Nastala chyba při přehrávání videa.
  • corpsy
    ****

    Keď sa po úvodných titulkoch kamerová čočka zahľadí na štúdiový model hradu v Karpatoch ( nie, nie toho Tajomného ), cez ktorý prefrčí dunivý hrom, aby sa následne dostala do ponurých komnát onoho príbytku, ktorého okná sú sužované ostrým lejakom, sledovaným dokonalou tvárou dobovej hollywoodskej hviezdičky, je u všetkých fanúšikov universalovských hororov a sci-fi vymaľované. Snímok síce po nie veľmi dlhej expozícii v Afrike, približne v polovici stráca dych, ale stále sa vie odrážať od dna napínavými sekvenciami, ktoré majú atmosféru, kúzlo a tajomno ( to všetko podporované duom Karloff a Lugosi ).(20.10.2015)

  • SOLOM.
    ***

    The Invisible Ray sice nepatří mezi TOP kousky, ale i on se dočkal docela slušné porce pozornosti (samozřejmě především v době svého vzniku). Bohužel musím souhlasit s názorem, že scénárista John Colton to tentokrát dost přestřelil – nebo lépe řečeno překombinoval, protože film je doslova nabitý spoustou nápadů a zajímavých témat k natočení slušného příběhu, ale žádnému z nich není věnováno tolik pozornosti, kolik by si zasloužili. Jako celek to pak vypadalo trochu rozpačitě. To však nic nemění na tom, že duo Boris Karloff a Bela Lugosi (ostatně oba dva fenomenální herci) předvedlo skvělé herecké výkony a své kolegy/kolegyně zcela převyšovali. Jen škoda, že Lugosi nedostal moc prostoru. Nicméně oba se svých rolí zhostili velmi dobře a byla opravdu radost se na ně dívat. Zvláště pak Karloffova proměna z bláznivého leč zapáleného vědce v psychicky labilního a pomstychtivého zloducha. Zbytek tu byl víceméně jen do počtu, aby bylo následně koho zabíjet a pronásledovat. Na tehdejší dobu má film i docela ucházející speciální efekty a triky. Světelný průlet vesmírem byl pěkný, pasáž v Africe jakbysmet. Roztavení skály ve mně zanechalo opravdu dobrý dojem. Trošku sice zamrzí, že jednotlivé vraždy nám vlastně až na jednu nejsou ukázány, což je sice potřeba chápat vzhledem ke stáří filmu, ale i v některých starších kouscích byli tvůrci odvážnější. Navíc bych uvítal i menší ukecanost, protože místy to bylo trochu nezáživné a na úkor slibně se rozvíjející atmosféry. Takže v konečném součtu jde však každopádně o lehce nadprůměrnou záležitost, která určitě stojí za vaši pozornost. 60%(12.2.2018)

  • p6qwre
    **

    Doktoru Janosi Rothovi se podařilo zachytit paprsek světla, přicházející z mlhoviny v Andromédě, a získat z něho informace o událostech, které se staly během jeho cesty k Zemi. To je začátek příběhu, který se nakonec ubíral směrem, který jsem vůbec neočekával. V tomto filmu se toho za 80 minut semele tolik, že by to vystačilo na tři další filmy. A podle mého názoru to v tomto případě není dobře. The invisible ray postrádá silnější atmosféru. Na vině je již zmíněný překombinovaný děj, k tomu přidejte velmi nevýraznou hudbu a nic moc triky. Film z průměru nedokázal vytáhnout ani velmi dobrý herecký výkon Borise Karloffa v roli doktora Janose Rotha.(7.7.2006)

  • Dreadd
    ***

    Začátek je opravdu fascinující - v jedné části sídla zuří bouře a v další je ve stejnou chvíli jasná obloha, model Země na projekci je současný, přitom se ona událost stala před několika miliardami let a následně je jako místo dopadu suverénně označena Nigérie, přestože meteorit dopadl do jiné části Afriky. Navíc je film přesycený všelijakými sci-fi motivy - začíná se vhledem do minulosti, následuje objevení nového prvku, jehož záření umí cokoliv zničit a cokoliv vyléčit, do toho ještě další nesouvisející výzkum a svítící Karloff. Povedené jsou však africké kulisy a spolupráce Karloffa s Lugosim činí film sledovatelným.(27.8.2014)

  • Oktavianus
    ***

    Tolik dějově bohatý a tak moc překombinovaný film nemůže působit jinak než maximálně naivně. Ale co na tom záleží? Máme tu skoro jako tři samostatně oddělené filmy (vědecká expozice, nefalšované sci-fi, nádherný průlet vesmírem a další vesmírné pseudovědecké hračičky mi připomínaly 50. léta a rozmach "naivního science fiction". Dobrodružství v Africe zase zastupovalo klasická exotická dobrodružství 30. let, a mstící se šílený maďarský profesor Rukh, který vypadal jako Jekyll a Hyde, Jack Rozparovač a podobné klasické postavy věčně deštivého Londýna i Paříže), v nichž excelují Boris Karloff s Belou Lugosim, jehož malý prostor pro dr. Benetta je největší chybou tvůrců. Podobně jako zdejší kladný hrdina, který Karloffovi přebere manželku - ne, Liquido, on nebyl na pěstí do brady, ale vyloženě na kulku do hlavy. S lítostí jsem vzpomínal na jiného klasického představitele klaďasů té doby Davida Mannerse a v duchu se mu mockrát omluvil, že mě někdy rozčiloval, protože ten chlapec tady, to byla hrůza. Zkrátka a dobře: není to špatný film, ani náhodou, za jedno podívání kromě 80 minut života nic nedáte (ale co byste s nimi jinak dělali?), ale za moc víc než zdejších 60 procent to nebude.(2.11.2013)

  • - Přestože se svatba mezi Frankem Lawtonem a Frances Drakeovou odehrává v římsko-katolickém kostele ve Francii, text obřadu pochází z anglikánské (protestantské) knihy Book of Common Prayer. (liquido26)

  • - Scéna, ve které se Boris Karloff spouští do jámy vyhloubené meteoritem, byla později znovu využita pro film The Phantom Creeps s Belou Lugosim. Zde se měl do jámy spouštět Lugosi. Karloff tak svým způsobem dělal Lugosimu kaskadéra. (liquido26)

  • - Boris Karloff byl jediným hercem, jenž neměl ve filmových titulcích uvedeno své křestní jméno, pouze příjmení. (SOLOM.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace