poster

Na dotek

  • USA

    Closer

  • Velká Británie

    Closer

  • Slovensko

    Na dotyk

Romantický / Drama

USA / Velká Británie, 2004, 104 min

Režie:

Mike Nichols

Scénář:

Patrick Marber (scénář, divadelní hra)
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hippyman
    ****

    film přinášející pár zajímavých poznatků: jude law se dokáže na plátně rozbrečet, clive owen dokáže víc než jen propichovat lidi mrkvema, natalia portman si může docela dobře vydělávat i jinak než herectvím a julia roberts vypadá pořád dost dobře i v sedmatřiceti... každý si ode mě tedy zaslouží jednu hvězdu. 80%(16.11.2008)

  • k212
    ****

    O tom proč někdy lidé chtějí slyšet lži, i když si přejí pravdu, o tom proč je lepší lhát, než říkat pravdu, proč říkat lži a přitom chtít říci pravdu, o všemožných kombinacích a negacích těchto tří aspektů. Tak trochu Woody bez humoru a bez intelektuálního podtextu. Tak trochu lidsky nelidské. Tak trochu divadelní, akadamické, pesimistické. Tak trochu výborné. A to díky nadprůměrným výkonům hereckého ansámblu, režiséra, který umí pracovat s látkou i postavami a samozřejmě by toho všeho nebylo bez výtečného scénáře (divadelní hry). Closer je hodně anglický film natočený američany, a snad i díky tomu v člověku zanechá docela divně nesmazatelnou stopu a pochyby. Kdo vlastně lhal, kdo s kým spal ... nebo, kdo mluvil pravdu, a jak to teda bylo ... ale sakra proč se ptát??? Film má evokovat fantazii či myšlení a právě díky divadelně pojatému stylu zpracování, všechno tohle Na dotek nabízí. Neboť právě ona slova a ony dialogy jsou znepokojující...(5.8.2005)

  • ChewieDC
    ****

    Film Closer je o pokřivených lidech, pokřivených lidských vztazích, pravdě, lžích, důvěře. Vypráví propletenec vztahů čtyř osob, který je pro své zdůraznění hnán až do extrémů, přesto však nejsou jeho postavy ploché, papírové. Dopomáhají tomu zejména vynikající herecké schopnosti hlavní čtveřice (v celém filmu vlastně není nikdo jiný), zejména je třeba zdůraznit méně slavnou dvojici herců - Cliva Owena a Natálii Portman (o které víme, že z ní bude velká herečka už od dob Leona). Každá z postav je individualita, každá je jiná, ale ve svých mantinelech. Ve scénáři jsou postavy striktně zařazené, ale herci jim dávají balancující rozměry, vymaňují je z papírových extrémů a dávají vzniknout skutečným, realistickým osobám. Příběh je vyprávěn ve velkých časových skocích, režisér se zaměřuje pouze na klíčové momenty, aniž by divákovi pomáhal časovým zařazením situace v titulku. Tím téměř divadelní příběh rychle ubíhá, divák se nestihne nudit, protože na plátně je stále něco nového a důležitého. Jedinou chybou je ale právě příběh. Nebýt skvělých herců, nebýt zručné režie, nezbylo by mnoho. Zbyla by freska o divných lidech, divných vztazích. Ale dobrý režisér dokázal z látky vzít to nejlepší a proměnit ji v nadmíru zajímavé dílo.(8.12.2004)

  • Matty
    ***

    „Kde je ta láska?“ Scény z partnerského života pro 21. století. Nichols se nijak nesnaží maskovat divadelní původ filmu, naopak jej zvolenou strukturou (několik dlouhých konverzačních bloků), dokonalým načasováním dialogů a klasickou hudbou zvýrazňuje. Teprve po setkání na výstavě začíná mezi dialogy jednotlivých párů prostříhávat a vzniká tak dojem, že jejich osudy jsou těsněji propletené a navzájem se ovlivňují do té míry, že kvůli druhým nemohou být spolu (stejnou funkci plní flashback s podepisováním rozvodových papírů, kterým je prokládán rozhovor Dana a Anny v divadle). Za odvážné rozhodnutí, přibližující film časosběrnému dokumentu, jenž zachycuje pouze zlomové momenty vztahů, považuji velké skoky v čase, o nichž jsme zpravidla zpravováni až ex post a jakoby mimochodem prostřednictvím dialogů (chodíme spolu čtyři měsíce, dali jsme se dohromady před rokem, opustil mě před třemi měsíci…). Oproti Bergmanovi ovšem nejde o žádné pečlivě nuancované psychologické drama, ale o vykonstruované melodrama plné chodících (arche)typů, „náhodných“ setkání a knižně znějících replik, u nějž jsem si po celou dobu nebyl jist, do jaké míry si svou vlastní přehnanost a nepřirozenost uvědomuje a v jakém rozsahu je přesvědčeno o tom, že obnažuje nelítostnou pravdu o lásce a vztazích nebo něco v tom smyslu. Mnoho scén, například hořký závěr, názorně dokládající, že i nejmilovanější osobu mnohdy skutečně poznáme až poté, co nás opustí (resp. až když je příliš pozdě), napovídá, že zjednodušená charakterizace postav byla způsobem, jak sdělit univerzální, skoro alegorický příběh, v němž se snadno najde každý, kdo někdy zažil onen ambivalentní pocit, kdy nevíte, zda chcete svou drahou polovičku zabít, nebo ošukat (jak zazní v posledním dialogu Dana a Larryho). Nějaké to poučení do života si z toho tedy dozajista odnést lze. Osobně jsou mi ovšem bližší filmy, které nepředstírají hloubku tam, kde žádná není. 70% Zajímavé komentáře: Adrian, Marius, Radko, Anderton, Triple H, andrii, Paldiny(22.2.2017)

  • Adrian
    ***

    Absolútne chladný film bez štipky citu. Divadelné aranžmá (klasická hudba na pozadí, miestami vskutku neskutočne silné a ostré dialógy) s rozkúskovanosťou na jednotlivé, časovo oddelené epizódky - to všetko bolo a je určite režisérovým zámerom, ktorým formálne posiluje chladnosť zobrazovanej témy ako aj citovej vyprahlosti hlavných hrdinov. Lenže žiaľ u mňa toto "vykostenie" intimity a vrelosti až na samú dreň prispelo aj k tomu, že s pribúdajúcimi minútami citové vákuum začalo riadne narúšať charakterizáciu postáv, ktoré viac ako životne prirodzene začali pôsobiť ako figúrky na vopred pripravenej šachovnici (výnimkou je ovšem famózny Clive Owen, ktorý aj napriek časovým skokom v sujete, dokázal zabezpečiť svojej postave cynického bastarda dôveryhodné kontinuitum výrazových polôh). Najviac som to pocitoval v samotnom závere, kedy malo prísť aj na skutočné city, lenže tie iba slovami vyjadriť už nestačia. Prebudeniu resp. objaveniu lásky u jednej z postáv, chýbala expresívna uveriteľnosť.3,5*(16.2.2005)

  • - Píseň Caramel od Suzane Vega, která zní v traileru, se ve filmu vůbec neobjeví. (imro)

  • - Milostný čtyřúhelník stál produkci 27 mil. dolarů a během opening víkendu (3. - 5. 12. 2004) vydělal v USA vynikajících 7,7 milionů jen v 476 kinech. Celkový zisk přesáhnul 32 milionů. (imro)

  • - Trailer obsahuje několik drobností, které se ve filmu vůbec neobjevily. (hellstruck)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace