poster

Marat - Sade

  • anglický

    Marat/Sade

Drama / Horor / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 1967, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dudek
    odpad!

    Existují jen dvě možné interpretace toho díla. 1. Se jedná o geniální snímek s hlubokou filozofickou myšlenkou, který rozhodně není určen širokému publiku... 2. Je to jen pouhá past na pseudointelektuály, kteří se budou předhánět v kladných komentářích a trochu si zaslintají blahem. Já Marat - Sade vnímám i po druhém zhlédnutí jako velmi nepovedenou adaptaci slavného díla, která díky špatně zvolené formě ztrácí možnost správného obsahového sdělení. Přesto se však jedná jen o velmi rozporuplný snímek, ve kterém se lze šťourat a hledat geniální myšlenky, které tam nejsou, ale co, vždyť to přeci můžeme u každého díla.(8.11.2006)

  • Tommassi3
    ****

    "Všichni jsme normální a chceme svobodu !!" Nenapadá mě žádný další film, který by si poradil s předobrazem v divadelní hře tak mistrovským způsobem, jako se to právě zde povedlo Britu Peteru Brookovi.. Doslova skvostně zahrané, famózně zrežírované !! Jedinečné !! Znepokojivý a v několika vrstvách dramatický Přelet nad Maratovým hnízdem..(12.11.2015)

  • Lanark
    ****

    "La liberte, Marat...La liberte..." Které mříže jsou pevnější? Ty v oknech blázince, které těm venku dávají pocit, že hranice šílenství je pevně daná? A nebo ty, které si každý nosí ve své hlavě a které jsou příčinou tolika šílených věcí, které během života provedeme,? Dovedeme si představit ty nejkrásnější světy, pozemské ráje, ve kterých by byl život slastí, ale nakonec cestu k těmto královstvím vždy dláždíme utrpením. Vítězným krokem kráčíme rašeliništěm rozdrzcených kostí našich nepřátel, se kterými ještě nedávno jsme uzavírali nesmrtelná spojenectví. "La mort, Marat..La mort..."(12.12.2012)

  • betelgeuse
    ***

    Na „filmu“, který je navzdory několika adaptačním nápadům stále především jevištní inscenací, zaujmou nejvíc filozofické disputace obou titulních postav, zejména nad pojmem svobody. Jako film nemůže fungovat už kvůli velké trhlině mezi postavami a herci – zatímco film vyžaduje totální splynutí obou, Brook svou „inscenaci ve filmu“ odcizuje obsazením postav francouzské revoluce tu klimbajícími, tu slintajícími, každopádně nespolehlivými chovanci blázince. Ti sami jsou zároveň postavami: i tady je ale emocionální potenciál spojení role a herce neutralizován anonymními, totálně zpovrchnělými identitami chovanců [jsou to "zvířata" zbavená individuálních rysů, reagující na primární pudové podněty]. Slepá ulička světové kinematografie.(5.8.2006)

  • igi B.
    *****

    Smíříte-li se s Brookovou formou >filmové inscenace< , dostane se vám brilantního artisního zážitku, umocněného skvělou hudbou a strhujícími - vskutku HERECKÝMI (v tom nejlepším smyslu slova) výkony. Náročné dílo pro náročné, lahůdka pro labužníky... - - - P.S. Co však opravdu naštve, je při uvedení filmu v ČT ořez obrazu z originálního formátu 1,85:1 na 4:3. V mnoha scénách nesnesitelné, v principu barbarské. Typicky česky veřejnoprávní... :-((8.11.2006)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace