Reklama

Reklama

Obsahy(1)

New York City, je uloupeno 300.000 dolarů. Po krvavé přestřelce jsou na útěku s penězi 3 mladí černoši. V patách je jim dvojice policajtů (starý zkorompovaný běloch a mladý čestný černoch), ale také krutá italská mafie... (MI-380)

Recenze (26)

JFL 

všechny recenze uživatele

"Across 110th Street" sice na svou dobu byla v zásadě jen zručně natočená žánrovka, ale dnes až překvapí svým stylem a intenzitou. Vyprávění o trojici černošských zlodějíčků, kteří přepadli mafiány a nyní se ocitají na útěku před gaunery i policií, je pojaté jako dynamický městský thriller natáčený v reálných prostředích New Yorku. Již úvodní sekvence sestávající ze záběrů velkoměsta postupně se přibližujících z ptačí perspektivy až na úroveň konkrétních ulic v divácích vyvolají autentickou impresi americké metropole coby živoucího organismu sestávajícího z ošuntělých domů a pulzujících ulic. Výsledný dojem navíc bravurně dokresluje titulní soulový song, jehož slova shrnují vnitřní pocity většiny zdejších postav, bez ohledu na to, na které straně zákona stojí. Ačkoli dnes v americkém filmu těžce hledali takto lokálně ukotvený film, který by pouze nevyužíval pár výrazných dominant, ale vyloženě zdůrazňoval a tematizoval své dějiště, ve své době vlastně nebylo "Across 110th Street" žádným velkým unikátem. Naopak nejen kina, ale i dobová televize oplývaly podobně autenticky urbánními tituly, ostatně režisér tohoto filmu jinak pracoval na seriálech jako "Ironside", "The Streets of San Francisco" či "Starsky a Hutch". Lze pak říci, že dobová filmová a televizní produkce nebyly zdaleka tak odloučené jako v osmdesátých či devadesátých letech, ale naopak se nejen co do fluktuace tvůrců, ale i prolínání stylů vzájemně obohacovaly. "Across 110th Street" svou řemeslnou bravurou, jež kulminuje ve famózním finále na střechách, i komplexně pojatým motivem rasového, sociálního a existenčního pnutí v Harlemu představuje jeden z naprostých vrcholů kategorie blaxploitation a současně ozřejmuje dobovou popularitu tohoto žánru, ale i městských kriminálních thrillerů jako takových. Právě provázanost žánrových prvků s výrazným tematizováním velkoměstského prostředí a aktuálních nálad zaručovala silnou identifikaci hlavní cílové skupiny, městského obyvatelstva. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Drsná kriminálka o ukradení mafiánských prachů a následném honu na lupiče. V tom hraje prim mafie. Ústřední policejní duo působí hodně unaveně, vyřeší vlastně vcelku hovno a mafie je všude dříve. Celé se to odehrává v nejhnusnějších koutech Harlemu plném pasáků a dealerů, takže žádný sluníčkový film. Nejsympatičtější postava byl asi velitel lupičů. ()

Reklama

woody 

všechny recenze uživatele

Násilná 70's kriminálka s obrovskými bouráky, padouchy rozstřílenými samopalem, kultovním úvodním songem (Tarantino použil v Jackie Brown) a černochy pobíhajícími po newyorských střechách v pestrobarevných pimpovských oblečcích ... Má to svoje neodolatelné kouzlo a navíc je to - na béčkovou kriminálku - poměrně novátorsky natočené s mnoha stylovými vychytávkami. A nesmím zapomenout zmínit fešáckého Anthony Franciosa jako úlisného mafiánského bosse. Vizte geniální titulkovou sekvenci. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý dej plný násilia a nenásilne včlenených scén, v ktorých aktéri deja svojimi činmi a slovami výrazne sociálne komentujú pomery vo veľkomeste a jeho černošskej štvrti. Pomery ovláda mafia. Platí si skúsených detektívov aj menšie obslužné šarže polície. Tie obstarávajú nadprácu pre organizovaný zločin tak efektívne, že často vie informácie prv zločinecký boss než vyšetrovatelia konkrétnej kauzy. Lúpež peňazí predstavuje pre troch drobných zlodejov zhmotnený sen o konci nedôstojného žitia. Konkurovať mafii poprepletanej s políciou ale vôbec nie je ľahké. New York, po nahliadnutí do jeho útrob, plného kriminality, odpudzujúcich nočných barov a skorumpovanej i násilníckej polície, mlátiacej zadržaných černochov, nevyzerá ako lákavé miesto na život. Poznámka: Problémy sužujúce americký megapolis sú rovnako uplatniteľné na väčšinu dnešných stredoeurópskych štátov. Polícia robí len ochrannú a vyšetrovaciu službu pre ekonomických špekulantov (= finančné skupiny a investori), ktorí riadia štát cez nastrčených politikov. Konanie polície je voči Cigánom často násilnícke, na čo upozornila aj ombudsmanka v prípade násilníckeho zásahu kukláčov v cigánskej osade na východe Slovenska. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Příběh je sice jednoduchej jako facka a film kromě prvoplánový brutality, hektolitrů krve a hromady mrtvejch negrů nic moc jinýho nenabídne, ale mě tohle prostě baví. Opravdu nepotřebuju mít u každýho filmu pocit, že mě nějak intelektuálně obohatil. Co je ovšem neodpustilený, to je absence automobilovejch honiček. To u žádný pořádný oldskool kriminálky ze 70s nesmí chybět. Tady je jen takovej náznak. Jinak jestli máte rádi film Jackie Brown, tak aspoň uvidíte, kde se Tarantino inspiroval při výběru soundtracku. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Prvý film natočený kamerou Arriflex 35 BL. (beso74)
  • V scéne odohrávajúcej sa v kancelárii u Doc Johnsona (Richard Ward), keď s ním rozprávajú detektívi Matelli a Pope (Yaphet Kotto), beží televízia. Práve v nej dávajú western Súboj v El Diablo (1966) o rasovom konflikte medzi belochmi a Indiánmi. (beso74)

Reklama

Reklama