poster

Na dotek

  • USA

    Closer

  • Velká Británie

    Closer

  • Slovensko

    Na dotyk

Romantický / Drama

USA / Velká Británie, 2004, 104 min

Režie:

Mike Nichols

Scénář:

Patrick Marber (scénář, divadelní hra)
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    **

    každej chce bejt šťastnej. jen lidi s depresí nechtějí bejt šťastní. musejí bejt nešťastní, aby dokázali, že mají depku. kdyby byli šťastní, už by ji neměli. museli by žít v normálním světě. což je depresivní. dan je posedlej pravdou (to já né) a když se jíï dozví, je posedlej ještě víc. napětí ve vztahu č.1 nebo 2 nebo 3 a nebo 4. no nic moc. čekal jsem psycho (nejsem úchyl), ale je to opravdu jenom (pro mě nééé) drama. na prknech, co znamenají svět bych si to asi užil, ale ve filmu mě to ponechalo ,,chladným". a přitom zfilmované divadelní hry mi vůbec, ale vůbec nevadí. taková KOČKA NA ROZPÁLENÉ PLECHOVÉ STŘEŠE, to je ,,žůžo!!! ale tady jsem prostě od zůčastněných čekal víc. o hodně!!!!(21.9.2005)

  • ChewieDC
    ****

    Film Closer je o pokřivených lidech, pokřivených lidských vztazích, pravdě, lžích, důvěře. Vypráví propletenec vztahů čtyř osob, který je pro své zdůraznění hnán až do extrémů, přesto však nejsou jeho postavy ploché, papírové. Dopomáhají tomu zejména vynikající herecké schopnosti hlavní čtveřice (v celém filmu vlastně není nikdo jiný), zejména je třeba zdůraznit méně slavnou dvojici herců - Cliva Owena a Natálii Portman (o které víme, že z ní bude velká herečka už od dob Leona). Každá z postav je individualita, každá je jiná, ale ve svých mantinelech. Ve scénáři jsou postavy striktně zařazené, ale herci jim dávají balancující rozměry, vymaňují je z papírových extrémů a dávají vzniknout skutečným, realistickým osobám. Příběh je vyprávěn ve velkých časových skocích, režisér se zaměřuje pouze na klíčové momenty, aniž by divákovi pomáhal časovým zařazením situace v titulku. Tím téměř divadelní příběh rychle ubíhá, divák se nestihne nudit, protože na plátně je stále něco nového a důležitého. Jedinou chybou je ale právě příběh. Nebýt skvělých herců, nebýt zručné režie, nezbylo by mnoho. Zbyla by freska o divných lidech, divných vztazích. Ale dobrý režisér dokázal z látky vzít to nejlepší a proměnit ji v nadmíru zajímavé dílo.(8.12.2004)

  • Faye
    ****

    K filmu „Na dotek“ jsem přistupovala velmi ostražitě, protože jsem dosud nezapomněla jakým šokem pro mě byla Nicholsova prvotina „Kdo se bojí Virginie Woolfové?“. Obojí podle divadelních předloh a obojí v kvartetu. Zatímco ve Virginie Woolfové si čtveřice ubližuje způsobem dryáčnickým , tady se ubližuje „ohleduplně“. Je to bludiště osudových setkání, náhod a propletených sebezničujících vztahů. Podivná hra vzájemných podrazů a podvádění z kterých není cesty zpět. Pravda nemá v těchto vztazích cenu symbolickou, je to rafinovaná a nevyzpytatelná zbraň schovaná většinou za „Nechci ti lhát, protože tě miluji“. Skutečně velice zajímavá a poučná podívaná.(6.2.2005)

  • GilEstel
    *****

    Jeden z opravdu mála dobrých filmů, které dobře vystihují stav novodobých společenských a milostných vztahů. 4 postavy, 4 osobnosti, naprosto rozdílné charaktery v dokonalém milostném čtyřúhelníku. Film je podán zcela civilně. O to bylo těžší dosáhnout přesvědčivého výsledku. Díky, nebojím se říci dokonalého hereckého výkonu celé hlavní čtveřice, se to podařilo. Vypjaté vztahy, plné hrátek, přetvářek, lidských slabostí, lži, lásky a nenávisti, sobeckosti, zrady a odpouštění, přináší řadu emocí. Málokde je vidět téma, tolik vlastní současné společnosti, jako je trvalý neklid lidské duše a s ním spojená nestabilita vztahů v osobním životě. Zde se toto téma projevilo velmi silně a varovně. Nichols natočil skvělý snímek. Za jeho úspěch může děkovat především hercům, mezi jejichž super výkony ještě lehce vyčnívá Natalie Portman. 92%(23.8.2011)

  • Eddard
    ****

    Divadelní umění (čisté herectví) si tady podává ruku s filmovým. Velice dobrý film s vynikajícími hereckými výkony, na kterých stojí od začátku do konce. Nechce se mi mezi nimi vyzdvihnout jen jeden, ale přece jenom - poprvé jsem si tady všiml Cliva Owena. Velice mile mě překvapila i Julie Roberts, kterou jinak nemám rád. Closer disponuje nepříliš originálním příběhem, jenž je však (díky Nicholsově režii) tak silný, že vám to vůbec nevadí. 80%(31.8.2006)

  • - Ve scéně, kdy Alice (Natalie Portman) a Dan (Jude Law )nastupují do autobusu, jde o autobus linky 109 přes Westminster. Tato linka ale nikdy neexistovala. (chleba24)

  • - Milostný čtyřúhelník stál produkci 27 mil. dolarů a během opening víkendu (3. - 5. 12. 2004) vydělal v USA vynikajících 7,7 milionů jen v 476 kinech. Celkový zisk přesáhnul 32 milionů. (imro)

  • - Ve scéně v čase 1:25, kdy Dan (Jude Law) opouští ordinaci, lze si všimnou, že v prvním záběru je jeho tělo a hlava otočena doprava, avšak při následujícím odchodu je otočena obráceně. (annasosanna)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace