Režie:
Charlie ChaplinScénář:
Charlie ChaplinKamera:
Roland TotherohHudba:
Charlie ChaplinHrají:
Charlie Chaplin, Edna Purviance, Syd Chaplin, Henry Bergman, Charles Reisner, Albert Austin, Minnie Chaplin, Bud Jamison, Tom Wilson, Fay Holderness (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Ve filmu Psí život z roku 1918 se obvyklá postava Charlieho Chaplina – tulák – jen těžce protlouká životem. Spí na ulici, nemá co jíst a potkávají ho jen samé nepříjemnosti. Jednoho dne zachrání opuštěného psíka Scrapse, kterého se ujme a který se stane jeho nejvěrnějším přítelem. Oba se vydají do salónu Zelená Lucerna, kde tulák potká nesmělou zpěvačku, do které se zamiluje. Je ale vzápětí vyhozen, neboť nemá peníze. Tam, kde obvykle tulák spává, poté Scraps ze země vyhrabe peněženku, kterou zde schovali zloději. A tak se tulák chopí příležitosti a vydává se opět do salónu… (Česká televize)
(více)Recenze (30)
Ne vždy to funguje tak jak by mohlo, některé scény totiž trvají déle než by měly, ale jinak je to příjemné, chvílemi to dokáže pobavit a i ten příběh překvapivě má něco do sebe. Takže jo, líbilo se mi to, ale jak jsem byl nadšený z Kida, tak tady jsem měl celou dobu pocit, že z toho šlo dostat víc... Ale na slabé čtyři to podle mě ještě je. Slabé 4* ()
Kdo má rád Chaplina, přijde si na své. Pěkně jsou tu vylíčeny chudinské poměry, nechybí střety se strážníky, loupeže, kopance, ale tentokrát je u toho i pes, která je součástí několika zdařilých scén. ()
Na Chaplinových groteskách mě baví, že každá má minimálně jednu nezapomenutelnou a originální scénu. Zde jsou takové dvě, tedy alespoň dle mého názoru, zároveň je film také mírně smutný, přeci jen prostředí v jakém se denodenně tulák pohybuje je deprimující. Klasický Chaplin, ale myslím, že jiné grotesky jsou vydařenější, přeci jen mají výraznější stavbu příběhu, než je tomu zde. ()
Slušná Chaplinova groteska s jednou perfektnou scénou, ktorá fakt stojí za to. Na druhú stranu ale príbeh toho veľa nepovie, taká štandardná banalitka - tulák, psík, dáma, peniaze, zlodeji a... šťastný koniec. Nadpriemer. 75/100 ()
Flirtuju - geniální! ()
Po 103 rokoch som sa konečne dostal k napísaniu pár slov. Názov filmu nevypovedá iba o kvalite života tuláka Charlieho, ale aj o množstve psov, ktorí v snímku hrajú. Samotný film predstavuje lepší priemer Chaplinovej vtedajšej tvorby, pretože doň vnáša stále nové prvky. K jeho lepšej sledovateľnosti okrem dobrej hudby prispieva aj remastrovaná kópia, výrazne odlišná od tých doškriabaných a neumelo zlepených, ktoré som mal možnosť vidieť pred desiatkami rokov. ()
Další Chaplinova vydařená melancholická groteska s jednoduchým příběhem, na který je navěšena řada různě vtipných scén, z nichž jich pár přetrvá v paměti. Samozřejmě nechybí ani Tulákova tradiční parťačka Edna Purviance, bonusem je sympatický voříšek. Dobré nakročení k Charlieho nejlepším snímkům. ()
Psí život sa presne javí tak,ako práve doba,ktorá je,1.svetová vojna,kde Tulák Charlie prežíva zo dňa na deň,keď ráno vstane,tak premýšľa,čo by zjedol,len nie je čo,alternatíva spočíva v tom,ísť tam,kde je niečo pod zub... Ako tak sa šikovne naje,aby stretol najlepšieho priateľa človeka,psa,ktorého svorka divokých psov chce odstrániť... Charlie sa ho ujme a ich cesta vedie do baru Green Lantern,kde sú vítaní najmä tí pri peniazoch,to dokazuje rozdiel medzi bohatou a chudobnou vrstvou,veď Tulák peniaze nemá a zamiluje sa do dievčiny,ktorá spieva melancholickú pesničku,že celý bar si zotiera slzy... Už len tie prachy,a ani nevie ako sa k nim dostane,aj to bude mať komplikované pokiaľ sa usalaší s priateľkou do nového domčeku...Banda lupičov okradne zbohatlíka,pri úteku schová jeden z nich peňaženku do zeme,že si potom prídu po ňu... Krátkometrážny počin v krutých časoch,kde priepasť spoločností bije do očí,kde majster remesla Chaplin servíruje dávku vynikajúceho humoru,ktorý mám tak rád... Na kratšiu dÍžku nie je problém pamätať si bohovské scény...Totálne geniálna je posledná v bare,kde zastupuje pantomímou lupiča pomocou rúk,ktorú zvládne Charlie s bravúrou.Ako to robí?Treba vidieť! ()
Přesně ten mix dojetí a skvělého humoru, pro který Chaplina tak obdivuji. Z celého filmu mi v hlavě utkvěla hlavně scénka, v níž Tulák „nenápadně“ pojídá chlebíčky a GENIÁLNÍ pantomima, ve které pomocí vlastních rukou „oživí“ omráčeného zloducha (nedá se popsat, musí se vidět!). ()
Veľmi krátke, chcel by som viac. Príbeh, ktorý nieje ako ostatné Chaplinove pár minútové grotesky. Pridať tam ešte nejakú tú polhodinku. No aj bez toho to je mimoriadne vydarená komédia, ktorou sa Chaplin pomaličky odrážal ku svojim neskorším majstrovským dlhometrážnym kúskom. ()
Ač se řadím k milovníkům filmových klasik, k němému období mám z nějakého důvodu averzi a dějiny pro mě začínají rokem 1927. To se ovšem netýká grotesek Charlieho Chaplina, které jsou nepopsatelně skvělé... ()
Jeden z nejlepších Chaplinových krátkých filmů. Směle snese srovnání s Kidem nebo Cirkusem. Nejvíc mě dostala ta scéna, jak okrádal ty dva zloděje. ()
Chaplinova groteska Psí život má některé roztomilé nápady (nenápadné pojídání dobrůtek u krámu, pejsek schovaný v kalhotách, ocas hrající na buben). Taky chápu, že během 1.světové války mohla mít i nějaký sociální rozměr. Na oplátku třeba zdejší grotestní policejní a zločinecké honičky a naháněcky už jsou fakt trochu mimo a i ve ve srovnání s následujícími viděnými Chaplinovými pozdějšími delšími filmy Kid a Cirkus, nevidím důvod pro nadprůměrné hodnocení....Ale stihlo to skončit včas jako ještě celkem milá jednohudba s pár světlými místy a tradičně vynikajcím Charlieho mimickým a pohybovým výkonem. ()
Chaplina bych ke stánku nepouštěl. ()
Pětka hlavně za tu neuvěřitelně vtipnou "loutkohereckou" etudu s omráčeným zločincem...no a samozřejmě, je tam taky ten pejsek. ()
Viac ako vtip a gagy tu vystupuje do popredia smútok a sociálna empatia Chaplina. Je to akoby taká "skúšobná jazda" na budúce hity ako "Kid" a "City Lights".... láska, sociálna mizéria, melanchólia ale aj nepoddajnosť osudu, roztomilý spoločník Scraps, nádejný záver, ma akosi odkazovali práve na tieto neskoršie filmy ()
Upraveno v říjnu 2019. Psí život je prvním filmovým počinem Charlieho Chaplina pro americkou distribuční společnost First National, měla mu zajistit větší díl tvůrčí svobody, kvůli ní zbudoval i své vlastní ateliéry a stejně se nakonec pod smlouvou necítil pohodlně. Psí život je melancholickou básní cirkusového klauna, milujícího život. Satirizující klaunská estráda rozvíjí své vlastní a již dříve použité motivy, nebrání se sociálně kritickému tónu, ani cirkusové zběsilosti. Chudoba a tíživá životní situace opět slouží ke zvýraznění vynalézavosti, rozverné hravosti a klaunské neposednosti. Víra se drží skromných cílů a celá touží po dosažení niterného pocitu štěstí. Vedle Charlieho v roli vagabunda a smolaře, který se i nadále statečně rve s nepřízní osudu, zaujme také nesmělá barová zpěvačka a společnice v rozpacích ze své vlastní profese (Edna Purviance), Charliem elegantně a obratně obíraný provozovatel rychlého občerstvení (Charlieho bratr Syd Chaplin), mohutná dáma na taneční zábavě (pan Henry Bergman, také v roli jednoho z nezaměstnaných), akurátně přísný úředník pracovní agentury (Charles Reisner, též v roli bubeníka), malý peněžní poklad skrývající zloděj (Albert Austin, taktéž v roli druhého úředníka pracovní agentury), jeho nesmlouvavý zlodějský komplic (Bud Jamison), nelítostný a zisk preferující provozovatel tančírny a nálevny (Granville Redmond), rázný barman (Dave Anderson), Charlieho stíhající policista (Tom Wilson), poklidně jdoucí a okradený muž (James T. Kelley), či plnokrevný psík Scraps (Mut). Psí život je klaunská zábava v melancholicky tklivém přemítání nad sociální nespravedlností, přesto život miluje, v touze tančí i vibruje a laská naději. ()
Chaplinův výklad Darwina ve stylu sociální pohádky zaujme hlavně skvěle vykresleným prostředím nálevny čtvrté cenové. Jinak tu najdeme klasické vaudevillové gagy (člověk loutka či hlídané jídlo), okořeněné Ednou hrající cudnou prostou blbou umělkyni (to házení očkem je síla). ()
Pes v tomto filmu, Scraps (skutečným jménem Mut), se během natáčení natolik připoutal k Charlesi Chaplinovi , že když se Chaplin vydal na turné Liberty Bond hned po natáčení, pes o tři týdny později zemřel na údajné zlomené srdce. ()
Další výborný Chaplinův film, který je opět jak extrémně zábavný se spoustou nezapomenutelných gagů a scén, tak i velmi smutný a s obrovským přesahem. Celé je to jako vždy opět skvěle promíchané, ale Chaplin má i filmy, které jsou ještě o něco lepší. 85%. ()
Reklama