Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kritiky ceněný příběh z dílny Melvina Van Peeblese byl milníkem v dějinách kinematografie a stál u zrodu nového žánru, který dal hlas doposud tiché generaci. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (4)

Svadbos 

všechny recenze uživatele

Po prvej ochutnávke hollywoodskeho úspechu začiatkom 70-ych rokov sa Melvin Van Pebbles rozhodol urobiť nekompromisný film z pohľadu čierneho muža (Sweet Seetback´s Baad Asssss Song) a cestou nešetrí nikoho, ani svojho syna Maria. Mario podáva vynikajúci výkon a donúti nás myslieť si, že sledujeme skutočný príbeh. John Singleton sa vo filme objaví ako DJ. ()

GOREGASM 

všechny recenze uživatele

Ničím objevná pocta blaxploitation filmům, která bude pravděpodobně určitou osobní zpovědí samotného Van Peeblese, ale to už jde mimo mě. P.S. Vkus při castingu hereckých kolegyněk se Mariovi rozhodně upřít nedá :P. 50% ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Mario Van Beebles vždy stál ve stínu svého otce. Zatímco Melvin Van Peebles se zapsal do historie coby tvůrce, jehož "Sweet Sweetback's Baadasssss Song" inicioval vlnu blaxploitation filmů, synek se jen marně pokoušel uchovat váhu jména Van Peebles ve spojení s černošskými filmy na přelomu tisíciletí (ačkoli otec už dávno dal kinematografii sbohem a vydal se vstříc novým výzvám na Broadway či finanční trhy). Po úspěšné snaze převést estetiku blaxploitation do 90. let v "New Jack City" přišel Mario Van Peebles s bohužel méně úspěšným projektem na akční černošský western "Banda: Pomsta Jesseeho Leea", kde v ambiciózním konceptu přepsat bílými muži diktovanou mytologii divokého západu shromáždil řadu soudobých i minulých černošských hvězd. Jenže doba oslavující Spika Leeho, Quentina Tarantina, Denzela Washingtona a Will Smitha přála spíš filmům, v nichž se rasová identita projevovala jiným než prvoplánově pompézním způsobem. Mario Van Peebles se ale evidentně nechtěl vzdát touhy být uznávaný jako jablko, které nepadlo daleko od stromu, což ho přivedlo k užší spolupráci s otcem. Po fikčním převyprávění historie Černých panterů podle Melvinova scénáře se vrátil na začátek své kariéry v podobně přikrášlené a idealizované rekonstrukce natáčení otcova přelomového filmu. "Baadasssss!" sice není až tak otravně adorační jako Svěrákův "Tatínek", ale ve své podstatě nezakryje oidipovskou tíhu otcova odkazu. Nejen díky přílišně okatému motivu, kterým se Mario fiktivně utvrzuje, že ho navzdory všemu měl táta rád, vyznívá projekt především jako snaha vyrovnat se s otcovým odkazem. Jenže když uvážíme, že zde Mario sám sebe obsadil do role svého otce, výsledkem je spíš nezdravé utvrzení se v dosavadní fixaci na otce než vyrovnání se s břemenem (obzvláště bizarně vyznívají sekvence, kde Mario zarytě přehrává Melvinovo tvůrčí vytržení při brainstormování scénáře). ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama