• honajz
    ***

    Nakonec za těch posledních cca 25 minut tři slaboučké hvězdy dám. Ale celkově je to velmi naivní špionážní pokus rutinéra Čecha, který se snaží společně s kameramanem chudičkou výpravou, častými nicneříkajícími detaily, využitím záběrů z dobových cestopisných dokumentů, dokonce Lírem jakožto tureckým taxikářem vzbudit dojem, že se opravdu nacházíme v Istanbulu, a z Německa tam máme asi dvacetkrát záběry jedné ulice přes den, v noci, se stejnými auty a jedním autobusem... Ale budiž, nebyly peníze natočit vše v zahraničí, a asi ani tehdejší státní zájem. Víc mi vadí filmařské chyby jako skoro padesátiminutová expozice, podtitulky (přitom šlo napsat jen jednou, že všichni v Německu jsou agenti CIA a stačilo by), špatně vykreslené charaktery a velmi chatrně podané intriky. K zápletce tak dojde až po hodině a čtvrt a díky statečnému českému agentovi, deset let v utajení, vyřešena během chvilky. Navíc mu vše hraje do ruky - kolega agent nemá nic jiného na práci, než mu včas nevědomky vysypat, odkud by mohl hrozit problém, turečtí celníci dají na v podstatě anonymní hlášku neznámého muže, náhoda na náhodu. Hraje zde přitom plejáda českých herců, ale vlastně nakonec nemají moc co hrát, snad s výjimkou Cupáka, Lukavského a krásné Rapaičové. Zita Kabátová jako kadeřnice, drsné! Chudáci Peterka (tvař se drsně), Velen (tvař se jako drsný německý polda), Přeučil (tvař se vyjeveně) a další, kteří se skutečně jen nějak tváří, skoro ani nepromluví a nebýt tu, děj jede i bez nich. Čech podle mne neumí natočit dobrý film, s jedinou výjimkou prvního Alibi. Jo, a ta zpěvačka, to by stálo za větší rozbor, kde se vzala a jak a proč se objevovala v českých filmech. Btw - že ve filmu nezaznělo, proč chtějí vlastně toho českého vědce unést?(14.12.2018)

  • Chřástal
    *

    Který čert mi napískal, abych se na to koukal... Přitom první dvě minuty filmu jsou slibné. Kamera sleduje neóny podniků dekadentního Západu a k tomu otevírací píseň od Minervy Daly jak z bondovky (skoro). Pak už se jen nezáživně žvaní, jindy rozšafnému agentu Halvovi (Lukavský) se pořád stýská po Praze, až to jednoho dojímá. Peterka žvejká jako o závod – je to americký agent CIA Lino Torrance. V Berlíně jsou agenti všichni. Tím ale až na občasné úkazy končí nechtěná komika a většinu stopáže je to nezábavně blbé. Jak by řekl klasik, samej agent - a hovno.(4.10.2014)

  • FireTight
    *

    Ne, lidičky, tohle vážně ne... Tohle nemohlo fungovat ani v době svého vzniku a upřímně bych se nedivil, kdyby z toho lidi měli srandu už i tehdy. Vždyť Akce v Istambulu má všechno, co má mít dobrá komedie - hrdinného socialistického agenta, hrdinnou socialistickou agentku, které se podaří uniknout (hlavně věta "Udělala kolotoč a zmizela!" se stala hláškou filmu), hloupé americké agenty a jejich západoněmecké kolegy, kteří jsou na tom očividně trochu lépe, samozřejmě však nemohou svými kvalitami dostihnout hrdinného Halvu! :D(24.7.2011)

  • vypravěč
    *

    Ubohý pokus o špionážní drama, které uvádí do světa plného agentů, v němž se divák neobejde bez okamžitého ztotožnění každé objevivší se postavy. Bez vtipu, bez nápadu, bez nadsázky, zato s dvojitou porcí bezobsažných řečí a omšelých póz, tak vyprchává samovolně děj zasazený do mdle snímaných rádoby exotických reálií západního velkoměsta. Dokázal-li Lukavský své schematické postavě vlít do papírových žil trochu krve, osvětlil tak jen marnost všeho ostatního.(30.12.2018)

  • slunicko2
    **

    Svět špiónů v reálně-socialistickém podání. 1) Tak to zase jednou dali českoslovenští rozvědčíci svým americkým a západoněmeckým protivníkům pěkně na frak. To víte... 2) Důvěrně známá miniaturní hala pražského ruzyňského letiště za socialismu si bez uzardění zahrála svou kolegyni v Istanbulu, honičky (lépe řečeno jízdy autem) se konaly v Rostocku a jinde v NDR, no a do Západního Berlína tehdy pustili jenom kameramana na několik hodin na pár ilustračních záběrů (ty istanbulské vypadají spíše jako převzaté z cestopisného dokumentu). Ušetřilo se a minimalizoval počet možných emigrantů z řad filmového štábu. 3) Vskutku hodnotný film. Dá se na něj dívat i dnes.(30.8.2009)

  • - Film se sice má odehrávat v tehdejší NSR (nebo Spolkové republice Německo), ale podstatná část se točila samozřejmě v prostředí jeho vzniku, tedy v ČSSR. Firma Tanass sídlila v bývalé budově PZO Chemapol, pro barový vstup bylo použito průčelí kubistického domu nedaleko dnešního hotelu Intercontinental, letiště bylo opět pražské, dálniční scény vznikly na D1 v úseku mezi odbočkami na Říčany a Průhonice, a "turecké" exteriéry se připravovaly v NDR (Rostock). Natáčelo se též v Berlíně. (Robbi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace