poster

C'était un rendez-vous

  • anglický

    Rendezvous

Krátkometrážní / Akční

Francie, 1976, 9 min

Režie:

Claude Lelouch

Scénář:

Claude Lelouch
  • Jiri_Jaros
    *****

    Zběsilá jízda, která začíná na Boulevard Périphérique a vede centrem Paříže až na Sacré Coeur. Motor Ferrari 275GTB burácí ulicemi a pneumatiky kvílí. Hlavní hrdina spěchá a čas běží. Tento snímek, který díky autentičnosti a způsobu produkce dostal autora do křížku se zákonem, zachycuje nebezpečně rychlou a strhující jízdu ranní metropolí.(18.9.2012)

  • Le_Chuck
    *

    Pointa? Záver? Myšlienka? Kde preboha? Taky slabulinký odvar Getaway in Stockholm (žeby inšpirácia ?), ktorý by som ťažko nazval filmovým umením. Proste si týpek dal na motorku kameru a prefrčal Paríž. Ende. Pozerať sa na to dá tak dve minúty a potom už len left, right, left, plný, brzda, left a stále dookola. Nuda!(11.8.2006)

  • Šandík
    ****

    Mě tou závěrečnou pointou naopak docela dostal, ale uznávám, že to asi pochopí jenom chlap ;o) V době počítačových her už jsme asi příliš navyklí na podobné záběry a tak úplně neoceníme netradičnost téhle filmové miniatury. Také není špatné se zhruba orientovat v tom, kde dotyčný právě projíždí, jo a rozhodně to není auto, nýbrž motorka. Ale to jen tak na okraj ;o) Celkový dojem: 75%(13.8.2011)

  • vitekpe
    ****

    Tak asi kazdy trosku znaly priznivec motorismu rychle uhadne, ze auto nejede zas tak rychle (efekt nizke kamery) a hlavne nedpovida zvuk motoru... A jak se muzeme docist napr. na wiki, je to tak. Natacelo se z Mercedesu 450SEL 6.9 a zvuk je dodan z Ferrari 275GTB. Jinak jde ale o zajimavou motoristickou jednohubku s prima zaverem. ;)(7.3.2017)

  • bierce
    *****

    Zběsilá jízda probouzející se Paříží. Přes Champs Elysses, široké magistrály až po úzké pařížské uličky bez ohledu na semafory a křižovatky. Podle jedné z legend řídil vůz sám Lelouch, podle jiné řidič Formule 1. Nicméně jde o velice adrenalinový a fascinující zážitek, i když vlastné vidíme jen ubíhající silnici (jediná kamera přidělaná na předku auta). Navíc podpořenou malou, ale typicky francouzskou pointou.(12.4.2006)

  • - Roku 2003 dokumentarista Richard Symons kontaktoval Claude Lelouche a po šesti měsících svízelného telefonování ho přemluvil, aby byl film zrestaurován z originálního 35mm negativu a byl vydán na DVD. Nyní je vydán i na Blu-Ray. (Hawaj)

  • - Stopáž filmu byla předem určena omezením její délky. (Jiri_Jaros)

  • - Jelo se pravděpodobně s autem Mercedes-Benz 450SEL 6.9, které se ovšem vyrábělo pouze s třístupňovou automatickou převodovkou. Ve filmu ale jasně sylšíme, že vůz řadí až do 5 stupně. Zvuk je praděpodobně použit z Lelouchova Ferrari 275GTB, které má 5stupňovou převodovku a odpovídá svým charakterem typickému zvuku motoru V12, který se liší od motoru V8, který má použitý Mercedes. (Hawaj)