Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Oktavianus
    ***

    Tolik dějově bohatý a tak moc překombinovaný film nemůže působit jinak než maximálně naivně. Ale co na tom záleží? Máme tu skoro jako tři samostatně oddělené filmy (vědecká expozice, nefalšované sci-fi, nádherný průlet vesmírem a další vesmírné pseudovědecké hračičky mi připomínaly 50. léta a rozmach "naivního science fiction". Dobrodružství v Africe zase zastupovalo klasická exotická dobrodružství 30. let, a mstící se šílený maďarský profesor Rukh, který vypadal jako Jekyll a Hyde, Jack Rozparovač a podobné klasické postavy věčně deštivého Londýna i Paříže), v nichž excelují Boris Karloff s Belou Lugosim, jehož malý prostor pro dr. Benetta je největší chybou tvůrců. Podobně jako zdejší kladný hrdina, který Karloffovi přebere manželku - ne, Liquido, on nebyl na pěstí do brady, ale vyloženě na kulku do hlavy. S lítostí jsem vzpomínal na jiného klasického představitele klaďasů té doby Davida Mannerse a v duchu se mu mockrát omluvil, že mě někdy rozčiloval, protože ten chlapec tady, to byla hrůza. Zkrátka a dobře: není to špatný film, ani náhodou, za jedno podívání kromě 80 minut života nic nedáte (ale co byste s nimi jinak dělali?), ale za moc víc než zdejších 60 procent to nebude.(2.11.2013)

  • corpsy
    ****

    Keď sa po úvodných titulkoch kamerová čočka zahľadí na štúdiový model hradu v Karpatoch ( nie, nie toho Tajomného ), cez ktorý prefrčí dunivý hrom, aby sa následne dostala do ponurých komnát onoho príbytku, ktorého okná sú sužované ostrým lejakom, sledovaným dokonalou tvárou dobovej hollywoodskej hviezdičky, je u všetkých fanúšikov universalovských hororov a sci-fi vymaľované. Snímok síce po nie veľmi dlhej expozícii v Afrike, približne v polovici stráca dych, ale stále sa vie odrážať od dna napínavými sekvenciami, ktoré majú atmosféru, kúzlo a tajomno ( to všetko podporované duom Karloff a Lugosi ).(20.10.2015)

  • Dreadd
    ***

    Začátek je opravdu fascinující - v jedné části sídla zuří bouře a v další je ve stejnou chvíli jasná obloha, model Země na projekci je současný, přitom se ona událost stala před několika miliardami let a následně je jako místo dopadu suverénně označena Nigérie, přestože meteorit dopadl do jiné části Afriky. Navíc je film přesycený všelijakými sci-fi motivy - začíná se vhledem do minulosti, následuje objevení nového prvku, jehož záření umí cokoliv zničit a cokoliv vyléčit, do toho ještě další nesouvisející výzkum a svítící Karloff. Povedené jsou však africké kulisy a spolupráce Karloffa s Lugosim činí film sledovatelným.(27.8.2014)

  • SOLOM.
    ***

    The Invisible Ray sice nepatří mezi TOP kousky, ale i on se dočkal docela slušné porce pozornosti (samozřejmě především v době svého vzniku). Bohužel musím souhlasit s názorem, že scénárista John Colton to tentokrát dost přestřelil – nebo lépe řečeno překombinoval, protože film je doslova nabitý spoustou nápadů a zajímavých témat k natočení slušného příběhu, ale žádnému z nich není věnováno tolik pozornosti, kolik by si zasloužili. Jako celek to pak vypadalo trochu rozpačitě. To však nic nemění na tom, že duo Boris Karloff a Bela Lugosi (ostatně oba dva fenomenální herci) předvedlo skvělé herecké výkony a své kolegy/kolegyně zcela převyšovali. Jen škoda, že Lugosi nedostal moc prostoru. Nicméně oba se svých rolí zhostili velmi dobře a byla opravdu radost se na ně dívat. Zvláště pak Karloffova proměna z bláznivého leč zapáleného vědce v psychicky labilního a pomstychtivého zloducha. Zbytek tu byl víceméně jen do počtu, aby bylo následně koho zabíjet a pronásledovat. Na tehdejší dobu má film i docela ucházející speciální efekty a triky. Světelný průlet vesmírem byl pěkný, pasáž v Africe jakbysmet. Roztavení skály ve mně zanechalo opravdu dobrý dojem. Trošku sice zamrzí, že jednotlivé vraždy nám vlastně až na jednu nejsou ukázány, což je sice potřeba chápat vzhledem ke stáří filmu, ale i v některých starších kouscích byli tvůrci odvážnější. Navíc bych uvítal i menší ukecanost, protože místy to bylo trochu nezáživné a na úkor slibně se rozvíjející atmosféry. Takže v konečném součtu jde však každopádně o lehce nadprůměrnou záležitost, která určitě stojí za vaši pozornost. 60%(12.2.2018)

  • zelvopyr
    **

    Zvláštní příběh o zrodu evil genia a monstra (Karloff) kvůli látce 1000x silnější než radium. Je tak nějak splácaný a spatlaný ze zajímavých a wtf momentů. Karloff a Lugosi jsou silná a sehraná dvojka, nepřehrávají. Ostatní statují, zejména manželka a její nový šamstr (aka wannabe kladný hrdina) jsou nejhorší z wtf bodů, trumfne je snad jen matka hlavního nehrdiny. Legrační je načasování expirace léků, naprostá neznalost ohledně radiace, smutný je z hlediska mstitele výběr obětí – ti, co zemřeli, si to nezasloužili, ti, co zůstali naživu, si zasloužili zlou smrt. Obojí do písmene. Z tohoto pohledu šlo o skutečnou antickou tragedii. Vytknout se filmu dá leccos, ale v ledasčem je zajímavý kvůli tématu a době. Plus jak jsem psal, K+L válí, jinak bída.(7.7.2012)

  • - Filmová svatba mezi Frankem Lawtonem a Frances Drakeovou se odehrává v "Kostele u šesti svatých", pro který byly použity kulisy chrámu Notre Damme původně vystavěné pro snímek Zvoník u Matky Boží (1923). (liquido26)

  • - Boris Karloff (pravým jménem WIlliam Pratt) je ve skutečnosti angličan. Ve filmu hraje maďarského vědce. Bela Lugosi je maďar a ve filmu hraje francouze. (liquido26)

  • - Scéna, ve které se Boris Karloff spouští do jámy vyhloubené meteoritem, byla později znovu využita pro film The Phantom Creeps s Belou Lugosim. Zde se měl do jámy spouštět Lugosi. Karloff tak svým způsobem dělal Lugosimu kaskadéra. (liquido26)