Reklama

Reklama

Kókaku kidótai: Stand Alone Complex - 2nd GIG

(série)
Japonsko, (2004–2005), 10 h 50 min (Minutáž: 25 min)

Předloha:

Masamune Širó (komiks)

Kamera:

Kódži Tanaka

Hudba:

Jóko Kanno

Hrají:

Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Kóiči Jamadera, Megumi Hajašibara, Wataru Takagi, Júdži Ueda, Makoto Jasumura, Osamu Saka, Kenta Mijake, Jasuo Muramacu (více)
(další profese)

Epizody(26)

Obsahy(1)

V budoucnosti, kde má internetová síť a kybernetika značný vliv na společnost, členové Sekce 9 opět řeší mnoho případů týkajících se počítačové kyberkriminality. Tentokrát však mají více práce, jelikož novou vlnu nebezpečí spustila sebevražedná skupina známá jako „Jedenáct jednotlivců“ (Individual Eleven). Tato skupina se okamžitě stává hlavním cílem Sekce 9, která se snaží případ rychle ukončit. Aktuální otázka uprchlíků v Japonsku by totiž mohla přerůst až v občanskou válku. (Jigvell)

(více)

Recenze (19)

Arachneuss 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nabušený audiovizuál s chytrým scénářem, podepřen sympatickými postavami. První řada dovedená k dokonalosti. Tachicoma roboti už nemají vir dětinského humoru, příběh je mnohem těmnější a odehrává se v globálním měřítku. Potěší absence stand-alone epizod, díky čemuž je vše součástí jednoho velkého děje. Mimochodem, asi nejsem jediný kdo si všiml, že Kamiyama v 90% všech záběrů na Motoko klade hodně velký důraz na ňadra... Oba palce nahoru za díly Nuclear Power a Poker Face. ()

Radek.SCH 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po plytké první sérii přichází druhá: 1. epizoda - Cyberpunk is back! 2. epizoda - melancholická nuda. 3.epizoda - slušný průměr. 4. epizoda - výborná scéna s "chytáním" helikoptéry (nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Matrix) 24. epizoda - opět zajímavá akce ve vzduchu. Hodně dobrý byl také Poker Face. První sérii jsem přerušil v polovině a vrátil se k ní až někdy po půl roce. Toho balastu kolem, tačikom a "epizodních" epizod byla taková spousta, že se to prostě nedalo unést. Ale dvojka chytila (kdoví kde) druhý dech. Oproti případu smějícího se muže" se tu řeší mnohem poutavější mnohanásobný komplot, bohužel občas až příliš zamotaný, a někdy jsem měl problém vůbec se jen soustředit na ty zdlouhavé dialogy. Je to temnější, propracovanější, s lepším scénářem a dějem. - 80 % ()

Reklama

Ceres 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ještě dokonalejší než první série, i když už bez náležitého obnažování Motoko, které ke GiTS patří, takže škoda, ale co, ještěže máme mangu. No ale naprosto dokonalý je díl 10. - Affection a song I Do, který poodhaluje minulost Motoko. Celkově dokonalost i přes některé neduhy (styl oblékání Motoko v manze a v animé) :-), které tak jaksi ke GitS a Motoko patří. Ale i tak Must See záležitost a náležitý kult. ()

3KAVKY 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Rychlejší, akčnější a dle mého i zajímamvější děj GITS:SAC2, je pro mě příjemným překvapením. Sociální problematika uprchlictva na Japonských ostrovech a hrozící státní převrat se pro mě staly dostatečnou potravou, abych tuto řadu zkouknul, takřka na jeden zátah. Většina členů sekce 9 byla oproti předchozí sérii mírně polidštěna v epizodách, věnovaných jednotlivým agentům a já přitom neměl pocit nepříjemné vatáže. Největší charaterový skok jsem zaznamenal u Majora, která snad opravdu kdysi dávno byla i lidskou bytostí. Co se animace týče, byla samosebou kvalitnější, z toho lze ale obvinit jen technologický pokrok. Hudební doprvod se mi zdál méně agresivní a rušivý, než tomu bylo v původním SAC, i když titulní píseň SAC2 byla o třídu níž, než Inner Univers ze SAC. To se ale při kvaltě tohoto songu dalo vlastně čekat. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Přiznávám, že zamotaný případ "Jedenácti jednotlivců" a spiknutí v pozadí, opírající se o komplikovanou geopolitickou, ekonomickou, filozofickou i společenskou situaci Japonska budoucnosti (s dnes velice ožehavými otázkami nepokojů a začleňování uprchlíků), jsem při rychlém čtení obsáhlých titulků ani nestíhal chápat. Rozplétání klubka nitek v obšírných dialozích náročných na soustředění mne tedy příliš nerajcovalo, pookřál jsem až při skvělé závěrečné akci, kdy už byly karty loženy. Takže zbývalo si užít několik brilantních samostatnějších odboček (ep. 17: Red Data) a okének do minulosti charizmatických členů Sekce 9, líbilo se mi také výraznější polidštění Majorky. Třeba po druhém zhlédnutí budu mluvit jinak, jestli na něj někdy dojde. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (3)

  • Druhá epizoda je z velké části poctou k filmu Taxikář (1976) od Martina Scorseseho, a to včetně monologů, zacházení se zbraní před zrcadlem a záchranou prostitutky. V této epizodě jsou také zahrnuté odkazy na New York a fakt, že stejně jako Travis (Robert De Niro) se i Gino, hlavní postava této epizody, vrátil z války, na kterou se společnost snaží zapomenout. (Jigvell)
  • V 5. epizodě se objeví zmínka o Patrickovi Sylvesterovi, fiktivním politickém teoretikovi, který publikoval deset esejí o přirozenosti revoluce. Ishikawa objevil zvěsti o Sylvestreho nevydané práci, která se jmenuje Jedenáct jednotlivců. Jedná se o ideologickou bibli teroristické skupiny, jenž nese stejné jméno. Tato esej se údajně zabývá událostmi během incidentu z 15. května roku 1932, kdy jedenáct námořních důstojníků zavraždilo tehdejšího premiéra Inukaie Tsuyoshiho. (Jigvell)
  • V 18. epizodě je ve scéně, kdy Batou pozoruje ze sochy anděla Berlín, možné najít podobnost se scénou z filmu Nebe nad Berlínem (1987), ve které neviditelní andělé pozorují město a jeho obyvatele. (Jigvell)

Reklama

Reklama