• noriaki
    ***

    Vysoká modrá zeď působí jako první díl nikdy nerealizovaného seriál, protože scénář rozjel hned několik zápletek a žádná není uspokojivě uzavřena. Děj nahodile skáče od tématu k tématu a vše plyne v poklidném tempu, jak se sluší na romantickou komedii, ale ne už tak na letecké drama. Stěží průměrná režie a mizerné dialogy, pak filmu definitivně zlomily vaz. Pozitiv je jen minimum. Patří k nim herectví Martina Růžka a také dlouho očekávaný přílet slíbených MiG-15. Scéna ve které se na obzoru objeví mrak přibližujících se letadel a za zvuků Kalinky se pomalu zvětšují, se dokonce může pochlubit napětím a atmosférou. Už jenom proto, že čtyřiadvacet špičkových stíhacích letadel do vzduchu dlouho nedostaneme. A kdoví, jestli vůbec někdy. Velice slabé tři hvězdičky.(10.8.2016)

  • Fondak
    *****

    Jedna pravda je, že z toho čiší propaganda, ale druhá pravda je, že proti narušitelům i proti balonům se startovalo. A mnohdy úspěšně. A já jsem rád, že o tom existuje aspoň takovýhle film, který připomíná dobu, kdy jsme ještě měli letectvo. Sorry, ale bylo to něco jinýho než dneska. Pár Albatrosů, Alc a asi 4 letuschopné Gripeny za letectvo nepovažuju. Dobře, ten českej Delfín s americkejma znakama je trochu úlet, ale asi jsme v té době těžko mohli požádat USAF o spolupráci ;-). Koneckonců ve většině americkejch filmů dělaj MiGy americký F-5 Freedom Fighter, takže naši filmaři neudělali nic neobvyklého. Ještě informace pro uživatele Brouk: Poslal jsi to tu hustě, ale úplně špatně. MiGy 15 byly podzvukové (1076 km/h), první nadzvuk, který jsme používali byl až dvoumotorový MiG-19.(15.3.2011)

  • Big Bear
    **

    Socialistická brutka s celou řadou paradoxů. Děj filmu pojednává o našem poválečném letectvu v padesátých létech. Imperialisté v čele s USA vysílají nad naše území balony s letáky a taky provokatéry na proudových stíhačkách ze Západního Německa. Naši hoši by jim rádi natrhli prdel, ale jelikož mají pouze vrtulové stíhačky, nemají šanci Amíky dohodnit. To se ale brzy změní protože bratrský SSSR nám dá k dispozici své nejlepší proudové stihače Mig - 15. Od této chvíle maj naši sokoli v ruce mocnou zbraň a provokatérům z USAF to dají brzo vyžrat... Ve filmu se dočkáme i pár leteckých soubojů mezi našimi ochraniteli železné opony a Amíky. Celé je to dost srandovní a stojí to rozhodně za vidění. Amíky reprezentují L29 Delfíny - samozřejmě s markingem USAF :-)) Jiří Bednář si jen 5 let po skvělých Nebeských jezdcích (coby zadní střelec Hezounek Wellingtonu 311. Bomb. squdr. RAF) střihl zde pro změnu roli socialistického důstojník a to rovnou - politruka. No nějak se asi ta špína z nošení britského battledresu asi musela před soudruhy smejt.... Bednář snímek jakoby retrospektivně vypráví, vrací se ve vzpomínkách zpět a padesátá léta - ten největší humus a hnůj, naší největší hanbu - nazývá ,, krásná léta padesátá" !!!! ------- 2 hvězdy za ty bitky krásných patnáctek s amíkama (Delfínama) , to už se asi jinde neuvidí :-) a za tu srandu . Dodejme - naštěstí **(4.2.2012)

  • pytlik...
    *

    Film plný úletů, ale přitom se o žádné alternativní či zábavné dílo nejedná. A to to začínalo tak zajímavě, při Bednářově čtení deníku jsem se celkem bavil, protože jeho hlas zněl, jak kdyby byl zavřený někde ve sklepě... A já se celou dobu těšil, že se na konci vysvětlí, proč ho do toho sklepa zavřeli (kouřil Růžkovi v kanceláři? kopnul mu do vrtule, co ji měl na stěně? udělal ošklivou výzdobu k výročí VŘSR?) Noo asi zase zkazím spoustě divákům zážitek, ale musím prozradit, že konec tedy v tomhle směru vůbec nic neosvětlil. On tedy mimochodem neosvětlil vůbec nic v žádném směru. No, jinak Růžek a Bednář vytvořili nejodpornější dvojici v dějinách české, a dost možná i světové kinematografie. Růžek se svým ksiftíkem prostě na rádoby pozitivní role nemá, Bednář je na tom sice v tomhle ohledu poněkud lépe (až na ty kruté, velmi úzké rty!), nicméně snažit se udělat z politruka kladnou postavu, na to muselo režisérovi a scénáristům chybět ale setsakra buněk v hlavě. No a příběhy sice vycházejí se skutečnosti, ale skutečnosti poněkud přežvejkané rádiem Jerevan. Ano, jednomu našemu pilotu na migu se podařilo po pronásledování sundat americkou stíhačku, ale až v Německu a hlavně díky tomu, že nepřítel se snažil uletět a měl zakázáno opětovat střelbu. Stejně tak dopravní letadlo havarovalo né kvůli srážce s imperialistickým balónem naplněným kapitalistickým héliem a protisocialistickými letáky, ale kvůli chybám posádky a počasí. No jinak mi přišlo divné, že nepřišlo Růžkovi divné, že se tolik lidí snaží z československého socialistického ráje uletět ("to už nám začínají ulétat i komunisti?" jak to Růžek hezky a dá se říci velice odvážně komentoval), ale nikdo z toho kapitalistického pekla naopak neprchá k nám... Což taky vysvětluje, proč na konci 80. let mohl ten Němec doletět na malinkém letadle až do Moskvy. Soudruzi nemohli uvěřit, že by se to taky jednou mohlo stát, považovali to za chybu radaru..(23.3.2015)

  • FOCKE_WULF
    odpad!

    Soudruhu kapitáne, staršina Hanák při ošetřování houslí.___Čeho?!___Houslí, soudruhu kapitáne.___A proč jich tady máme tolik?___Přišel rozkaz převzít dva vagony kulturně osvětového materiálu. Tedy dva vagony houslí. Tak je tedy ošetřuji já.___A proč jste je nerozdělil útvarům?___Útvary je odmítají. Vojáků houslistů je málo, soudruhu kapitáne. Podle dosavadní průměrné roční spotřeby jsem si zcela soukromě vypočítal, že je tady zásoba houslí na sedmapadesát let.(7.8.2012)

  • - Film bol vyhotovený a premietaný aj v 70mm verzii so šesťkanálovým zvukom. [Zdroj: Zoznam 70mm filmov premietaných v ČSSR] (BlueNeon81)

  • - Coby narušitelské letadla USAF se objevili české cvičné letouny L-29 Delfín, jako sovětské stíhačky Lavočkin La-7 pak ve filmu vystupovali československé cvičné letouny Let C-11.
      (PaulxH)

  • - Hned v úvodních minutách filmu se objeví záběr na autobus Škoda 706 RTO. Z něho podle filmového komentáře vystupuje kapitán dne 18. dubna 1951. Tento typ autobusu se však vyráběl až od roku 1958. (Mr.Hudson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace