poster

Plagio

Drama / Romantický

Itálie, 1969, 88 min

Scénografie:

Franco Bottari
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (1)

  • Karlos80
    ***

    Plagio je málo známý film z konce 60 let odehrávající se na pozadí tehdejších studentských protestních hnutí v rozrušené Bologni. V hlavní roli upřímně milující se pár mladých univerzitních studentů Angela a Massimo a poněkud rezervovaný mladý muž (sirotek) Guido - typické dítě štěstěny (dědic velikého bohatství), který nikdy nepoznal opravdovou lásku. Oni se spolu spřátelí a vyvářejí takový nejednoznačný otevřený vztah (kamarádský ale i milostný), kdy se všichni navzájem tolerují a souhlasí s tím co dělají, mladý bohatý muž navíc bojuje sám se sebou, se svou emocionální krizí. Je to tedy jeden z dalších italských filmů na téma "milostný trojúhelník" a také hodně o pocitech mladých lidí. Jinak ale určitě pěkný a docela zajímavý film i se všemi jeho chybami (slabší - docela prázdný scénář) a zjevnými omezeními (rozpočet), přesto že něm vlastně hrají v podstatě jen tři herci (+ jedna pěkná, moudrá a uklidňující prostitutka!) a celé se to odehrává jen na pár místech, leč zajímavých, tak snímek je místy dost silný (realistický) a umí na diváka zapůsobit. Ke zvláštnosti filmu značným přispívá prostředí poněkud sklíčené Bologni (velmi dobrá volba prostředí) a samozřejmě herecké výkony, mladý Lovelock na začátku své skvělé kariéry v pěkné roli, a pro mě velké neznámé překvapení v podobě opravdu krásné mladé herečky Mity Medici (Angela), která se tu mmj i odhalí a na chvilku ukáže svoje skvostná prsa. Je škoda (co jsem se na ní koukal), že nehrála v lepších filmech a hlavně ve více. Tohle byla asi její největší a nejslavnější role do roku 80 určitě. Tragický konec filmu je otevřený a nebo jsem ho jen nepochopil, milovala Angela Guida? A nebo tam byla věší láska Massima ke Guidovi? To by snad trochu scéna kdy Massimo setrvával déle na místě, slz a brázd na tváři si nešlo nepovšimnout. Dívka ale nejspíš milovala oba kluky. Z mých vlastních zkušeností, milostný trojúhelník nikdy nebrat (nebo se do něho nezaplést a když už, tak zavčas vycouvat-tzv užít si ale nezamilovat se!), bo je to skutečně ke zbláznění, bud jeden miluje více a nebo méně a nebo dokonce vůbec (pouze to předstírá), každopádně většinou to končí, v lepší případě rozchodem, v horším pak tragicky. 3*, kamera, rozumě využití zvukového doprovodu (parádní nezdolný rock a melancholické klasické melodie - vyšlo samostatně) a třetí * za Mitu Medici.(1.1.2014)