Režie:
Jon TurteltaubKamera:
Caleb DeschanelHudba:
Trevor RabinHrají:
Nicolas Cage, Diane Kruger, Sean Bean, Justin Bartha, Jon Voight, Harvey Keitel, Christopher Plummer, Arabella Field, Stewart Finlay-McLennan, Oleg Taktarov (více)Obsahy(1)
Benjamin Franklin Gates (Nicolas Cage) obětoval celý život hledání bájného pokladu řádu Templářů, za kterým se bezúspěšně honilo už šest generací jeho předků. Konečně našel potřebnou indícii k jeho nalezení. Bohužel o ní ví i jeho nesmiřitelný nepřítel (Sean Bean), který má na poklad také spadeno. A tak začíná ten pravý hon, ve kterém zvítězí ten, kdo poklad najde dřív a navíc rozšifruje správný klíč. Která strana nakonec zvítězí? A existuje poklad vůbec? (Warner Home Video CZ)
(více)Videa (1)
Recenze (670)
Snažil jsem se oprostit od cupujících kritik a brutálních historicko-faktických nonsensů a očekávajíc v krajním případě i variantu, že Cageův hlídač pokladů je mimozemský velvyslanec z Proxima Centauri, jsem přepnul mozek na nenáročný mód. Nepomohlo to.. Nudná, monotónní a leklá rádoby zábava od Walta D. měla vyvrcholit animovaným strýčkem Skrblíkem hovícím si na té hromadě Turteltaubova kočičího zlata brzy zapomenutého jako National Treasure. ()
Ale tak musíte se to brát s nadhledem. Nesmíte dát na recenzenty, kteří to stírají, protože to není film z Ruska nebo Koreje a když se vám do povede, dočkáte se vcelku příjemné, svižné rodinné zábavy. Akce tam sice mohlo být trochu více a o kvalitním scénáři se nedá diskutovat, ale jinak je to skutečně docela dobrá zábava. ()
Jak to jen říct... Ten Nicholas Cage je tak úžasný, tak kladný, dobrý a spravedlivý, tak lstivý, vzdělaný, inteligentní i fyzicky zdatný, na všechno přijde a všechno mu vyjde. Má svého sidekicka, aby nemusel být k smíchu on sám. A samozřejmě okouzlí krásnou a vzdělanou ženu. Taky má přísného, zahořklého otce, ale to je maličkost, ten pochopitelně včas prohlédne, pozná a docení dokonalost a genialitu svého potomka. Co by to bylo za dobrodružný film kdyby chyběli zlodouši? Tak jich tady skupinku máme, jsou sice bezskrupulózní a celkem tvrdí, ovšem proti božskému Nickovi úplní žabaři. Pravda, hlavní záporák Sean Bean je docela chytrý, má postřeh a hlavně má dvě důležité věci oproti svému kladnému protějšku: peníze a CHARISMA. Víte, je to docela otrava, sledovat film, kde jsou karty od začátku jasně rozdané a držet přitom palce chlápkovi, kterému scénáristé určili potupnou roli padoucha bez šance na úspěch. Jakkoliv je tenhle snímek zdařilou parafrází Indiana Jonese, Nicholas Cage prostě není Harrison Ford; z mého hlediska nemá patřičné kouzlo osobnosti. Přes veškeré výhrady, nesmysly a klišé jsou však "Lovci pokladů" lepší podívanou než "Indiana Jones a křišťálová lebka", hodnotím tedy mírně nadprůměrně. 61% ()
Tomuhle filmu nejvíc prospělo to, že ho kritika rozdrtila. Nesnášim kritiky tak jsem Lovce Pokladů skouknul a zjistil jsem, že jde o velice zábavnou popkornovou oddechovku s tradičně dobrým Nicolasem Cagem a velice sympatickým Johnem Voightem. Diane Kruger má o hodně lepší roli než v Troji a Sean Bean je prostě Sean Bean. Harveyho Keitela sprostě zneužili pro looser roli ale všechno vyvažuje přetuněná hudba a celej ten film je docela svěží i když by mohl bejt kratší. Jo a ještě mohli Cage udělat tak o 75% míň morálního a toho komickýho debila uplně vystřihnout. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (22)
- Než film dostal svůj rating přístupnosti, objevoval se v reklamách pod hlavičkou Touchstone Pictures, která patřila pod Disneyho a obvykle distribuovala "dospělejší" látky. Když mu Motion Pictures Association of America dala označení PG, což v podstatě znamená neomezenou přístupnost, přesunul se známé pod ušaté logo Disneyho, které bylo pro mnohé rodiny zárukou nezávadnosti. (imro)
- Scénáristé Terry Rossio a Ted Elliott, kteří už pro Jerryho Bruckheimera napsali Piráty z Karibiku: Prokletí Černé perly (2003) - a později i řadu dalších pokračování -, upravovali scénář, i když nejsou uvedeni titulcích. (imro)
- Natáčelo se ve státech USA: Kalifornie, D.C., New Jersey, Washington, Utah a Pensylvánie. (Varan)
Vážení a milí potenciální scénáristé či režiséři. Pokud chcete natočit další z dlouhé řady akcí nabitých spektáklů o honbě za největším pokladem tohoto (či jiného) světa, rozhodně se neinspirujte tímhle škvárem. Je to za dlouhou dobu nejpříšernější film, který jsem viděl - a že jsem jich ve zkouškovém neviděl málo (psáno týden po začátku jarního semestru);). Invence je slovo panu scénáristovi naprosto neznámé, pokud si pod ním nepředstavuje snůšku nesmyslných a nevtipných nelogičností. Výjimečně nebudu hanět Diane Krugerovou. Té sice tu amerikanische historičku s německými předky neuvěříte ani na chvíli, ale ve srovnání s tím, co se okolo ní děje, podává toto vyhublé modelkovité děvče lahůdkový výkon. Co to sakra ten chlap žvaní, ptáte se? Vždyť je tu Nicolas Cage, ten týpek z Leaving Las Vegas, jak ten by mohl obcovat s múzou nějakým obscénním způsobem?? Jak??? Pro začátek třeba tak, že ho dědeček v cca deseti letech seznámí s legendou o pokladu, který egyptští a římští panovníci, templáři a svobodní zednáři (to abychom si tu poutavost posichrovali;)) ukryli kdesi ve spojené státní americe...a to jsme na začátku děsuplné pouti temným údolím komerčního blábolu a patetického patriotismu. Střihem se přesuneme přes třicet let do budoucna (žhavá současnost v arktických podmínkách), kde pan archeológ B. F. Gates díky jasnozřivému záchvatu přesně určí polohu dvě stě let zamraženého vraku lodi (hned potom co všem členům výpravy objasní, že celá oblast je v neustálém driftu), který je překvapivě takřka neporušený, plný původního střelného prachu, který si uchoval všechny vlastnosti nijak zvlášť dobrého sluhy a ošklivě zlého pána, a na kterém samozřejmě nalezneme klíč k celé záhadě. Chlapci se nepohodnou, morální dilema, blabla, kecy kecy, světlice, rána, všichni v poslední vteřině unikají, hlavní hrdina s legrační figurkou jsou ponecháni svému osudu kdesi za polárním kruhem, jenom ve svých slušivých polárnických hadřících - obě rolby totiž vychytralý padouch Sean Bean odvezl s sebou. Následuje poznámka, že "x kilometrů tamtudy je vesnice", střih, a duo hrdina+figurka vychází z ústředí FBI ve Washingtonu, ain't it cool? Pokud laskavý divák přestojí tenhle lapsus zvíci příslovečného Rhodského kolosu, čekají ho ještě dvě hodiny zmítání se mezi Scyllou a Charybdou, nebo chcete-li, naprosto do očí bijícími nelogičnostmi (typu ostraha nejcennější jenkíjské listiny) a chybějícími vysvětleními toho či onoho (například jak Sean Bean k myšlence na dopisy starouše Bena Franklina přišel). Zkrátka story jako taková by obstála u publika na úrovni druhého stupně základní školy. Ale to by musela být opravdu hodně Zvláštní škola. Tak za co dávám ty dva kousky hvězdného prachu? Ta první je za tu porci skvělé zábavy, kterou jsem si v kruhu spolustudentů užil při sledování tohohle kusance filmové historie a při paralelní diskuzi na téma nenáročný divák a kvalita práce. Ta druhá, mnohem příjemnější než obrazové ztvárnění, dialogy, mluvené slovo a vlastně všechno od úvodních titulků až po závěrečnou zatmívačku (které pochopitelně předchází klišé otevřeného konce pro případné navázání), je za prácičku Trevora Rabina na soundtracku, který jsem si kolikrát užil ještě než jsem měl možnost zabít bez pomoci alkoholu další své mozkové buňky. Spolu s Van Helsingem zářný příklad filmu, jenž si nezaslouží svůj kvalitní OST. () (méně) (více)