• sportovec
    ****

    Zdařilá anglosaská adaptace proslulého Kafkova románu citlivě pracuje s pražským géniem loci i řadou českých herců. Už poznání, že pražské sociokulturní souřadnice bylo pro britské tvůrce nepostradatelným východiskem při jejich výchozích úvahách, stojí minimálně za zmínku. K pojetí i vyústění filmu je sotva co dodat. Poněkud překvapuje poměrná délka a určitá rozvleklost děje. Ale i tak je film mimořádně zajímavý a divácky vděčný.(16.8.2010)

  • Mylouch
    ***

    Twin Peaks upon Moldau pod přísným dohledem všech bankovních obrozenců a feldkuráta Hopkinse pádí všemi oklikami ke svému "otevřenému" konci. Rozum naruby povlává v poryvech emocí, zhášejících jiskřičky naděje nad přítokem Freudovy žumpy. "Řízení ve verdikt postupně přechází." Jakou laťku nastaví pojetí hlavní postavy à la amerického právníka, to už ani zbytek filmu neshodí, ani předloha nevytáhne výš než pod 3*. Karel Augusta konečně víc než jen podvodníček.(23.2.2012)

  • Matty
    ***

    Zvláštní. Adaptace Kafky, v Kafkově Praze natočena, pražskými herci zčásti obsazena, přesto postrádající onu magickou ingredienci. Onen čtvrtý rozměr, který vnímáme šestým smyslem. Nezodpovězené otázky a hrdina typu „tabula rasa“ jsou jenom polovinou úspěchu. David Hugh Jones, nenápadný, vesměs televizní režisér, jenom otrocky „přepisuje“ knihu do filmové podoby, bez zjevné snahy o osobní autorský vklad. Jeho statická, takřka divadelní režie, podráží nohy Kyleu MacLachlanovi, jenž hraje seč mu plíce stačí, i Anthonymu Hopkinsovi v epizodní, leč důležité roli. Není snadné dokoukat Proces do konce, leč právě ke konci začíná nabírat grády a odrazuje vás od koncentrace veškeré pozornosti na jakoukoliv jinou činnost. Ale zase nečekejte nějaký strhující thriller, v tom nejvypjatějším momentu Josef K. prudce odhodí pár listů papíru. :-) 55%(29.10.2007)

  • B!shop
    ****

    Divnej a zajimavej film. Knihu jsem necet, ale tak zhruba sem vedel, o co ma jit, takze me v zaveru neprekvapilo, ze se nevysvetli, z ceho byl obvinen, ale stejne mi konec prisel takovej divnej, uspechanej a ne moc navazujici na predchozi deni. V podstate v momente, kdy na scenu prijde Hopkins, coz je nakejch 20 minut pred koncem, je uz film slabsi, ale jinak je fakt zabavnej, napinavej a zajimavej. Tim nechci shazovat Hopkinse, on byl super, pripomnel mi Hannibala, jen uz proste v zaveru tu neni tak pekna atmosfera. Co se tyce MacLachlana, tak je tady fakt dokonalej, nechapu, proc neni obsazovanej castejc. Ale asi nejvic me potesil Molina, ten byl genialni. A dokonce ani cesky herci tu nepusobi rusive, jen si tvurci meli ohlidat ty moderni cedulky s cislama domu na ulicich, to primo bylo do oci. No a jeste musim pochvalit hudbu a jednoduse pusobici kulisy, ktery pekne dokreslovali atmosferu. I pres ten slabsi konec jsem se dobre bavil a jedna se urcite o zajimavej film, kterej stoji za skouknuti.(12.7.2007)

  • Šandík
    ***

    Nemá smysl opakovat to, co napsali Matty, LEATHERFAC a sup, to mohu pouze podepsat. Zmíním ale ještě jednu, zatím nezmíněnou drobnost. Totiž to, že se film zjevně pohybuje v jiné "rozpočtové hladině" než ty naše a je to na něm opravdu znát. Přestože i tady jsou vidět omezení, například úplně nevím, proč se scéna s katedrálou musela točit v Kutné Hoře a ne v Praze, zdá se výprava jinak vysloveně solidní. Něco, co v české produkci najdete spíše výjimečně... Škoda té vysloveně zpackané režie, podpořené také zjevně příliš neodvážným scénářem. Záznam legendárního divadelního představení z konce šedesátých let z Divadla Na zábradlí v režii Jana Grossmana ukazuje, jak jiný může Kafkův Proces být, když se tvůrci jednoduše nebojí... 65%(30.1.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace