poster

Gohiki no shinshi

  • japonský

    五匹の紳士

  • anglický

    Cash Calls Hell

Akční / Drama

Japonsko, 1966, 92 min

Režie:

Hideo Goša

Scénář:

Jasuko Óno

Hudba:

Masaru Sató

Komentáře uživatelů k filmu (12)

  • DaViD´82
    ****

    Japonský noir také noir. A to i přes svá specifika; například přes veškerý cynismus a pragmatismus je někdy až nemístně melodramatický. Každopádně dějem (zpočátku) překvapující, charaktery nejednoznačné a vizuálně tradičně "gošovsky" vypiplané a nádherné.(30.3.2013)

  • Tom_Lachtan
    ****

    Japonský něco-jako.noir? No proč ne, natočeno je to výborně, dokonce tak, že se všem zúčastněným podařilo sakraže dobře zakamuflovat fakt, že Goša je výborný režisér, ale horší scénárista, jen díky kvalitě všeho ostatního mi nevadilo, že se ve filmu zopakuje to samé třikrát (což mimo jiné znamená většinu stopáže), jen s nepodstatnejma (no dobře, zas tak úplně ne...) změnama. Potěšila nejednoznačnost postav i herecké výkony, naopak trochu zklamal scénář, který je na můj vkus až přespříliš jednoduchý, ač se snaží tvářit (i díky naznačeným tématům, okolo nichž se film tróchen otře).(1.5.2013)

  • Rudovous
    ****

    Hideo Gosha, uzasny japonsky reziser, tentoktrat zabrousil do pro nej v tomto obdobi ne tolik tipickeho zanru a to filmu noir. A protoze je to opravdu schopny reziser "chrup" si na tomto svem dilku veru "nevylamal". Napomoc mel totiz krome zajimaveho napadu noirove gangsterky tez skvelou kameru (na tu ja si potrpim) a herce (mezi nimy Tatsuayu Nakadaie na ktereho si tez potrpim). Zanrove klise pak Gosha serviruje stridme tak aby i divak s "precitlivelimy zuby" zustal usetren .(1.9.2009)

  • Aky
    ***

    Profesně dokonalý film, ovšem obsahově v něm není víc, než že všichni zrazují všechny, jde výhradně o peníze (až na opravdu subtilní výjimky) a život je celkem vzato na prd.(22.7.2012)

  • Flego
    *****

    Po Francúzoch a Američanoch sa nikto iný ako Japonci nemolil pustiť do noir. Hideo Goša stvoril perfektnú výživnú porciu pre labužníkov žánru. Spletitý príbeh má mnoho motívov, slušné tempo a dokonca v relatívne krátkej minutáži dokázal dať každej postave aj charakter. Príjemné prekvapenie.(6.8.2016)

  • stub
    *****

    Tak tohle mě rozsekalo. Tatsuya Nakadai v roli muže, který při nehodě srazí otce s dítětem. Před propuštěním z vězení je mu spoluvězněm nabídnuta práce nespecifikovaného typu (za více než tučnou odměnu), popsána kontaktní osoba a zde celý příběh začíná. Hlavní hrdina postupně odkrývá události, které začaly před několika lety a zároveň se snaží vypořádat se svou hořkou minulostí. Film má spád a dynamiku, s hlavní postavou je velmi jednoduché se ztotožnit a kamera navozuje skvělou atmosféru. Byť se jedná o typický Goshův styl, snímek vybočuje svou až perfekcionistickou propracovaností (nejen dějově) a neobsahuje jedinou neuspokojivou minutu. Za povšimnutí stojí také (i jindy dobrý) Kunie Tanaka ve vedlejší roli. Bez delšího uvažování dávám plné hodnocení.(28.10.2008)

  • amirgal
    ****

    Tatsuya Nakadai je Alan Delon japonského filmu.(22.10.2012)

  • liquido26
    *****

    Gosha opět nezklamal. Cash Calls Hell je úžasnou variací na klasické americké filmy noir. Snímek nás zavádí do špinavého podsvětí japonského velkoměsta. Hlavní hrdina, kterého skvěle hraje Tatsuya Nakadai, je propuštěn z basy a od přítelkyně svého bývalého spoluvězně dostane za úkol zabít tři týpky. Týpkům jde ale po krku i mafie. ___ Příběh mě naprosto vtáhnul, pohltil a na konci vyplivnul s pocitem, že to klidně mohlo bejt delší. Vynikající byl záporák s deštníkem, který mi trochu připomínal Josefa Kemra.(3.7.2011)

  • vitekpe
    ****

    Velmi dobre odehrane noirove dramicko, se skvelou kamerou, zvlastnim pribehem a s malou holkou v jedne z hlavnich roli. :-) Moc pekne.(4.2.2013)

  • majo25
    ****

    Solídne natočený filmík, štylizovaný do žánru noir Ameriky 20.-30. rokov - klobúky a kabáty, striptíz, hudba, gangy. Začiatok sa mi páčil ale viac ako stred a koniec filmu, ktorý je ľahko predvídateľný. Hodnotenie: 70%(28.2.2013)

  • maldoror16
    ****

    Velmi silný, propracovaný a skvěle natočený příběh o lidství, vině, zradě, zodpovědnosti, odpuštění etc. Já jsem samozřejmě více na ty chambary a exploiťáky, ale tohle je opět výstavní kousek (tentokráte noir gangsterského ladění) a Gosha opět ani v nejmenším nezklamal. Má to své charisma a tempo, osobitý styl a působivou atmosféru, strhující či vtahující děj a v neposlední řadě tradičně úchvatného a přesvědčivého Tatsuyu Nakadai - jako ten snad nikdy nemá slabou chvilku:) Velmi spokojen s výletem mimo své obvyklé japonské žánrové vody...(16.10.2011)

  • Rimland
    ****

    Na noir je to místy moc melodramatické a nemá to tu "echt" atmosféru (tedy na klasický noir - japonský bude asi přeci jen z jiného ranku). Navíc ten soundtrack je svou šedesátkovostí místy tak divoký (rozuměj ulítlý) a nepadnoucí, až je to na škodu. Nicméně z hlediska děje a postav zajímavé, zábavné a vizuálně naprosto úžasné (hlavně scény v dešti, sněhu a přístavu). Jo a scéna s balónkem mě dojala jako máloco v posledních letech.(6.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace