Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Budík probouzí mladou ženu Malgorzatu (Ewa Krzyżewska), která pracuje na pokladně v bance. Od stolu je odeslána na záskok za kolegyni pro peníze do krajské banky. Peníze převezme, přelepí jednu poškozenou bankovku, na zpáteční cestě je ale přepadne lupič se samopalem, zabije strážného i řidiče, sebere pytel s penězi, ale nevšimne si, že dívka je naživu. I když mu viděla jen část obličeje, je si jista, že by ho poznala a dokáže to při rekognoskaci. Kapitán Zietek (Zbigniew Cybulski) ji proto posílá k moři do Sopot, kde se objevily některé – podle čísel – ukradené bankovky. Dívka si užívá atmosféru módního letoviska, pláže, koncerty, hotel a postupně i pěkného kriminalistu, který ji doprovází. Když se objeví slepená bankovka, okruh podezřelých se výrazně zmenší, ale dramatické vyvrcholení nebude bez dalších obětí, protože hledaný vrah dívku poznal a chce se zbavit i posledního svědka. (Peabody)

(více)

Recenze (2)

moorks 

všechny recenze uživatele

Mladá pokladní se účastní převozu peněz. Auto s penězi je přepadeno a jediným přeživším zůstává tato mladá pokladní. Bankovky z loupeže se objeví v letovisku u moře, a proto se policie rozhodne použít mladou ženu jako volavku a vyšlou ji tam jako turistku s nadějí, že jim pomůže odhalit pachatele... Černobílý snímek se nese v duchu šedesátých let. V roli policisty se objevil sympatický a charismatický Zbigniew Cybulski a samozřejmě krásná pokladní, snímek balancuje na hraně thrileru s komickými i romantickými prvky. ()

Beuthen 

všechny recenze uživatele

Pátrání po lupiči a zároveň vrahovi v nepříliš náročném snímku jak po stránce filmařské, tak i divácké. Jako "mysteriózní" - jedno z žánrových určení nahoře - bych jej ale neoznačil: o film "s přesahem" (spirituálním, filosofickým...) ani o záhadné jevy "mezi nebem a zemí" tady nejde. Zbigniew Cybulski v poněkud netypické roli kapitána MO (milicji obywatelskiej) stejně jako Ewa Krzyżewska coby pokladní přeživší loupež poštovního vozu posunují film kvalitativně vzhůru, byť přerod a postupné prozírání postavy Krzyżewské mohl být přesvědčivější a Cybulski jakoby se místy divil, jakou roli to vlastně hraje. Scénaristicky (z hlediska psychologie a jednání postav, zejména titulní "volavky") i inscenačně slabší zejména závěr: Tady se ono sebeuvědomování zmíněné "volavky" naopak mění v naivitu, jak ona navíc, a to v samém závěru filmu! přizná. Částečně zachycena atmosféra počátku šedesátých let s dobovou polskou populární hudbou (jako jakási vedlejší role) a přímořské letovisko (Między)Zdroje. Ovšem snad nejprogresivnější složku filmu tvoří hudba výborného Krzysztofa Komedy, klíčové postavy moderního polského jazzu. Celkově horší 3*. ()

Reklama

Reklama