poster

Na dotek

  • USA

    Closer

  • Velká Británie

    Closer

  • Slovensko

    Na dotyk

Romantický / Drama

USA / Velká Británie, 2004, 104 min

Režie:

Mike Nichols

Scénář:

Patrick Marber (scénář, divadelní hra)
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KevSpa
    ****

    Po delší době se opět objevuje snímek, který neoslňuje monumentální výpravou, ale "pouze" výtečně napsaným scénářem s brilantními dialogy a skvělými hereckými výkony. Komorní psychologický film Mikea Nicholse zpracovává téma vztahů, v nichž si jsou lidé schopni ubližovat a stále dokola dělat stejné chyby a tím se ubíjet a připravovat o štěstí. Na dotek je film natolik realistický, že každý, kdo už nějaké to zklamání v lásce zažil, dokáže možná i jednání hlavních hrdinů, jejichž cesty se vzájemně propojují, pochopit. Herecké obsazení je vynikající a kromě průměrné Julie Roberts podávají herci bravurní výkony.(15.1.2005)

  • Boogeyman
    *****

    Closer má ten nejkrásnější úvod, jaký jsem kdy viděl. Rušnou ulicí proti sobě ve zpomaleném záběru kráčí Natalie Portman a Jude Law, najednou se jejich oči setkají a my jasně vidíme obrovskou jiskru, která mezi nima přeskočí. A do toho hraje úžasná píseň Damiena Rice, The Blower´s daughter. Skutečně, jedna z nejkrásnějších scén všech dob. Samotný film pak už tak vysoce nasazenou laťku nepřekoná, ze snového začátku se přesuneme do poměrně syrového komorního vztahového dramatu o čtyřech postavách, kdy se nezapře divadelní předloha. Dialogy, na kterých vedle herců film stojí, jsou však natolik zručně napsané a živé, že vás po celou dobu udrží v pozoru, ba co víc, za asistence životních výkonů představitelů všech čtyř hlavních hrdinů vás nekompromisně omráčí ranou do hlavy a pak si vaše bezvládná těla odvlečou k sobě na plátno, kde vás nechají emocionálně vykrvácet. Tenhle film nemá koule, to je film, který vás do nich nakope!(12.2.2006)

  • castor
    ***

    Brrr.. jednoduše zvláštní film na hollywoodské poměry! Na jednu stranu vtipné repliky, ale na tu druhou vulgární dialogy, vyhrocená slovní agresivita a především chladné milenecké vztahy. Odcizenost a odlidštěnost hlavní čtveřice navíc podtrhují interiéry, sice z nich sálá přepych a komfort, ale ty studené barvy jsou takřka depresivní. Vedle příjemné hudby a jisté Nicholsovy režie je třeba především vyzdvihnout výkony Owena, Robertsové, Portmanové a Lawa (toho bych díky jeho slabosti na ulici nechtěl potkat), na nichž vše stojí i padá zároveň!(12.12.2005)

  • Faye
    ****

    K filmu „Na dotek“ jsem přistupovala velmi ostražitě, protože jsem dosud nezapomněla jakým šokem pro mě byla Nicholsova prvotina „Kdo se bojí Virginie Woolfové?“. Obojí podle divadelních předloh a obojí v kvartetu. Zatímco ve Virginie Woolfové si čtveřice ubližuje způsobem dryáčnickým , tady se ubližuje „ohleduplně“. Je to bludiště osudových setkání, náhod a propletených sebezničujících vztahů. Podivná hra vzájemných podrazů a podvádění z kterých není cesty zpět. Pravda nemá v těchto vztazích cenu symbolickou, je to rafinovaná a nevyzpytatelná zbraň schovaná většinou za „Nechci ti lhát, protože tě miluji“. Skutečně velice zajímavá a poučná podívaná.(6.2.2005)

  • Adrian
    ***

    Absolútne chladný film bez štipky citu. Divadelné aranžmá (klasická hudba na pozadí, miestami vskutku neskutočne silné a ostré dialógy) s rozkúskovanosťou na jednotlivé, časovo oddelené epizódky - to všetko bolo a je určite režisérovým zámerom, ktorým formálne posiluje chladnosť zobrazovanej témy ako aj citovej vyprahlosti hlavných hrdinov. Lenže žiaľ u mňa toto "vykostenie" intimity a vrelosti až na samú dreň prispelo aj k tomu, že s pribúdajúcimi minútami citové vákuum začalo riadne narúšať charakterizáciu postáv, ktoré viac ako životne prirodzene začali pôsobiť ako figúrky na vopred pripravenej šachovnici (výnimkou je ovšem famózny Clive Owen, ktorý aj napriek časovým skokom v sujete, dokázal zabezpečiť svojej postave cynického bastarda dôveryhodné kontinuitum výrazových polôh). Najviac som to pocitoval v samotnom závere, kedy malo prísť aj na skutočné city, lenže tie iba slovami vyjadriť už nestačia. Prebudeniu resp. objaveniu lásky u jednej z postáv, chýbala expresívna uveriteľnosť.3,5*(16.2.2005)

  • - Annu (Julia Roberts) měla původně hrát Cate Blanchett, ale její druhé těhotenství jí zabránilo zúčastnit se produkce. (imro)

  • - Všetky štyri hlavné postavy sa spoločne ocitli v jednej miestnosti iba raz. Na Anninej (Julia Roberts) výstave fotografií. (U_S_O)

  • - Larry (Clive Owen) v trailere hovorí repliku "Milujem ťa, milujem na tebe všetko" a adresuje ju Anne (Julia Roberts). Vo filme však Larry túto repliku povie Alici (Natalie Portman), keď mu robí striptíz. (U_S_O)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace