Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po staletí je velmi cenná relikvie skrytá lidským očím. Mnozí v dějinách se pokoušeli rozluštit její tajemství... Ve 20. století je mocná tajná společnost schopná udělat cokoliv, aby ji vypátrala a získala. Cestu k ní však zná jen bilionář Magnus Martel, jeho syn Jake a studentka alchymie Mira. Tito tři musí nebezpečný posvátný artefakt najít a zničit dřív než ostatní ... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

Rodriguez 

všechny recenze uživatele

Po první hodině sledování tohoto díla jsem musel bohužel polevit na hodnocení. Čekal jsem trochu něco jiného a né že templáři budou běhat jako duchové a v životě nedohoní hlavního hrdinu, natož aby ho zabili. Zbylá hodina byla odfláknutá a už mě držela v křesle spíše z donucení dokoukat toto směšné dílo. ()

dedavena 

všechny recenze uživatele

Je třa dať zpatki ostatki, ale potajmu a rychlo. Bo nima moc času, musi to zrobiť expert. Palingenesis je pry jakesi obnoveni. Templaře něvi fšecko, ale Magnus to vi a posyla synka Jake-bonda, aby zrobil, co ma. Sledujtě pozorně, bo duležity je traktor na stěně. Lukulus nam cosi ukryva. Gdo přidě na to, co to je? Kompozytni pistola, dvacet telefonuf, uv sfitilna, moc prachuf, Mira-Venuša a idě se na to. Předavani energyje pichanim na pentagramě je „užasne“. Taka cypata kravina se hned tak něvidi. Jeden bodik za vyslovenu pravdu: „buch nima, tak ho něvolej“. A teraz doporučeni. Řadně se přivažtě ku gauču bo se vam budě moc chtět tu obrazovku rozvaliť. ()

Reklama

yelcin 

všechny recenze uživatele

Téma filmu – narodenie nového mesiáša a všetky možné konšpiračné teórie bola dobrá, ale filmárske a herecké prevedenie nestálo za nič. Až v polovičke filmu som si uvedomil , že už som ten film videl no nepamätám si koniec. Dúfam , že nabudúce si už podľa názvu tento film zapamätám a nepustím si túto hlúposť znovu. ()

JB2203 

všechny recenze uživatele

Nekompromisní tortura spáchaná na byť jen průměrném diváckém intelektu. Scénáristovi se zřejmě dostala do rukou nějaká obsažná kompilace okultních věd od Aleistera Crowleyho, Eliphase Léviho nebo Stanislava De Guaity. Po večerech si pak namátkou přečetl z kontextu vytržené kousky jednotlivých kapitol, načež vše chaoticky poskládal do rádoby mystické slepenice tvořící myšlenkovou kostru příběhu. Při každé třetí větě by se chtělo vykřiknout: "Proboha, co to ty nešťastníci plácají za nesmysly!" Rané křesťanství, alchymie, hermetismus, okultismus, apokryfy, antická mythologie, alchymie, astrologie, esoterismus, apokalypsa, genové inženýrství, theosofie, templářství, svobodné zednářství a Isaac Newton! To všechno smícháno v krvavou kaši mysteriózní vyprávěnky o novém příchodu klonovaného Mesiáše! Máme zde hlavního (mírně akčního) hrdinu: symbol Ježíše Krista. Dále hrdinku (tajemnou krasavici): symbolizující Máří Magdalénu. A v neposlední řadě také odporného nositele Zla (se zelenýma očima): Ďábel. Ten pronásleduje ony dva, kteří se páří v zlatém odlesku mystického relikviáře na symbolu rozžatého pentagramu - při velké konjunkci Venuše. On umírá, ona povije skutečného Vykupitele zatímco Vatikán přijímá jako nového Krista klonované dítě vytvořené z Ježíšovy krve zelenookým Ďáblem. No co vám budu povídat - do současnosti projektovaná apokryfní verze Nového Zákona pojatá jako akční thriller s hororovými prvky. A přesto dávám dvě hvězdičky. Protože musím přiznat, že mě to nakonec docela bavilo. A taky musím uznat, že to mohl být i velice dobrý film. Díky silnému a nosnému námětu. To by se ho ovšem musel chopit nějaký humanitně vzdělaný scénárista. A režisér. A trochu lepší a charismatičtější herci. (Pozorný divák si jistě všimne i zakomponování dnes tak populární teorie o francouzských potomcích - Merovejští panovníci - Ježíše Krista a Máří Magdaleny - Da Vinciho kód.) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tak nějak jsem doufal, že z toho vypadne časem něco jiného, než pouze nejlacinější verze Langdona pátrajícího po kalichu Maří Magdalény (schválně to píšu takhle), že se třeba rozjede nějaký atmosférický thriller (to se dá i při nízkém rozpočtu), ale houbeles. Je to laciná, ba ta nejlacinější a neprofláklejší danbrownovština, i s tou spoustou keců okolo rádoby tajuplných symbolů (čím víc, tím líp), pokusů slepit dohromady všechno rádoby tajuplné (tedy templáře, zednáře, alchymisty, Egypt, Isaaca Newtona, snad jen na Atlantidu tvůrci pozapomněli) a okolo údajného svazku Ježíše a Maří Magdalské. Jsou zde samozřejmě zlí templáři (přičemž režisér se zamiloval do modrých očí Udo Kiera, tak je snímá v detailu, jak jen to jde, někdy i zpomaleně; chudák Terence Stamp asi tak fascinující modré oči nemá, ačkoliv i na ně dojde). Navíc mám pocit, že některé scény jsou zpřeházené (třeba se spouští sekvencování DNA, přitom ale templáři tu krev ještě nemají, takže nemají z čeho, neboť oba faráři jsou teprve mučeni). A navíc mi nedává smysl dějová linka, kde děsně tajuplně se nějaká krabička má schovat na příslušné místo, což zabere třetinu stopáže, aby ten samý člověk dal rozkaz tu krabičku zase najít, což zabere druhou třetinu stopáže. Nechápu, kde se tady vzal v miniroličce knihovníka Derek Jacobi, asi neměl na nájem. Jo, a jinak mi vadilo, jak si hrdinové vždy sami nakráčejí do nějaké církevní památky, provedou tam, co potřebují, včetně sexu, a nikdo si ničeho nevšimne, bo v okolí nikdo jiný není. Teda občas padouši, ale ti jsou vždy o krok pozadu. Hm, a také by mě zajímalo, které tele vymyslelo český název, protože tady nejde v žádném případě ani o hrobky, ani o vykradače. Matení diváka. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama