Režie:
Charlie ChaplinScénář:
Charlie ChaplinKamera:
Roland TotherohHrají:
Charlie Chaplin, Edna Purviance, Syd Chaplin, Henry Bergman, Albert Austin, Joan Marsh, Tom WilsonObsahy(1)
Propagační film, natočený v rámci akce na upisování válečné půjčky. (formelin)
Recenze (10)
Nejslabší Chaplin, se kterým jsem se dosud setkal (a upřímně doufám, že žádný horší neexistuje). Půjčka není zajímavá absolutně vůbec ničím, navíc je i překvapivě nudná a nezáživná a tedy i nevtipná. Jediným pozitivem je, že to trvá pouhých deset minut, být to delší, asi by to putovalo až do odpadu. Z historického hlediska je to možná zajímavé, ale v Charlieho tvorbě je to absolutní přestřel mimo a podle toho to i hodnotím. ()
nooo Bond je velice, velice zvláštní snímek....nebýt toho ctihodného účelu, pro který byl stvořen, tak nevím...i tak vyčnívá mezi ostatními Chaplinovými filmy, děj zas tak vtipný není, za zmínku spíš stojí neobvyklé "kulisy" a celkové prostředí, ve kterém se příběh odehrává....DÁLE HRAJÍ: Al Blake (soldier OR sailor) Dorothy Rosher (Cupid) ()
[2,5*] Chaplinov veľmi neobvyklý kúsok (už len tými zvláštnymi kulisami), v ktorom prepožičal svoju tvár propagácii vojnových dlhopisov a treba povedať,že nie zle. Najvydarenejšia je práve posledná, propagačná časť, v ktorej sa Chaplinovi podarilo zakomponovať prvky klasickej grotesky (veľké kladivo "LIBERTY BONDS"). Za zmienku ešte stojí aj ľúbostná scéna na lavičke s pôvabnou Ednou a s anjelikom na Mesiaci. Zvyšné časti už potom dosť pokrivkávajú. ()
Jediný Chaplinov film natočený na čiernom pozadí s bielymi kulisami. Veľmi zložitým spôsobom sa dopracuje k pointe o výhodnosti poskytovania vojnových pôžičiek v Amerike, teda je to reklama na vojnové dlhopisy aj s názorným vysvetlením pre jednoduchých ľudí, ako to funguje. Netušil som, že aj takáto groteska od Chaplina môže existovať. ()
V Chaplinově filmografii něco naprosto neobvyklého - za prvé jakási nová metoda kulisové stínohry, což mělo zřejmě nastartovat nový styl chaplinovských grotesek. Tenhle pokus však absolutně ztroskotal - také proto, že se díky podivné "plochosti" obrazu úpně ztrácí chaplinovská trhlost, potrefenost a živelnost. Za druhé se jedná svým způsobem i o politickou satiru - tedy protiněmeckou (starý císař Vilém jako připitomělý prušák) i do amerického náborového systému se obouvající. Trochu nápadu tu je, ale chybí to, co na Charliem zbožňujeme - nepřetržitý sled groteskních událostí a událostiček. Tři hvězdičky dávám za ten pokus - 10 minut je málo na to, aby mě to začalo nudit. ()
Galerie (3)
Photo © First National Exhibitors' Circuit
Reklama