poster

Smrtelná čára (neoficiální název)

  • anglický

    Death Line

  • anglický

    Raw Meat

Horor

Velká Británie, 1972, 87 min

Režie:

Gary Sherman

Scénář:

Ceri Jones

Kamera:

Alex Thomson

Producenti:

Paul Maslansky

Střih:

Geoffrey Foot
(další profese)
  • darkrobyk
    ****

    Předchůdce všelijakých Hor co mají oči, texaských masakrů až po rozličná metra a katakomby... Výborný D.Pleasence, kterému role sedne jako ušitá, vyšetřuje podivná zmizení v jedné ze stanic metra. Až když zmizí vysoce postavený ministerský úředník a vyjdou najevo podivné události z historie budování metra, začne film pomalu nabírat rychlost. Do případu střídavě vstupuje dvojice amerických studentů a divák tuší, že jejich role nebude okrajová. Okrajová je za to role Ch.Lee... Prostředí podzemních tunelů je patřičně odporné a temné, kamera se nevyhýbá zbytkům těl, hodujícím krysám, červům a jiným nechutnostem. Jediným minusem pro dnešního diváka mohou být dlouhé záběry, z nichž některé doslova zkoušejí divákovu trpělivost a blíží se artovému rozjímání...(17.6.2012)

  • peter12
    ***

    Film sa vyznačuje silnou rozťahanosťou, niektoré sceny boli nezmyselne naťahované a dlhé pohľady na miestnosti alebo tunel boli nudné. Ponurosť tu bola, atmosféra tiež, veľa rozkladajúcich sa tiel, vražd tu bolo pomenej, ale zas boli prepracované. Videl som viacero podobných filmov, tento ma až tak nebavil, lebo mal veľa nudných scén. Dal by som 2*, ale to by tu nemohol hviezdiť ironický, sarkastický a hlavne vynikajúco hrajúci Pleasence, ktorý čo dialóg to sranda, bavil to tam. Len ma prekvapilo, že Ch.Lee tu mal len nevýrazný štek, na toho herca sa vždy teším, ale tu prakticky bol len raz a to tiež len na asi tri minúty.(9.10.2015)

  • Kusko.t2
    ****

    Menej známy horor bez veľkých cieľov, s nízkym rozpočtom a jednoduchým námetom. Aj napriek tomu zásluhou herectva Donalda Pleasencea ako inšpektora Calhouna, atmosféry strachu, vyvolaniu pocitu špiny a hnilobného puchu u diváka pri sledovaní, mixom medzi ľudským sarkazmom a vážnym prístupom k práci, striedaniu romantických melódii s tými napätými, či kombináciou seriózneho hororu s gore predstavením, robí z “Death Line“ (v Anglicku titul známy pod názvom “Raw Meat“) viacvrstvový zážitok. Zdevastované priestory dávno nepoužívaných častí londýnskeho metra skrývajú nejedno tajomstvo. O nikdy podrobne a jednoznačne objasnené zmiznutia v tuneloch nástupišťa miestnymi úradmi sa po čase začína zaujímať opäť polícia. Posledným impulzom pre obnovenie vyšetrovania - spočiatku prípad bez nadviazanosti na minulé prípady, je objavenie/neobjavenie údajne opitého muža v strnulej polohe ležiaceho na schodoch metra. Keďže sa jedná o váženého, dobre situovaného štátneho úradníka, prípad sa rozbieha. Jeho pozadie je ale hlboké ako čierna kamenná studňa, na ktorej dne sa môže nachádzať kadečo. Mysľou, ale aj fyzicky chorý potkan zo stoky – kanibalský šialenec huhňajúci nezmysli, svoju zbierku obetí/potravy/lások nemá v úmysle len tak opustiť. K jeho zmýšľaní a ľudskom osude ktorý ho postihol, nie je podobne ako tomu je u iných zložiek filmu, si možné vytvoriť jednoznačné stanovisko. Beštiálne hovado? Zlomená existencia? Osamelý muž? Hnusný potkan?, ...Súcit? Opovrhnutie? Nenávisť? ...(22.1.2010)

  • Pítrs85
    ****

    Na Raw Meat je krásně vidět, co chybí většině současných hororů- chuť riskovat, nebát se do toho pořádně šlápnout, nezapomenout na nadhled (a humor), mít správné a zapamatovatelné charaktery a hlavně- atmosféru. To všechno tenhle kousek z roku 1972 splňuje, krásný nebo spíš krásně nechutný masky, kanibala v anglický podzemce, britskej suchej humor (Pleasence je týpek k pohledání, co hláškuje jak o život), Christophera Lee, co je tam sice asi jen dvě minuty, ale i tak zaperlí, no a tu dneska tolik chybějící atmosféru. Jop, takhle má vypadat horor, co má koule.(17.11.2016)

  • Bloody13
    ***

    Těžko věřit, že takhle špinavá a nečekaně brutální věc vznikla v puritánské Anglii na počátku sedmdesátých let. Tehdejší divák si musel přijít na své, jelikož ty hnisající masky, detailní nabodávání, okusování krysích hlav a spousta rozkládajících se mrtvol působí labužnicky i dnes. Gary Sherman, který se o několik let později předvedl s hororovou peckou "Dead and Buried", však ukázal, že je schopen i budovat stísňující atmosféru v metru, v němž řádí tak trochu nešťastný kanibal, jenž touží po nové rodině. Nedílnou součástí děje je samozřejmě detektivní vyšetřování; to má však peprné grády díky Pleasencově postavě poněkud neortodoxního a hlavně hláškujícího inspektora Calhouna. Za mě silná trojka.(27.7.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace