poster

Zredigováno

  • USA

    Redacted

  • Slovensko

    Redigované

  • Velká Británie

    Redacted

Drama / Válečný

USA / Kanada, 2007, 87 min

Režie:

Brian De Palma

Scénář:

Brian De Palma

Kamera:

Jonathon Cliff

Producenti:

Gretchen McGowan

Střih:

Bill Pankow

Scénografie:

Phillip Barker
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • flanker.27
    ***

    Ústředních 10 minut je síla, ale všechno ostatní přes veškerou snahu nepůsobí jako autentickej záznam skutečnosti, ale jen jako nízkorozpočtovej film. Vyzněním je to takřka přes kopírák slavný mistrův kousek Oběti války. K tomu jsem napsal, že se podobné příběhy opakují ve všech válkách a tak nelze mít tvůrci za zlé, že se k té další vyjádří podobně. Potíž je, že Oběti války jsou klasickej film (teda hraní pro kameru) a přesto působěj víc autenticky než tenhle jen jako reálnej zaznam skutečnejch událostí. Kdybych měl jmenovat lepší alternativu, doporučil bych Valčík s Bašírem.(23.8.2010)

  • klerik
    ****

    Podobne ako MARIŇÁK pracuje s atmosférou nič nerobenia. Trochu nečakaný je fakt, že ide o komorný (veľmi komorný) príbeh pár vojakov. Zápletka aká je tu, je "v každom posratom filme o Vietname" ale aj práve preto pôsobí film uveriteľne. A vďaka jednoduchosti (pomalá gradácia deja) nás tvorcovia dokážu aj občas slušne prekvapiť. U nás (a zrejme ani v ostatných krajinách "Ligy ochotných") sa distribúori netrhajú s propagáciou tohto filmu, som však rád, že ilúzia demokracie funguje a vznikajú aj filmy ukazujúce aj kritický pohľad na modernú koloniálnu politiku...(2.9.2010)

  • Hellboy
    ****

    Redacted je vlastně hraný dokument a nápad použití záběrů z různých zdrojů je působivý. Redacted rozhodně stojí za zhlédnutí, protože je to další pohled na nesmyslnost a hrůzy války, což je věc, které zřejmě nikdy nebude dost - už jen proto, že US vojáci tam někde pořád jsou.. Mohlo by to být lépe, mnohem, mnohem lépe, provedené, ale téma je natolik závažné, že vám různé chyby, nedotaženosti a přímočarost "příběhu" vadit nebudou - je třeba tvůrcům poděkovat za to, že se nám snaží ukázat svůj úhel pohledu, zobrazit to, co běžně bývá v médiích redigováno. A ačkoliv "filmově" to De Palmovi tentokrát moc nevyšlo, není možné dát filmu jentak nízké hodnocení, protože není skvěle natočený - v tomto případě je zobrazení skutečných událostí mnohem důležitější. Ať už je váš názor na tento film jakýkoliv, zřejmě vás minimálně přiměje k zamyšlení. On byl... horlivý reportér. Používal tuto kameru. Právě tuto zde. Aby natočil svoje-- naše--válečné příběhy. Příběhy, které budou částí historie. Dlouho potom, co ty a já zemřeme.(6.4.2008)

  • Gimp
    ***

    De Palma je posera. Na jednu stranu nám chce prezentovat dnešní mediální prostor v celé jeho obří komplexnosti, kdy malí bratři sledují velkého (ale ten se stejně stále chová jako nezbeda), ale není schopen zachovat syrovost obrazu ani zvuku reality (mnohonásobné použití hlasitého zvuku - skřípání při použití optického zoomu, které by napovídalo že se natáčí na digitální foťák, přitom ale obrazová kvalita je minimálně jako z tříčipovky...; stejně jako malá kamerka na helmě vojáka by musela za a) mít zdroj infra světla, a za b) toho by si všimli jeho kolegové a nenechali ho natáčet). Horší je, že De Palma je totálně klišoidní i po stránce příběhu, kdy se setkáváme s jakousi syntézou všech těch story - od nudu po výčitky z neschopnosti zabránit tomu co se stalo a následným traumatům. Minor Threat rozhodně rulez ale(7.12.2007)

  • Pump
    **

    Vojáci bez morálních zásad a disciplíny, kteří působí jako parta debilů lačných po vzrušení. Hnus a šílenství. Kdo nabíral tuhle snůšku ztracených existencí? Škoda, že ve filmu není zachycen přijímač. Jestli je tohle předobraz US Army, divím se, že to vůbec pustili ven. Brian De Palma je pro mne v pozici režiséra velkým překvapením a klobouk dolů. Autentičnost je dle mého zachycena v maximální možné míře. Takovému filmu, ale nemohu dát vyšší hodnocení a to převážně díky obsahu a ději, který je opravdu zrůdný.(15.12.2013)

  • - Islámští extremisté používají film jako propagandistický materiál a tvrdí, že jsou ve filmu použity skutečné záběry z archivů americké armády natočené skutečnými americkými vojáky v iráku. (Caaslav)

  • - Film byl financován Markem Cubanem, majitelem basketbalového týmu Dallas Mavericks. (Caaslav)

  • - Klasická hudba, ktorá doprevádza niektoré scény, bola použitá už vo filme Barry Lyndon (1975), ktorý má Brian De Palma veľmi rád.
    (MikO_NR_1909)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace