Reklama

Reklama

S vražednými sklony

(festivalový název)
  • USA Homicidal
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Filmy Williama Castla často přetékají z plátna přímo do kinosálu. Mistr tzv. gimmicků věděl, že nejlepší způsob, jak prodat film, je udělat z promítání interaktivní show. V tomto případě šlo o další z Castlových legendárních promo kejklů - tzv. „Coward's Corner“, česky „Hnědý koutek“. Snímek S vražednými sklony je prý tak strašidelný, že není ostuda z něj zbaběle prchnout. Těsně před finální scénou filmu tak Castle umístil „oddechový čas“, během kterého se děj zastaví a vy můžete, pokud jste příliš vyděšení, odejít ze sálu, tzv. po hnědé stopě. Musíte ale veřejně podepsat prohlášení, které z vás udělá certifikovaného poseroutku. Samotný Castlův film patří k jeho vrcholným kouskům. Tvůrce se v něm rozhodl, že změří síly s mistrem napětí Alfredem Hitchcockem. Šel na to tak, že vzal tehdy rok starý hit Psycho a vypůjčil si z něj, co uznal za vhodné. Ano, Castlův příběh o tajemných vraždách na odlehlém rodinném sídle je sprostá vykrádačka, ale je to dobrá vykrádačka. Scenárista Robb White, který pracoval na Castlových nejzásadnějších filmech, se s hitchcockovskou látkou vypořádává nápaditě a s nadhledem a samotný Castle ukazuje, že není jen ukázkový marketingový showman, ale také kompetentní režisér. (Festival otrlého diváka)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemný následovník Psycha. Záměrně píšu následovník a nikoli vykradač, neboť i přes zřetelnou inspiraci Hitchovým majstrštykem nevidím důvod, proč by se divák Psycha znalý nemohl výtečně bavit i u Homicidal. Šokující pointa je (z části) dost čitelná, její předčasné odhalení ale paradoxně snímku v určitých místech přidává ještě více napětí. Předfinálová bubupauza je pak z dnešního pohledu mimo mísu, nebudu ale říkat, že ta sekvence, která po ní následuje, nedokáže kapku strachu vyvolat. Protože dokáže. Celkově hodnotím Homicidal jako povedený mysteriózní thriller, který jednak funguje tak jak má a jednak jsou na něm pozoruhodné i určité prvky, které již dnes nefungují (to, co by se dnes vyřešilo několika flashbacky, musí postavy strojeně okecávat). 8/10 Horror movie of the Year ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Když člověk není ani kdovíjak odpáranej z Psycha (co čumíte?), těžko ho nakopne tenhle bezskrupulozní rip-off poskládaný z redudantních dialogů a přejíždění po třech lokacích. S příchodem mladýho Goťáka, který se otáčí na place pouze patou v 90° a 180° to naštěstí dostane úplně nový dech a jeho pouhá přítomnost před kamerou vyrobí scénu, u který se nejednou přistihnete neovladatelně hýkat jak úplnej retard. Když přijde velké odhalení, tak se bohužel jeho charakter i zpětně promění z neodolatelného cringe na tvůrčí záměr a tím se z toho opět stane vypirátěnej Hitchcock, takže nic moc. ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra beckova variacia na Hitchcocka. Scenaristicky to nedava uplne zmysel, no je to slusne napinave, zamotane a Castlovsky hrave. V sucasnosti pointa uz prekuknutelna, no vo svojej dobe to musela byt riadna bomba. Na druhej strane pri svadobnej scene som si povedal nieco v duchu "wow, tak toto som fakt necakaj. Cool". 8/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nie, nedošlo mi to. A to som vopred bol upozornený na to, že ma na konci čaká šok. O to chvályhodnejšie je, že ide o tak starý film a napriek tomu dokáže aj dnešného diváka poriadne prekvapiť. Teda aspoň tých, čo si stoja/sedia/ležia na kábli, ako napríklad ja. Celý film je počas celej stopáže napínavý, stále prináša nové a nové informácie a zábava pramení aj z toho, že si všetko snažíte dať dokopy ešte pred záverečným odhalením. No a záverečná sekvencia je skutočne hororová a strašidelná a to nemyslím iba vzhľadom na rok vzniku. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Špeciálna prestávka hrôzy pred záverečným vyvrcholením a úvodné slovo režiséra sú tradičnými poznávacími znameniami filmov Williama Castla. Homicidal je jedinečnou variáciou Psycho (USA 1960, r. Alfred Hitchcock) motívu. Nejde o nejaké sprosté ani prosté epigónstvo (= netvorivé napodobňovanie vzoru), ale svojrázny originál, nanovo rozvíjajúci pôvodný hitchcocovský motív. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Jediný film, v ktorom sa objavila herečka vystupujúca pod menom Jean Arless. V skutočnosti to bol pseudonym, ktorý si Joan Marshall zvolila práve pre úlohu Emily. (ČSFD)

Reklama

Reklama