poster

Romasanta: Hon na vlkodlaka

  • španělský

    Romasanta

  • španělský

    Romasanta, la caza de la bestia

  • slovenský

    Honba na vlkolaka

  • slovenský

    Rosamanta

  • anglický

    Werewolf Manhunt, The

Akční / Horor / Thriller

Španělsko / Velká Británie, 2004, 95 min

Režie:

Paco Plaza

Scénář:

Alberto Marini

Kamera:

Javier Salmones

Hudba:

Mikel Salas

Střih:

David Gallart

Scénografie:

Balter Gallart

Kostýmy:

Sonia Grande
(další profese)
  • topi
    ***

    Film, podle skutečné události, kdy byla poprvé zmíněna lykantropie. Ve Španělsku jsou nacházena brutálně zmrzačená a roztrhaná těla (parádní maskérská práce) a nikdo neví, zda to mají na svědomí vlci, nebo brutální vrah, který obětem odřezává podkožní tuk. A tak se rozvíjí napínavý příběh, který i přes svou brutalitu bohužel svým lookem připomíná spíše drsnější telenovelu. Ale kouká se na to opravdu dobře, zejména na tvářičku Elsy Pataky. Film vznikl v produkci Briana Yuzny a režisér Paco Plaza ho natočil před svou kultovní zombárnou REC.(9.4.2018)

  • eraserhead666
    ***

    Velice zvláštně podaný "vlkodlačí" příběh, plynně (i když to, pravda, občas drhne) přebíhající z historického dramatu do krimi, následně romance, aby se nezapomělo na soudně-lékařské drama. Scénáristé tento příběh založený na skutečných událostech prostě patlají hlava nehlava, což mu dost ubírá na kvalitách. Velká škoda, protože film obsahuje spoustu zajímavých věcí - je to první film, v němž se člověk nemění ve vlka, ale vlk v člověka (a samotná scéna proměny je po technické stránce velice povedená, nápaditá a vcelku originální). Julian Sands je sice trochu suchší, ale ksichty pro svou roli háže dobré, Elsa Pataky je bez debat, má to docela dobrou kameru, historického ducha a výborné scény pokaždé, když se v nich objeví malý ptáček (skvělé). V konečném důsledku velmi rozpačitý film. Nečekejte vlkodlačí horror, budete zklamáni, pokud vás baví historické krimi drama, můžete být i spokojeni. 2,5*(9.6.2011)

  • igi B.
    ****

    Někdy nechápu zdejší žánrové zařazení filmů (když už to musí být...), protože tento film byl spíše temným dramatem než akčním horrorem - na motivy historicky reálného příběhu a soudního procesu, odehrávajících se v Galicii kolem roku 1850. Trošku mě zklamalo to režijní (ne)uchopení tak zajímavého námětu. I občas zbytečně přehrávající herečky a některé ryze filmařské prohřešky (viz. např. v nočních scénách). Možná se zde zbytečně projevila ta touha o "umělecký" film za každou cenu, což někdy mi pije krev více, než vlkodračí huliwůdská klišé... Každopádně však jde o vcelku zajímavý pohled na historickou postavu masového vraha a přeze všechny výtky o určitě víc než jen průměrný film. Škoda promarněné šance natočit na toto silné téma vynikající evropský film. A docela mě i mrzí, že na dvd v české distribuci nevyšel film alespoň ve Španělštině, protože dle http://www.fnac.es/ zvuk existuje i v Katalánštině a dokonce i v galicijském nářečí. Tři a půl hvězdičky - a zaokrouhlím nahoru pro ty krásné zvířecí záběry, bať vlkodlak se nažral a filmařina zůstala celá... ;-)(14.11.2005)

  • tron
    **

    „Niektorí tvrdia, že som bol človek, ktorý sa občas menil na vlka. Ja si myslím, že som bol skôr vlk, ktorý sa občas menil na človeka.“ V prvej polovici 19. storočia španielskymi dedinami (v zovretí temných lesov, ktoré poverčivým dedinčanom na dobrej nálade nepridali) otriasla séria vrážd (prevažne žien). Telá boli nájdené v horách, roztrhané, dokonca zbavené tuku (napr. z oblasti stehien). Niektorí sa prikláňali k názoru, že vrahom je šialenec. Ďalší, že zabíja svorka vlkov (začalo ich masové vyvražďovanie za odmenu, ale nepomohlo). Niektorí sa prikláňali k názoru o vlkolakovi. Nakoniec bol pred súd postavený dobre vyzerajúci (čo mu v nadväzovaní vzťahov so ženami pomáhalo) obchodný cestujúci Manuel Romasanta. Tvrdil, že sa premieňa proti svojej vôli na vlka a v tej chvíli nevie ovládať svoje krvilačné správanie. Niektorí experti, hoci dav si prial popravu, sa pred súdom zhodli na tom, že môže trpieť tzv. lykantropiou, teda duševnou poruchou, kedy pacient verí, že sa dokáže meniť na vlka. Táto choroba bola rozšírená hlavne v „temných dobách“, kedy ľudia mali sklon veriť „rozprávkam“ a ak navyše lykantropia postihla retardovaného jedinca, ktorý bol navyše napr. znetvorený, nebol dôvod myslieť si, že lykantropia neexistuje. Ak aj vás táto téma fascinuje, asi ste videli mizerné BRATSTVO VLKOV - HON NA BEŠTIU. Pojednávalo o čomsi podobnom (o storočie skôr došlo vo francúzskej lesnej oblasti Gévaudan k desiatkam vrážd, no páchateľ nebol polapený). V prípade HONBY NA VLKOLAKA som znudene čakal vlkolačí krvák. Nevedel som, že niečo také sa kedysi naozaj stalo (ale ťažko sa baviť o „histórii“, sú to už skôr mýty a legendy). Výsledok ma tým pádom spočiatku nadchol. Bohužiaľ to rýchlo prešlo - priveľa zlých postáv s čudným priestorom (myslíte si, že postava X bude ústrednou a zrazu je zabitá alebo na 45 minút zmizne z plátna) či chaotické časové skoky (nevedel som, či scéna Y chronologicky nasleduje po predchádzajúcej alebo sa odohráva o 3 roky skôr). Ak necháme bokom zopár fajn nápadov (premena na vlka), je to rozčarovanie, aj keď snaha bola.(17.3.2011)

  • Cervenak
    ***

    Celkom pozerateľný jednorázový historický thriller, ktorý sa nielen plagátom a obalom DVD snaží navodiť dojem, že ide o niečo v štýle Bratstva vlkov. Námet (podľa skutočnosti) je celkom zaujímavý, ani scenár nie je komponovaný najhoršie (hoci má svoje diery). Aj režisér sa snaží (jazda horiaceho povozu nočným lesom, premena vlka na človeka v lejaku, nakrútená ako zmývanie vlčej podoby z ľudskej kože prúdmi vody), ale dojem televízneho priemeru prevláda. Škoda. Najviac zamrzí vlažný Julian Sands, ktorý rozhodne dokáže hrať omnoho démonickejšie zjavy. Rozhodne však jeden z lepších filmov z produkcie Briana Yuznu, ktorý sa preslávil Re-Animátorom, no dnes už len v Španielsku chŕli jednu lacnú sračku za druhou.(20.3.2007)

  • - Film byl nominován na cenu Goya ve dvou kategoriích, a to na nejlepší kamera a speciální efekty. (Terva)

  • - Výpověď Manuela Blanca Romasanty u soudu v Allariz - „Poprvé jsem se proměnil na hoře Couso. Potkal jsem dva velké vlky s divokým vzezřením. Náhle jsem spadl na zem, začal jsem pociťovat třas, válel jsem se a třikrát se nekontrolovatelně otočil a během několika málo vteřin jsem sám byl vlkem. Pět dní jsem strávil ve společnosti těch dvou dalších vlků, než jsem se vrátil zpět do lidské podoby a získal zpět své lidské tělo. To, které nyní vidíte, pane soudce. Ti druzí dva vlci, co přišli se mnou, se také proměnili v lidi. Byli to dva muži z Valencie. Jeden se jmenoval Antonio, druhý Don Genaro a jako já oba trpěli stejným prokletím. Dlouho jsme s Antoniem a donem Genarem vyráželi ve vlčí podobě na lov. Napadli jsme a sežrali několik lidí, protože jsme měli hlad." (bassator)

  • - Námětem tohoto filmu jsou soudní spisy o Manuelu Blancu Romasantovi (1809-1854). Je to první zdokumentovaný případ lykantropie (odkazuje se na duševní nemoc, ne mytologické bytí). U španělského soudu byl případ veden pod č. 1778: "příčina Wolfman" - SOUD Allariz (Orense). (bassator)