toho dne, kdy byl zavražděn. (Morien)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace