poster

Na dotek

  • USA

    Closer

  • Velká Británie

    Closer

  • Slovensko

    Na dotyk

Romantický / Drama

USA / Velká Británie, 2004, 104 min

Režie:

Mike Nichols

Scénář:

Patrick Marber (scénář, divadelní hra)
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Faye
    ****

    K filmu „Na dotek“ jsem přistupovala velmi ostražitě, protože jsem dosud nezapomněla jakým šokem pro mě byla Nicholsova prvotina „Kdo se bojí Virginie Woolfové?“. Obojí podle divadelních předloh a obojí v kvartetu. Zatímco ve Virginie Woolfové si čtveřice ubližuje způsobem dryáčnickým , tady se ubližuje „ohleduplně“. Je to bludiště osudových setkání, náhod a propletených sebezničujících vztahů. Podivná hra vzájemných podrazů a podvádění z kterých není cesty zpět. Pravda nemá v těchto vztazích cenu symbolickou, je to rafinovaná a nevyzpytatelná zbraň schovaná většinou za „Nechci ti lhát, protože tě miluji“. Skutečně velice zajímavá a poučná podívaná.(6.2.2005)

  • Radko
    ****

    Podvádzanie, klamstvo, neochota k pravde - vo vzťahu však ide predovšetkým o otvorenosť k druhému. Predstavitelia povolaní kĺžucich po povrchu ju majú zrejme dosť zablokovanú. Umelecká fotografka zachytávajúca emóciu okamihu (povrch umenia aj pocitov) dráždi tajomnou nevyspytateľnosťou, plastický chirurg (povrch tela) je vášnivý erotoman a premyslený podrazák v jednom, pisateľ nekrológov povrchný hľadač lásky, opakujúci tie isté chyby (povrchná žurnalistika) a striptérka (povrchná, ulepená erotika) dôsledne ukrýva pravdu o sebe. Výsledok - nič moc vzťahy - klamstvo, pomsta a neochota sa otvoriť. Napriek tomu, že kľúčová scéna erotického chatovania bola plná najbanálnejších eroticko/porno klišé, film samotný bol konverzačne zvládnutou sondou do sveta dnes prevládajúcej vzťahovej i profesnej povrchnosti. Ale čo už - po čom ľudia túžia, toho sa im dostáva mierou vrchovatou.(22.11.2012)

  • Rob Roy
    ****

    Těžko hodnotit. Po filmařské stránce jednoznačně za čtyři. Zajímavý scénář, výborní herci ( i když u Natalie Portmanové nejsem schopen adekvátně posoudit herecký výkon, stačí, že na plátně prostě je a pozornost je zaručena ) a režie bez jediného nudného okamžiku. Jenže srdce říká tři. Nezahřeje, nepohladí, přestože jde o vztahy. Postav tohoto filmu jsou finančně zajištěné, mají úžasné partnery, měli by to být nejšťastnější lidé na světě, ale přesto nejsou spokojeni. Jsou kruté, podvádí se a lžou v domnění, že jejich život bude ještě lepší. V dnešním světě, kdy je tak těžké nalézt pořádný vztah a oni si toho neváží. Film bez intimního okamžiku, všichni jsou chladní. Julia Robertsová a Jude Law jsou neuvěřitelně sobečtí a celý film hrají jen ve svůj prospěch. Jenom Cliva Owena jsem dokázal pochopit. Ti z vás kteří třeba mají pohodový vztah, to vadit nebude, ale lidi jako já by z toho mohli chytnout depku. Ale za filmařskou stránku dávám čtyři.(24.1.2005)

  • Davies182
    *****

    Nebudu zastírat: na film byla (maximálně) vhodná nálada, před shlédnutím něco zažito, chuť nechat se dojmout a poučit se... a uvidět, že filmy jsou inspirovány skutečnými příběhy lidí. Připomenout si ten pocit, že někde tam venku je zákonitě někdo další, kdo se cítí stejně jako vy... Dneska to prostě nade mnou vyhrál neodbytný feeling, že si musím pustit něco, co dokáži ocenit. Po duševní stránce o po stránce vztahů. Něco inteligentního, kurevsky upřímného a dramatického. Jakkoliv divně to zní, vidět Closer před dvěma lety, byl by to pro mne jen další prázdný, přehnaný snímek o milostném čtyřúhelníku - [* RATED] aneb už vím, proč mají amíci věkovou hranici 21 let. Ve státech asi berou dospělost podle následujícího grafu: čím vícekrát zlomené srdce, tím vyspělejší člověk. Jo, život... VERY FUCKING SPECIAL to Botič. P.S. Kdo by to byl řekl, že se mi po x letech přestane hnusit Julia Roberts a začne se mi naopak líbit..?(6.12.2010)

  • Boogeyman
    *****

    Closer má ten nejkrásnější úvod, jaký jsem kdy viděl. Rušnou ulicí proti sobě ve zpomaleném záběru kráčí Natalie Portman a Jude Law, najednou se jejich oči setkají a my jasně vidíme obrovskou jiskru, která mezi nima přeskočí. A do toho hraje úžasná píseň Damiena Rice, The Blower´s daughter. Skutečně, jedna z nejkrásnějších scén všech dob. Samotný film pak už tak vysoce nasazenou laťku nepřekoná, ze snového začátku se přesuneme do poměrně syrového komorního vztahového dramatu o čtyřech postavách, kdy se nezapře divadelní předloha. Dialogy, na kterých vedle herců film stojí, jsou však natolik zručně napsané a živé, že vás po celou dobu udrží v pozoru, ba co víc, za asistence životních výkonů představitelů všech čtyř hlavních hrdinů vás nekompromisně omráčí ranou do hlavy a pak si vaše bezvládná těla odvlečou k sobě na plátno, kde vás nechají emocionálně vykrvácet. Tenhle film nemá koule, to je film, který vás do nich nakope!(12.2.2006)

  • - Píseň Caramel od Suzane Vega, která zní v traileru, se ve filmu vůbec neobjeví. (imro)

  • - Ve scéně v čase 1:25, kdy Dan (Jude Law) opouští ordinaci, lze si všimnou, že v prvním záběru je jeho tělo a hlava otočena doprava, avšak při následujícím odchodu je otočena obráceně. (annasosanna)

  • - Larry (Clive Owen) v trailere hovorí repliku "Milujem ťa, milujem na tebe všetko" a adresuje ju Anne (Julia Roberts). Vo filme však Larry túto repliku povie Alici (Natalie Portman), keď mu robí striptíz. (U_S_O)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace