poster

Love Story

  • anglický

    Love Story

  • slovenský

    Love Story

Drama / Romantický

USA, 1970, 99 min

Režie:

Arthur Hiller

Scénář:

Erich Segal

Hudba:

Francis Lai
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lenarek
    ****

    Krásný, dojemný film. Jenže námět v této době už mnohokrát zkopírovaný, což je škoda. Takže takové ty "malé"holky daleko víc učaruje novější tvorba, ale tenhle film neviděla většina z nich. I když já jsem se k němu dostala přes píseň "Love Story", která je založena na emocích a i už jen z těch not vyzní samotný smutný příběh. Doporučuji těm, kterým nevadí romantická tématika a poměrně starší podání takových filmů.(20.11.2007)

  • charlosina
    ****

    Co čekat od filmu, u kterého už od začátku víte, jak skončí (úvodní monolog Olivera) a od prvního momentu víte, že jediné, co uvidíte, je zaláskovaný mladý pár plný ideálů? Nečekejte nic a tahle upřímná Love Story vás okouzlí. Právě svou jednoduchostí, křehkostí a lidskostí. Tak trochu pohádková romance (bohatý mladík a chudá dívčina) protknuta silnou dávkou obyčejnosti. Nedějí se zde žádné zvraty (i ten největší očekáváte už od začátku, takže nepřekvapí), je to celé postavené "jen" na dialogu kousavé Jenny a drsňáka Olivera (a uvozovky jsou zde zcela na místě), a přesto je to něco víc. Sice jsem neplakala, ale přesto mě tahle polévka pro duši Arthura Hillera zahřála na duši. Nebyla ani nijak zvlášť kořeněná, díkybohu ani přeslazená, a přesto zachutnala. Asi svou prostotou a jednoduchostí.(21.8.2010)

  • neoBlast
    ****

    Jak všední název film dostal, tak i absolutně obyčejné zápletky a děje se zuby nehty drží. A je pro mě překvapivé, že funguje. To je zapříčiněno hlavně přesnými herci, jež se drží skvěle napsaných charakterů, kterým je nemožno nefandit a nepřát lásku. Vždyť korejskou romantickou klasiku A Moment to Remember můžeme považovat za remake melodramatu Love Story z roku 1970. 80 %(19.3.2011)

  • kajda.l
    ****

    Love Story není příjemným filmem, jak by se na první pohled mohlo zdát. Je to bolestivý snímek o sebeobětování, touze, odpuštění a o těch nejhlubších a nejupřímnějších citech jaké jsem kdy v americkém romantickém filmu zahlédl. Přes nepatrné množství lehce kýčovitých scén bych tento snímek spíše než romancí nazýval společenským dramatem a hutným obrazem své doby. Herci nepřekvapivě dobří, například Ryan O'Neal mě přes svůj "odtažitý" herecký výkon (jeho postava je komplikovaná a cesta k ní stojí diváka úsilí) zaujal podobně, jako o pár let později v geniálním Barry Lyndonovi. A poťouchle cynické mršce v podání úchvatné Ali McGraw jsem podlehl v jejím prvním dialogu (pro podobně svéhlavé a samostatné ještěrky mám prostě slabost). A co se týče samotného závěru, tak i přes svou cynickou povahu rozhodně nesdílím názor, že se jedná o laciné citové vydírání (však pointa snímku je vyzrazena hned v první větě a úvodní minutě) a zcela nepokrytě se přiznávám k vlhkým očím. Za mě jeden z nejupřímnějších a nejemotivnějších filmových konců, jaký jsem dosud viděl. // Segal se nezapře, doufám, že se jednou dočkám zfilmování Doktorů a filmovému zrození Laury Castellanové .(25.11.2012)

  • tomtomtoma
    ***

    Tato romance je udělaná vskutku pečlivě a s láskou. Je to líbezné, poklidné, harmonické. A snad právě v tom je největší slabina filmu. Nepřináší žádnou dramatickou zápletku, ta nejzásadnější je známa již od úplného počátku a ostatně nakonec i ta plyne celkem poklidně a smířlivě. A vše, co je mezi tím, lze nazvat jako nalezení ideálu, respektive přesněji řečeno, jakési představě o ideálu. Neboť i v tomto případě alespoň jeden musí ustoupit ze svého původního plánu a představ o běhu dalšího života. Ale koneckonců po čem drtivá většina lidí prahne ze všeho nejvíce? Po harmonickém partnerském svazku, který vám dává sílu a smysl do života. Je to ideál, kterého není snadné dosáhnout. A tak se zde rozvíjí jeden sladký a šťastný partnerský vztah, plný pochopení, podpory a ladu. On, Oliver Barrett IV (hezounek Ryan O'Neal), pochází z elitářských kruhů prominentních boháčů. Ani vztah mezi ním a jeho otcem nevidím jako vyhrocený a plný nedorozumění a svárů, ale jako umanutou snahu syna vyčlenit se z očekávané dráhy jeho původu za každou cenu. Ve své podstatě není ani jeho cíl odlišný, spíše se nedokáže vyrovnat s tlakem, který na sebe z větší míry vytváří sám. A když už si něco vloží do hlavy, musí to uskutečnit všem navzdory. A tak vše směřuje ke spokojenému a finančně nezávislému životu, ke kterému by se dobral, i kdyby se nepokoušel vyhranit se ze stínu svého otce. Ona, Jenny Cavalleri (půvabná Ali MacGraw), pochází ze skromnějších poměrů, ale rozhodně ne z chudých. Má talent a ctižádost, kterou odkládá, když potká muže svého života. Z dalších rolí už je nutné zmínit pouze oba otce. Phil Cavalleri (John Marley) je milující a obětavý. Oliver Barrett III (Ray Milland) je také milující otec, ale tak obtížně hledá cestu ke svému zatvrzelému synovi. A tak vše ve své harmonii spěje ke svému předepsanému konci, kdy mohou mnozí utírat slzičky z tváří. A zůstává jen ta hudba. A lehce patetický slogan o tom, co znamená opravdová láska, ve které se nemusí žádat o odpuštění.(22.5.2016)

  • - Režisérovou prvotní volbou do role Olivera byl Beau Bridges, roli však odmítl. (HellFire)

  • - Stejnojmenná kniha vyšla ještě před uvedením filmu do kin. Není však jeho předlohou. Studio si jí objednalo u autora scénáře Ericha Segala, aby se snímek dostal do všeobecného povědomí ještě před kinopremiérou na Valentýna. To se povedlo na výbornou. Z knihy se totiž stal okamžitý bestseller. (DaViD´82)

  • - Jako sídlo Oliverových rodičů bylo vybráno Old Westbury Gardens v New Yorku. Ve filmu můžeme vidět hlavně příjezdovou cestu. Stejné místo využil i Alfred Hitchcock ve snímku Na sever severozápadní linkou (1959), kdy Thornhilla (Cary Grant) odvlečou do sídla Vandamm. (Mirokukii)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace