Reklama

Reklama

Chaplin se vrací z flámu

  • USA One A.M. (více)
Krátkometrážní / Komedie
USA, 1916, 24 min

Muž z lepšej spoločnosti Charlie sa vracia domov z flámu v povznesenej nálade a zdá sa, že všetky predmety, ktoré ho obklopujú, sa spojili, aby mu zabránili v ceste do postele, po ktorej túži zo všetkého najviac.  Charlie tak bojuje s dverami taxíku, kľúčom od bytu, ktorý sa vzpiera trafiť do zámku a zariadením domu od vypchatých zvierat až po skladaciu posteľ, v ohňostroji zo života dokonale odpozorovaných gagov. (STV)

(více)

Recenze (38)

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Charlie se malinkato opil a snaží se dostat do postele. Ale jak už to v životě bývá, známe to všichni, není to ža tak jednoduché. Jedna z Chapinových nejlepších grotesek. Zajímavost: První film, ve kterém Chaplin zářil zcela sám. Nepočítáme - li epizodní roli Alberta Austina jako taxikáře. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Playboy Chaplin dorazí po další hříšné noci ke svému domu, kde mu začínají starosti opilce - jak obelstít taxametr, jak se bez klíčů dostat domů a hlavně jak se dostat do postele. Charlie zcela kraluje - bojuje s akváriem, s kyvadlovými hodinami (hodně dobrý fórek) a především se skládací postelí, která ne a ne se rozložit. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Možná, že se v tom někdo pozná. :) One A.M. je jedna z těch grotesek, které utkví divákovi v paměti, protože Charlie tu ztvárnil netradičně osobu z lepší společnosti a krom malé roličky taxikáře tu hraje pouze on. A vystačí si. V podroušeném stavu se Chaplinovi stávají nepřítelem dveře taxíku, ale také celý jeho dům. Scény se schody byly sice až moc rozvláčné, avšak pád z nich poprvé a podruhé pobaví. Srandovní je, že opilci se nedaří dostat se do horního patra tou nejjednodušší cestou, kdežto tou nejkostrbatější ano. Vycpaná zvířata a bicí hodiny pobavily, stejně jako Charlieho skládací postel. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Riadne podgurážený Charlie ledva vystúpi z auta. Zdanlivo jednoduchá vec - dostať sa domov a ľahnúť do postele sa stáva v jeho prípade obtiažnou záležitosťou. Veľkými prekážkami sú postupne dvere taxíka, domové dvere, otáčavý stôl, podklzujúci koberček, schody,vypchaté zvieratá, kyvadlo nástenných hodín a posteľ. Umne prepojené a svižne nadväzujúce gagy v krátkom filme vytvorili srandovnú historku o opilcovi, ktorému všetko uteká pod rukami, nohami, istotu neposkytuje ani zvyšok tela. Chaplin si tentoraz vystačil sám so sebou (až na nehybného taxikára v úvode) a napriek tomu dokázal skvele zaujať a pobaviť. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Proč jsem se zrovna u této grotesky rozhodnul dát plný počet? Protože je velice vtipná a hlavně Chaplin v ní vystupuje téměř sám. V prostředí, které čítá asi 4 lokace dokáže předvést herectví s totálním nasazením i coby kaskadér. Plno záběrů, například souboj se sklápěcí postelí je navíc natočeno bez jediného střihu. Pak se nemůžu nezamyslet kolik úsilí a kolik opakování muselo Chaplina (a to zejména jeho), než dostal film svou finální podobu. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • První film, ve kterém Chaplin zářil zcela sám. Nepočítáme - li epizodní roli Alberta Austina jako taxikáře. (Kulmon)

Reklama

Reklama