Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přestože je po mozkové mrtvici od roku 1985 paralyzován, čas od času se italský režisérský mistr Antonioni vrací za filmovou kameru. Povídkový snímek Eros je už druhý projekt, na němž přijali spoluúčast další režiséři - podobně jako v roce 1995, kdy psychologický snímek Za mraky (1995) s Antonionim spolurežíroval Wim Wenders. V povídce Ruka se Wong Kar-wai zabývá svým utkvělým tématem osamělosti muže pohlceného milostnou vášní: v Hongkongu roku 1963 propadne mladý krejčí Chang osudovému citu k prostitutce. V povídce Equilibrium se Steven Soderbergh vrací do New Yorku roku 1955 příběhem o psychiatrovi, jeho neurotickém klientovi a erotizující vidině krásné ženy. Povídka Nebezpečný vývoj událostí rozehrává příběh muže, jehož dovolenou s manželkou v toskánském letovisku naruší přítomnost jiné ženy. Tři povídky jsou poctou velkému filmaři Antonionimu i jeho vlastním holdem tématům lásky, sexu a touhy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (65)

ladynka 

všechny recenze uživatele

Antonioni a Nebezpečný vývoj udalostí (*) s příšernými dialogy a plnočelnou nahotou postrádá nejen myšlenku ale i erotické napětí. Steven Soderbergh a Rozhovorem (***) má nápad, vtip i pointu, ale ta erotika tam není. Wong Kar Wai a Ruka (****) má konečně přiměřený příběh a dýchají z ní pocity a erotické dusno. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Tak jako už hodněkrát spojení několika dobrých režiserů za účelem natočení povídkového filmu nepřineslo nic dobrého ani tentokrát. Mě nejvíc zaujala většinou odsuzovaná první povídka AAntonioniho. Aspon trochu dostála názvu filmu. Soderberghova mi přišla naprosto zbytečná a o ničem. A Kar-wai Wong odvedl slušný standart ve třetím příběhu. EROS považuju za strátu času. Mnohem víc doporučujuke shlédnutí samostatné filmy těchto režiserů. ()

Reklama

Marius 

všechny recenze uživatele

Trojpoviedkový film troch známych režisérov dneška je značne nevyrovnaným dielom. Antonioniho poviedka je zo všetkých troch najslabšia. Má príšerný scenár a dialógy a o erotickej atmosfére si vďaka prevedeniu môže nechať len snívať. Nahota i sex tu pôsobia absolútne samoúčelne a nevierohodne. 1/10 Soderberg rozoberá prostrednictvom výborného Roberta Downey Jr. jeden sen a hľadá tak obnovenie rovnováhy vzťahov. Ani táto poviedka ma však ničím nezaujala. 4/10 Tretiu poviedku naštastie točil Wong Kar-wai, ktorý podobne ako vo svojich filmoch Stvorení pre lásku a 2046 zasadil dej do Hong Kongu 60 tych rokov. „Ruka“ je jednoznačným vrcholom celého filmu a pri jej sledovaní ma zamrzelo, že tento námet neskončil ako samostatný film. Obsahuje pre Wonga typické ingrediencie nešťastnej lásky, ošarpaných izieb, ultraestetickej kamery a výborných hereckých výkonov. A napriek tomu, že divák neuvidí žiadne odhalené telo, práve táto poviedka pôsobí z celého filmu najintímnejšie a najerotickejšie. 10/10 Celkové hodnotenie filmu 5/10 ()

Ephemeris 

všechny recenze uživatele

Traja veľkí režiséri sa rozhodli vzdať poctu láske, najušľachtilejšiemu citu. Výsledok je rovnako rozpačitý ako láska samotná a dokazuje, prečo je také ľahké pomýliť si lásku s úplne inými pocitmi. Večný alienátor Antonioni tentoraz zaujal len neholenými bobrami kyprých hrdiniek, pritom jeho príbeh je vlastne najlepší. Aspoň má dosť erotického náboja. Druhý príbeh je totálny nezmysel, no a najviac priestoru na záver dostáva Wong Kar Wai. Ten dodal len akúsi variáciu svojho ulepeného Hua Yang Nian Hua, ktoré samo osebe nestálo za veľa, takže výsledok je jasný. V tomto prípade je sledovanie takmer strata času. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Antonioni zaměňuje erotiku za nahotu a jeho nesmyslný blábol s debilními dialogy je k neukoukání. Soderbergh vytěsňuje erotiku na vedlejší kolej a jeho hříčka je nečekaně zábavná. Wong Kar-wai je naprostým opakem první povídky – nenechá krásné Gong Li ani rozepnout vysoký límec u jejích šatů, a přesto celou dobu vytváří erotické dusno. Emocionálně nejsilnější část filmu, která má blíž ke Stvořeni pro lásku než k odcizenému 2046. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama