poster

Zredigováno

  • USA

    Redacted

  • Slovensko

    Redigované

  • Velká Británie

    Redacted

Drama / Válečný

USA / Kanada, 2007, 87 min

Režie:

Brian De Palma

Scénář:

Brian De Palma

Kamera:

Jonathon Cliff

Producenti:

Gretchen McGowan

Střih:

Bill Pankow

Scénografie:

Phillip Barker
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pepo
    ****

    Brian DePalma sa rád hrá. A tu si skúsil opäť niečo nové. Hraný protivojnový film poskladaný z francúzskeho artového dokumentu, homevidea natáčaného jednou jednotkou, TV reportážami a internetovými videami ( všetko fiktívne). A funguje to výborne. Príbehovo v podstate remakoval svoje staršie Obete vojny ale tento dokumentárny štýl sa dostane viac pod kožu a minimálne v 3 scénach úplne zamrazí. Dôležitý film, ktorý bohužiaľ upadne do zabudnutia, pretože takmer nikde na svete sa nedostal do širokej distribúcie ( a chápem prečo, hlavne v USA). 9/10 ale jedine kvôli uťahanému úvodu.(10.11.2014)

  • H34D
    ***

    Netradiční pohled na okolnosti a důsledky moderního válečného konfliktu. Film v polodokumentárním stylu ukazuje, že ve válce jde morálka stranou. Nepřítele nevnímáme jako sobě rovného, nevnímáme ho snad ani jako člověka, nejspíš proto, aby bylo jednodušší v případě potřeby zmáčknout spoušť. Vedlejší škody jsou pak nevyhnutelné. Osobně mi příliš nesedl právě ten polodokumentární styl režie, jinak bych možná hvězdičku přidal. 7/10(25.3.2017)

  • Renton
    ***

    Scénář: Brian De Palma .. Brian De Palma chtěl natočit jiný válečný film. Ten také natočil. Ovšem budí značné rozpaky. Válka v Iráku je totiž divná. Vojáci zde neumírají v přímem frontovém boji, ale na jakoukoliv akci čekají pod nátlakem radikálů a sebevrahů ve výhni a smradu pouštní civilizace. Nedostatek akce budí frustraci a podporuje myšlenky na zahnání nudy. ___ Sice se řeší naléhavé téma - znásilnění a vražda - jenže více než podání obsahu mne usadí novinový článek o podobných zvěrstvech než takhle klišovitě a přímočaře podaný snímek. Zajímavý je akorát originální skladbou různých obrazových zdrojů, které umocňují autentičnost (kua, bez ní to dneska snad ani nejde vyprávět:-/), kterou ale podraží nedostatečná otevřenost při zobrazování hrůz. S Irákem to prostě filmařsky nejde tak dobře jako s Vietnamem (zlatý Stone apod.). Co se vojenských výsledků Američanů týče, už jsou ve stejné prdeli jako tam. Když není proti komu vést frontu, špatně se poráží. A ideologii jim okupací z hlav nevyženou. Ta musí vyhnít sama. Na atomovku (tato zmínka se v podobně laděných snímcích z Iráku mezi vojáky objevuje často) už je pozdě, tak co zkusit odejít?(28.2.2008)

  • klerik
    ****

    Podobne ako MARIŇÁK pracuje s atmosférou nič nerobenia. Trochu nečakaný je fakt, že ide o komorný (veľmi komorný) príbeh pár vojakov. Zápletka aká je tu, je "v každom posratom filme o Vietname" ale aj práve preto pôsobí film uveriteľne. A vďaka jednoduchosti (pomalá gradácia deja) nás tvorcovia dokážu aj občas slušne prekvapiť. U nás (a zrejme ani v ostatných krajinách "Ligy ochotných") sa distribúori netrhajú s propagáciou tohto filmu, som však rád, že ilúzia demokracie funguje a vznikajú aj filmy ukazujúce aj kritický pohľad na modernú koloniálnu politiku...(2.9.2010)

  • Real Tom Hardy
    ***

    "YOU SO UGLY THAT BULLET IN YOUR FACE WOULD BE IMPROVEMENT." ---------- Už dlho som nič tak prirodzené nevidel. Veľmi autentické a nie len svojim spôsobom podania. Amatérsky spôsob natáčania bol len bonusom. Všetko to pekne zapadalo, nič nevyznelo umelo alebo vynútene. Ako keby to naozaj točil samotný Salazar a za filmom nestál žiadny expert, aj keď tam jeden v podstate bol.(5.10.2017)

  • - Film byl financován Markem Cubanem, majitelem basketbalového týmu Dallas Mavericks. (Caaslav)

  • - Film se odehrává v polovině roku 2006, americká armáda však na začátku roku 2006 začala používat jiný typ přileb než ten, který se objevuje ve snímku. Typ přileb Pasgt byl ve skutečnosti nahrazen typy Mich a Ach. (Caaslav)

  • - Klasická hudba, ktorá doprevádza niektoré scény, bola použitá už vo filme Barry Lyndon (1975), ktorý má Brian De Palma veľmi rád.
    (MikO_NR_1909)