poster

Eros

  • USA

    Eros

  • Hong Kong

    Ai shen

  • Hong Kong

    愛神

  • Francie

    Eros

  • Slovensko

    Eros

Drama

USA / Itálie / Hong Kong / Čína / Francie / Lucembursko / Velká Británie, 2004, 104 min

  • Damiel
    **

    Antonioni mě ani nezklamal, protože jeho filmy opravdu nemusím a ani tahle povídka se nijak nevymyká jeho stylu - příběh o ničem, prakticky bez myšlenky a bez pointy. Nejvíc nahoty ze všech tří, nejméně erotického feelingu - čili 1*. Soderbergh má alespoň nápad, ale skončil s ním na půli cesty, taky zapomněl na pointu - čili 2*. Vítězem je tedy Kar-Wai Wong, jeho příběh je emocemi nabitý a jako jediný nenudí. Čili řečí čísel 4*. Když to tedy zprůměruju, tak (1*+2*+4*)/3=2,333*, což zaokrouhleno dělá rovné 2*.(10.11.2006)

  • salalala
    ***

    Antonioni totálně ulít, jeho povídku jsem absolutně nepobral. Nevim, co měla vyjadřovat a ani způsob mi nebyl nejpříjemnější. Plno samoúčelné nahoty, fakt zklamání. Soderbergh o trochu lepší, dost ironie a humoru, přesto tomu chybělo zakončení. Ale Robert Downey Jr. i Alan Arkin výborní. Všechno zachraňuje Kar Wai Wong, jehož povídka byla skutečně smysluplná a ucelená. Takhle měl vypadat celej film o podobách lásky a erotiky. Wai to natočil citlivě a pochopitelně a vytvořil úžasnou atmosféru, která těm ostatním chyběla. Celkově vzato: Antonioni - **, Soderbergh - *** a Wai ****, jednoduché počty, celkově za tři. Podruhý vidět nemusim.(10.7.2009)

  • Tommy987
    ***

    Michelangelo Antonioni má 94 rokov (v dobe natáčania 92), za sebou mozgovú porážku a takmer 40 natočených filmov. Ale nech sa preboha už za kameru nikdy nepostaví a užíva si iste zaslúžený dôchodok. Jeho poviedka Nebezpečný vývoj udalostí je jednoduchu otrasná. Nepodarilo sa mi nájsť žiadny vyzradený ani skrytý zmysel, len pár samoúčelných a naprosto nezvládnutých milostných scén a dialógy tak zlé, ako som už veľmi dávno nepočul. Ešte šťastie, že je v poradí prvá, lebo nechá priestor kvalitnejším kúskom, aby celkový dojem zlepšili. 1/10. Druhá poviedka Equilibrium je o poznanie lepšia. Steven Soderbergh nás presunie do roku 1955 a v štýlovom čiernobielom prevedení nás zoznamuje s neurotickým reklamným agentom, ktorý má problémy jednak v práci a jednak doma, lebo ho "trápia" nejednoznačné sny o tajomnej žene a jeho manželka z toho nemá trikrát radosť. Druhým hrdinom je haluzný psychológ, ktorého okrem liečenia ľudských duší mimoriadne baví sledovanie okolia ďalekohľadom a hádzanie papierových lietadiel von oknom. Celý "príbeh" sa odohráva v jeho ordinácii a nesie sa vo veľmi pohodovom, odľahčenom štýle. Nechýba príjemný humor a tu sa dá (na rozdiel od Anonioniho) hovoriť aj o hereckých výkonoch. Slušných 7/10. Záverečná poviedka Ruka od Wong Kar-waia je najlepšia. Kto videl od tohto mága aspoň jeden film, jeho rukopis musí zaručene spoznať. Na rozdiel prvých dvoch poviedok, táto zachytáva o hodne dlhšie obdobie a je tu aj viac postáv (ostatne ani nechápem, prečo sa Wong uskromnil len s tak krátkou stopážou, lebo z tohto sa dal vyťažiť v pohode aj samostatný celovečerný film). Hrdinami sú exkluzívna prostitútka slečna Hua a jej hanblivý krajčír Malý Chang, ktorý sa do nej vášnivo zaľúbi. Zobrazenie ich bizarného vzťahu-nevzťahu vo Wongovom prekrásnom formálnom balení a podfarbený krásnou hudbou je jednoznačne to najlepšie, čo môže Eros ponúknuť a s kľudným srdcom mu dávam 9/10. Ako som sa už pred zhliadnutím filmu dočítal, Eros má byť niečo ako štúdia lásky, vášne a sexu. Ani jedna poviedka IMHO toto kritérium nespĺňa, najbližšie k tomu má asi Wong, ale jeho filmík je tiež skôr o osamelosti, neopätovanej láske a neistote z vlastných citov, Soderberghova zábavná hračka je asi najviac "off topic" a Antonioni natočil niečo, čo sa žánrovo ani myšlienkovo nedá zaradiť a so zdravým rozumom má málo spoločné. Z týchto dôvodov a aj kvôli kolísavej kvalite poviedok sa Eros ťažko hodnotí ako celok a svoje 3* som zvolil ako najkompromisnejšie riešenie.(20.1.2006)

  • Greg25
    **

    První povídka se nesla v duchu ať žije chaos a pokud možno co nejdelší záběry na nahá ženská těla a mininum dialogů - 30%, druhá povídka se nesla prozměnu v atmosféře - žádný děj, ale strašně moc dialogů a nejlépe absolutně o ničem 20%, jednoznačně nejlepší povídkou celého tohohle snímku je povídka třetí s názvem Ruka, dává smysl, má perfektní atmosféru, výborné herecké výkony a režiséra, který přemýšlí. 80% Vzato ale celkově jako soubor povídek, který nelze od sebe oddělit, pak bohužel 40%.(10.7.2009)

  • murakamigirl
    ***

    Ruka 2*, Nebezpečný vývoj udalostí 2*, Rovnováha 4* Priemer je teda ***, a je bezpredmetný. Rovnováha: Tento filmík môže byť o sexuálnych potrebách i sexuálnej obsesii, i o láske, no aj tak v ňom sexuálna rovina spolu so sexom (nezobrazeným) slúži len ako vyjadrovací prostriedok a Rovnováha je v prvom rade o tej sem-tam prekliatej :/ KOMUNIKÁCII. Soderbergh sa vysoko vymaňuje. Soderbergh ma presvedčil. 4*(28.9.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace