• Padme_Anakin
    ****

    Ovdovělý penzista zůstává uprostřed velkého bytu osamělý, pohroužený do bolestných vzpomínek na svou ženu a jediného syna, obklopený věcmi, které mu situaci vůbec neulehčují a strnule odevzdaný "Já už jsem napůl mrtvý". Klid mu vytrvale narušují vlezlí a neodbytní zájemci o byt či podnájem a on o nikoho z nich nestojí. Až mu na dveře zaklepe půvabná mladá žena. Jejím prosbám neodolá. Komorní příběh starého muže v podání Zdeňka Štěpánka je smutně pravdivý, přesto se však závan svěžího vzduchu v podobě nové nájemnice Miriam Hynkové dostaví a aspoň jeden úsměv na rtu vykouzlí...(25.7.2018)

  • Marthos
    ***

    Film, který stojí a padá s výkonem Zdeňka Štěpánka. Téma není úplně od věci, ale samo o sobě nemá dostatek filmových prostředků, aby výrazněji utkvělo v paměti. Příjemné a dnes i cenné je včlenění příběhu do malostranských uliček. Výborná je potom další suverénně zahraná alkoholická etuda Martina Růžka, skvostný to herec!(11.3.2012)

  • topi
    ****

    Velmi pěkně natočený snímek, který začíná smrtí manželky starého mrzouta Bendy (geniální Zdeněk Štěpánek) a který zůstane ve velkém bytě sám. Jak se to lidé dozvídají, každý by si rád u Bendy pronajal pokoj a vtírají se mu, jak to jen jde. Nejlepší v tom je nájemnice, kterou skvěle zahrála Milka Balek-Brodská (nadabovaná Marií Rosůlkovou), když mu furt nosí nějaké jídlo a leze mu do bytu. Benda si podá inzerát a po chvíli vezme do bytu mladou restaurátorku památek Slávku (krásná mladičká Miriam Hynková) o které ale neví, že je už provdaná a nemá s manželem kde bydlet. Film se tak mimo jiné zaobírá problematikou volných míst k bydlení v 50. létech 20. století. Atmosféru Staré Prahy doplňují různé zákoutí a uličky krásných hradčanských míst za podmanivého hudebního doprovodu Štěpána Luckého.(11.2.2019)

  • mchnk
    ****

    Bezpochyby jeden z filmových vrcholů Vladimíra Čecha, který se může srovnávat se snímky jako jsou Dům na Ořechovce či dokonce Tam na konečné. Prosluněné Hradčany v lehce potemnělé atmosféře, v níž se ovšem odehrává silný lidský příběh nejen o střetu dvou generací, snímek nabízí také spousty pod příběhů sousedů pana Bendy a skvělý obraz lidských charakterů.(28.7.2018)

  • Vesecký
    ****

    Pěkný film, dokreslující lidské charaktery, které nezmění žádná společnost. Tenkrát byl nedostatek bytů a lidé neměli kde bydlet. Dnes je přebytek bytů a lidé taky nemají kde bydlet. Říká se tomu tržní mechanismus. Bylo tam pár drobností, které hodnotu filmu maličko srážejí, především je to viditelná dějová osnova, kdy můžeme předem vědět, jak věci dopadnou. A pak třeba pohřeb zesnulé paní Bendové v konfrontaci s hrobem, na který pan Benda pokládá urnu s popelem syna - to jsou jasně dvě různá místa. Navíc nechápu, když byl zpopelněn syn, proč nebyla zpopelněna i matka. A naopak. Jenže to už je takové hnidopišství, které zcela překonává výtečné herecké umění národního umělce Zdeňka Štěpánka. A překvapí prostor, který tady dostala na sklonku své kariéry Milka Balek-Brodská. Čtyři hvězdičky.(30.12.2018)

  • - Schvaľovacej komisii sa nepáčilo, ako režisér nevyhovujúco vykreslil pesimistických kapitalistov a nepriznanie hlavného hrdinu, že mu je kapitalizmus cudzí. (Raccoon.city)

  • - Poslední film, ve kterém hraje Emil Bolek. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace