Reklama

Reklama

S vražednými sklony

(festivalový název)
  • USA Homicidal
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Filmy Williama Castla často přetékají z plátna přímo do kinosálu. Mistr tzv. gimmicků věděl, že nejlepší způsob, jak prodat film, je udělat z promítání interaktivní show. V tomto případě šlo o další z Castlových legendárních promo kejklů - tzv. „Coward's Corner“, česky „Hnědý koutek“. Snímek S vražednými sklony je prý tak strašidelný, že není ostuda z něj zbaběle prchnout. Těsně před finální scénou filmu tak Castle umístil „oddechový čas“, během kterého se děj zastaví a vy můžete, pokud jste příliš vyděšení, odejít ze sálu, tzv. po hnědé stopě. Musíte ale veřejně podepsat prohlášení, které z vás udělá certifikovaného poseroutku. Samotný Castlův film patří k jeho vrcholným kouskům. Tvůrce se v něm rozhodl, že změří síly s mistrem napětí Alfredem Hitchcockem. Šel na to tak, že vzal tehdy rok starý hit Psycho a vypůjčil si z něj, co uznal za vhodné. Ano, Castlův příběh o tajemných vraždách na odlehlém rodinném sídle je sprostá vykrádačka, ale je to dobrá vykrádačka. Scenárista Robb White, který pracoval na Castlových nejzásadnějších filmech, se s hitchcockovskou látkou vypořádává nápaditě a s nadhledem a samotný Castle ukazuje, že není jen ukázkový marketingový showman, ale také kompetentní režisér. (Festival otrlého diváka)

(více)

Recenze (19)

Lima 

všechny recenze uživatele

Po skončení filmu zahlásila moje maminka, velká filmová fanynka „To bylo ještě lepší, než od Hitchcocka!“ Nevím, tak odvážný bych v tvrzení nebyl, nicméně místním kritizujícím – zkuste se oprostit od nesmyslného srovnávání a musíte uznat, že William Castle odvedl dobrou práci. Twist na konci mě fakt překvapil a to se považuju za poměrně bystrého diváka (a taky jsem si dopředu o tomhle filmu nic nezjišťoval, tak proto) a některé vizuální vtípky, jako to uvození 50-ti sekundovou přestávkou na opuštění kina před vypjatou scénou, mě fakt pobavily. Chtěl bych být v té době na premiéře a slyšet ten divácký výjev úžasu při odhalení :o) V roce uvedení prestižní časopis Time zařadil Homicide mezi 10 nejlepších filmů roku. Budiž mu přáno. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemný následovník Psycha. Záměrně píšu následovník a nikoli vykradač, neboť i přes zřetelnou inspiraci Hitchovým majstrštykem nevidím důvod, proč by se divák Psycha znalý nemohl výtečně bavit i u Homicidal. Šokující pointa je (z části) dost čitelná, její předčasné odhalení ale paradoxně snímku v určitých místech přidává ještě více napětí. Předfinálová bubupauza je pak z dnešního pohledu mimo mísu, nebudu ale říkat, že ta sekvence, která po ní následuje, nedokáže kapku strachu vyvolat. Protože dokáže. Celkově hodnotím Homicidal jako povedený mysteriózní thriller, který jednak funguje tak jak má a jednak jsou na něm pozoruhodné i určité prvky, které již dnes nefungují (to, co by se dnes vyřešilo několika flashbacky, musí postavy strojeně okecávat). 8/10 Horror movie of the Year ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Tolikrát jsem se o nějakém filmu dočetl, že navazuje na filmy "jako Psycho a Homicidal", až mi to nedalo a tajemný Homicidal jsem si sehnal. Vedla mě jen a jen touha zjistit, čím si zaslouží být vedle jednoho z nejlepších filmů všech dob tak často kladen. Srovnání se proto neubráním ani při hodnocení. Mno... Je to nový pokrm ze stejných ingrediencí. I v Homicidalu je chladná blondýnka na dráze zločinu, invalidní stará žena, temný stín dominantního rodiče a několik vražd nožem. Ale spojnice mezi těmito body jsou jiné. William Castle není Alfred Hitchcock. Stejně jako z filmu Strait-jacket, je i z Homicidalu zřejmé, jak moc se mu chtěl podobat. Dokonce po jeho vzoru film osobně uvede krátkým prologem. Podobá se v tom Vladimíru Slavínskému, který svým velmi lidovým způsobem (protože pro jiné publikum) recykloval trendy, nastolené Martinem Fričem. Takže Psychu se film rozhodně nevyrovná, přesto stojí za vidění a díky jednomu nevšednímu hereckému výkonu, který naplno oceníte až na konci, má své místo v historii "twist-endů" předplacené. Na druhé straně musím zkritizovat množství užvaněných scén, kde postavy formou dialogu o něčem, co je jim dávno známé, předžvykují publiku svou spletitou minulost a IMHO tím zas a znovu brzdí plynulý spád příběhu. Perličkou, která dnes bude budit spíš smích, je "fright-break". Na určitém místě filmu se objeví schéma ciferníku, odpočítávajícího 45 vteřin, a hlas vypravěče naléhá na diváky, kteří jsou příliš vyděšeni, aby opustili kino před koncem, který by nemuseli snést. ;-) Ale podívejte se. Myslím, že je to druh filmu, který pořád ještě polovina lidí ocení, jak bylo zamýšleno, a druhá se dobře pobaví na účet tvůrců. Moje titulky najdete zde 70% ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Je až dojemné, jak se Castle snaží být druhým Hitchcockem, ale prostě na to nemá... lepší tři. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Špeciálna prestávka hrôzy pred záverečným vyvrcholením a úvodné slovo režiséra sú tradičnými poznávacími znameniami filmov Williama Castla. Homicidal je jedinečnou variáciou Psycho (USA 1960, r. Alfred Hitchcock) motívu. Nejde o nejaké sprosté ani prosté epigónstvo (= netvorivé napodobňovanie vzoru), ale svojrázny originál, nanovo rozvíjajúci pôvodný hitchcocovský motív. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra beckova variacia na Hitchcocka. Scenaristicky to nedava uplne zmysel, no je to slusne napinave, zamotane a Castlovsky hrave. V sucasnosti pointa uz prekuknutelna, no vo svojej dobe to musela byt riadna bomba. Na druhej strane pri svadobnej scene som si povedal nieco v duchu "wow, tak toto som fakt necakaj. Cool". 8/10 ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Předně, o filmu je lepší nic nevědět, protože v komentáři se zákonitě objeví alespoň náznak toho, co by mělo být divákovi až do téměř samotného konce utajeno. A protože už zdejší obsah i mnohé komentáře pointu vyzrazují, nebo alespoň výrazně naznačují, tak ji rovněž naznačím. Popravdě neřekl bych, že Scénárista vytěžil Psycho, jelikož tam byla příčina naprosto jiná stejně, jako jiné byly pohnutky vraha. Joan Marshallová v roli Emily je úžasná. Když se chystá k činu, naprosto změní výraz obličeje, oči se jí otevřou a zablýskne se v nich. Vraždění je nemilosrdné, a když v jedné scéně neuvidíte, jak s obětí naložila, pochopíte později proč. Vůbec herecké výkony jsou solidní, jen Miriam je taková naivka, bez čehož by ale zase snímek neměl patřičné napětí. Výborná černobílá kamera se smysle pro detail. Scéna s nožem v časopisu byla fakt napínavá. Za mě spokojenost. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Pět let od prvního zhlédnutí jsem už zapomněl, jak spletitě vykonstruovanou zápletku Homicidal má. Tvůrci se zřejmě záměrně snažili diváky co nejvíc zmást rodinnými poměry hlavních postav, aby nikdo zkrátka nemohl odhadnout, v čem celá ta záhada vězí. Finální polopatické vysvětlení z úst vědeckého pracovníka pak jen působí jako skrytý výsměch tvůrců divákovi, který se snažil v ději nějakou logickou nit vůbec hledat. Když ovšem dáme „na efekt“ šroubovanou zápletku stranou, má snímek co nabídnout hlavně díky pevnému režijnímu vedení - William Castle, ač útočí zejména černým humorem, dokáže i poměrně slušně šokovat nečekanými krvavými scénami (na rok 1961 odvážnými) a dobře budovanou tajemnou atmosférou. Homicidal je velmi hravý následovník Psycha a rozhodně má své hravé kouzlo. [FOD 2020] ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nie, nedošlo mi to. A to som vopred bol upozornený na to, že ma na konci čaká šok. O to chvályhodnejšie je, že ide o tak starý film a napriek tomu dokáže aj dnešného diváka poriadne prekvapiť. Teda aspoň tých, čo si stoja/sedia/ležia na kábli, ako napríklad ja. Celý film je počas celej stopáže napínavý, stále prináša nové a nové informácie a zábava pramení aj z toho, že si všetko snažíte dať dokopy ešte pred záverečným odhalením. No a záverečná sekvencia je skutočne hororová a strašidelná a to nemyslím iba vzhľadom na rok vzniku. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Aj keď chce niekto vykradnúť Psycho, musí mať aj istú dávku invencie a odvahy. Tú William Castle so svojim béčkovým snímkom rozhodne mal a napokon mu to vyšlo. Tento film je pozerateľný, má svoje mysteriózne kúzlo, ale azda ma najviac pobavila interakcia v podobe prerušeného filmu a výzvy, aby slabší diváci radšej opustili kino... ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Když člověk není ani kdovíjak odpáranej z Psycha (co čumíte?), těžko ho nakopne tenhle bezskrupulozní rip-off poskládaný z redudantních dialogů a přejíždění po třech lokacích. S příchodem mladýho Goťáka, který se otáčí na place pouze patou v 90° a 180° to naštěstí dostane úplně nový dech a jeho pouhá přítomnost před kamerou vyrobí scénu, u který se nejednou přistihnete neovladatelně hýkat jak úplnej retard. Když přijde velké odhalení, tak se bohužel jeho charakter i zpětně promění z neodolatelného cringe na tvůrčí záměr a tím se z toho opět stane vypirátěnej Hitchcock, takže nic moc. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Tvůrci se mnou rozehráli podivuhodnou partii, seznámili mě se záměrně matoucí Emily a ta hned v úvodu brutálně zavraždí svého oddávajícího, ona i ta svatba byla ve všech ohledech zvláštní.. Takže jedno je jasné ihned, Emily není duševně vůbec v pořádku a musím přiznat, že se mi vůbec nelíbila, byla fakt divná.. Dvojice Karl a Miriam velmi sympatická a Helgy mi bylo líto, to její ťukání na opěrátko křesla mě celkem spolehlivě nervovalo.. Rozklíčovat jsem to nedokázala, musela jsem si počkat na tísnivé finále.. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Uzko tento  film suvisi s Hitchckokovym Psycho 1960. Atmosfera, napatie, dialogy, prostredie - tazko sa najde kvalitnejsi film, ktory by bol epigonstvom   : 92 % ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Psycho a Homicidal. Na papíře to vedle sebe vypadá pěkně, ale to by nesměl být tento snímek pouhou opakovačkou toho, čím Mistr napětí šokoval před půlstoletím široké publikum. Občas je ale příběh posouván do jiné roviny, nezávislé na Psychu, která se ovšem obdivu dočkala až rok po smrti režiséra Castlea... v nesrovnatelně obdivovanějším Carpenterově Halloweenu. I zde totiž jsou hlavním předmětem sporu a jeho konečného řešení staré mindráky a nejasnosti. Výraznější inspirace něčím ale není v tomto případě vůbec na škodu (nemluvě o tom, že se plně potvrzuje, jakým zlomem bylo uvedení Psycha do kin), jelikož William Castle je, co se toho nejdůležitějšího v oblasti thrilleru týče - timingu a zasukovaných mozkových závitů - velmi dobrý a nebylo moc minut, které by mě nechaly jen slepě přihlížet. Škoda jen některých zbytečných dialogových pasáží, ne každý se totiž narodí se stejným konverzačním umem jako Hitchcock, a také v jistém slova smyslu vlastní invence. Když jsem si v pozdním dětství psal vlastní povídky, respektive kreslil komiksy, vždycky jsem se je snažil inovovat různými nápady, které ti profesionální autoři neměli. S odstupem času je ale můj pohled na tento autorský rukopis spíše sebeironický. Tím chci říct, že "fright break" v tomto filmu je sice půvabná myšlenka, ale od zájmu o vyvrcholení poměrně odrazuje (a rozesmívá). Přesto jako na sobě nezávislé dílo je Homicidal doporučeníhodným, v rámci žánru standartně napínavým a v kontextu filmové historie je důležité zmínit, že Castle se svému vzoru Hitchcockovi filmařsky vyrovnává více, než například hollywoodská kultovní postava Ed Wood Orsonu Wellesovi. Zní vám toto srovnání divně? Dnes sice ano, ale vzpomeňte si, že Wood byl za svého života zapomenutou osobou a rehabilitován byl až v druhé polovině osmdesátých let. S ohledem na fakt, že Castle je o parník zručnější filmař, si myslím, že by se tento sympatický a vtipný uvaděč svých děl mohl dočkat podobného následování. P.S. Zvláštní poděkování Oskarovi za pasující titulky. 80% ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Filmu nemožno uprieť celkom dobrú mysterióznu atmosféru, takú typickú čiernobielu trilerovskú. Ale keď dôjde na lámanie chleba, dostavujú sa chyby a chybičky. Logické i tie v spracovaní. Film jednak vyzerá ako o 10 rokov starší kúsok a za druhé je na to, čo ponúka, príliš ukecaný a príliš vysvetľujúci. To si fakt niekto myslel, že keď vošiel na scénu Warren, že to nebola iba prezlečená Emily? S týmto zvratom chceli tvorcovia vyrukovať v závere filmu? Smiešne. A keď pred záverom sa na obraze objavili stopky s odpočívaním sekúnd, dokedy môžu odísť tí diváci z kina, ktorí nechcú vidieť tie nasledujúce "hrozné" veci, nevedel som, či sa mám smiať alebo sa prefackovať, či nesnívam. Chce sa to hrať na hitchcocovku, ale je to pritom iba lacné trilerovské béčko pripomínajúce skôr epizódu z nejakého trilerovsky zameraného antologického seriálu. Tie však mali stopáž iba do 50 min. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Slušný mysteriózní thriller se zvláštním kouzlem které jsem zatím zažil jenom při sledování majstrštychu Eda Wooda. Homicidal se vyznačuje jakousi naivní přímočarostí, obrovskou touhou po kvalitě, ale přesto působí skrz naskrz neumětelsky. Herci, dialogy, režie, efekty, vše kličkuje v rozmezí mezi áčkovostí a neschopností, a dává tak snímku punc neobvyklosti a skoro absurdnosti. Nevím jak to působilo ve své době, na mě film fungoval perfektně. O atmosféře strachu se nedá moc mluvit, přesto je napínavý od začátku do konce. Navrch se může pochlubit pointou které neublížilo ani to že je dopředu odhadnutelná. ()

Kenneth 

všechny recenze uživatele

Sice to trochu dává smysl a zápletka je zajímavá, ale mezi krátkýni scénami, kde se něco děje, by člověk usnul. Málem jsem zaspal ten okamžik, kdy jsem měl odejít z kina, v tomto případě vypnout televizi. ()

Reklama

Reklama