Reklama

Reklama

Chaplin malířem

  • Česko Charlie malířem (více)

Snímek inspirovaný v Americe kdysi velmi populární básní Hugha Antonie d´Arcyho o malíři, který, když ho žena opustí s jiným, namaluje její portrét na podlahublíkého baru. Verše básně nahrazují v originální verzi podtitulky. Melancholický tón, který převažuje, dává filmu spíše charakter dramatu než veselohry. Postava nevěrné manželky se tu vynořuje ve zpětném ději. (formelin)

(více)

Recenze (17)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Dějově dost náročná chaplinovka - v době jejího promítání pravděpodobně rozdávali divákům báseň "Face on the Bar Room Floor" Hugha Antoine D'Arcyho. O tom jak malíř Charlie přišel kvůli bohatému zákazníku o "svoji" Madelaine a jak kvůli tomu truchlil. Film se odehrává snad i v retrospektivách a má "několik" časových rovin. Dost zajímavé a celkem komické. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Ani 1 (slovy - ani jedna) vtipná situace. Ani nevím, proč vlastně dávám tu jednu hvězdu. Nejspíš za hudbu, která mi tak nějak zpříjemňuje průměrné Chaplinovy kousky. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Tohle snad není ani tak groteska, jako spíš ukázka různých poloh Chaplinova dramatického herectví. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Nedá sa povedať, že by to bola nevtipná komédia, problém je v tom, že humor tu takmer nieje žiadny. Je to však jedna z dejovo najrozvinutejších ranných chaplinoviek. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Tvář na barové podlaze upoutá melodramatickou strukturou, ale stavbou neohromí. Nejzajímavějším poznatkem filmového dílka Charlieho Chaplina je skutečnost, že básník francouzského původu Hugh Antoine d'Arcy byl stále živý a aktivně činný, básnická předloha byla napsána v New Yorku dvacet sedm let před vytvořením filmové podoby. Vedle Charlieho role malíře zaujme jeho životní múza Madeleine (Cecile Arnold), malířův bohatý zákazník a spokojený zloděj múzy (Jess Dandy), další křehká modelka malíře (Vivian Edwards), či provozovatel baru (Edward Nolan). Film Tvář na barové podlaze aneb Chaplin malířem je možným příslibem Chaplinova tvoření do budoucnosti a tím výčet veškerého nadšení končí. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Další nudná a nijak zajímavá Charlieho raná keystonská groteska. Nezáživné a navíc i zoufale nevtipné (není to totiž komedie, nýbrž spíše drama a ukazuje trošku vážnější stránku Chaplinova herectví - tedy něco, co jsme viděli mnohém později a mnohem lépe) a i když má tenhle film poměrně zajímavě řešené flashbacky, zase se řadí k těm, které prostě nijak neutkví. Opravdu tam není ani jeden jediný vtip! Kdyby aspoň to. ()

pursulus 

všechny recenze uživatele

První kroky Ch. Chaplina.¬         Rok 1914 byl úvodním rokem Chaplinovy tvorby filmové. Na třicet pět krátko- případně středometrážních grotesek plus jeden dlouhometrážní snímek ve směs postrádaly větší kvalitu, žertéřství rovnalo se sotva tak jednomu a půl míčku artisty, místy bylo až rozpačitě trapné. Je zřejmé, že společnost "Keystone Studios", s níž měl Chaplin uzavřenu roční smlouvu, si spíš než na kvalitu potrpěla na množství.¬                 Podobně tomu bylo i následujícího roku a počátkem roku 1916, kdy Chaplin pod hollywoodskou společností "Essaney" natočil svých dalších patnáct krátko- příp. středometrážních snímků. Ač v té době už znám a oblíben natolik, že mohl diktovati podmínky producentům a vybírati z nich, nebyla úroveň Ch. snímků ve směs vysoká, ze jména hledíme-li na ně nedobovýma očima.¬                 Není však třeba odsunouti tyto první filmové krůčky a kroky někam do zapomnění, svou kvalitou spolu s vkusností se vyrovnají řadě nynějších zábavných pořadů tak jistě, jako že Ch. Chaplin natočil později taková díla jako "Moderní doba" či "Diktátor".¬                 [Zdroje: 1. Wikipedie, English (en.wikipedia.org/). 2. Filmová databáze IMDb (imdb.com/)] ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Toto NIE JE groteska, ale skutočný film ako dráma lásky a zrady. Tomu nasvedčuje aj neobyčajne veľké množstvo medzititulkov, ktoré objasňujú dej a emócie. Pre Chaplina v roku 1914 je to mimoriadny počin a tomu prispôsobím aj hodnotenie. A tiež je z filmu zrejmé, že smajlíka vymyslel Chaplin, teda minimálne tu sa prvý krát objavil vo filme. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[2,5*]    "And before a month had flown, my friend had stolen my darling."     Krátka groteska z Chaplinoveho raného obdobia v štúdiu Keystone, ktorá je veľmi netradičná svojou smutnou náladou a tiež veršami, ktoré ju sprevádzajú. Charlie tu ako zlomený muž rozpráva zaujímavou retrospektívnou formou svoj smutný príbeh. Celkový dojem, žiaľ, kazí záverečná hromadná okopávačka a fackovačka, bez ktorej by sa zrejme žiadna keystoneovka nezaobišla. Videná verzia z roku 2010 s veľmi dobrou posmutnelou hudbou Erica Beheima. ()

everlong 

všechny recenze uživatele

chudáka Charileho tentokráte opustí milovaná ženuška.....označení komedie tentokrát as není na místě, protože vtipných momentů je zde opravdu poskrovnu...za to aleChaplin dokazuje, že umí i něco víc než se jen chechtat a nakopávat kolemjdoucí do zadku...DÁLE HRAJÍ: Cecile Arnold (Madeline) Fritz Schade (The Lover Who Stole Her) Vivian Edwards (Model) Chester Conklin (Drinker) Josef Swickard (Drinker) Harry McCoy (Drinker) ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tentokrát se Charlie trochu ustřelil. Příběh se sice opravdu odehrává v retrospektivě, což je u grotesek zajímavé a neobvyklé, ale tím zajímavost končí. Dále groteska nenabízí zrovna tklivý příběh a ani zábavu. Tudíž zůstane jen nuda a nezáživnost. ()

curil 

všechny recenze uživatele

Veselá tato němá groteska moc není. Obejde se   téměř bez gagů, pár zaškobrtnutí,   vykopnutí z baru, štětec v puse, to nemůže   vynahradit. Neobjeví se ani typické honičky,   potyčky či pošťuchování v baru tolik pro   Chaplina typické. Pro mě nejhezčí scéna v   parku, kdy Charlie potká rodinku s pěti dětmi a   na tváři se mu objeví něco mezi oddechnutím a   úšklebkem. ()

Reklama

Reklama