Reklama

Reklama

Chaplin kulisákem

  • USA The Property Man (více)

Obsahy(1)

Jedna z Chaplinových grotesek se slibným začátkem, ale jinak obyčejným dějem. Charlie je tentokrát zaměstnán jako kulisák v divadle či kabaretu. Jak můžeme očekávat, jeho šikovnost se stane spouštěčem mnoha nehod a trapasů, z nichž nejvelkolepější bude použití hasičské stříkačky nejprve na herce a později i na diváky. Tato groteska je zajímavá tím, že ilustruje Chaplinův první rok u filmu. Charlie se snaží strhnout na sebe všechnu pozornost, dává si nejvíce prostoru, je arogantní a často velmi hrubý, a to i k ženám. Jelikož se jednalo o jednu z jeho prvních filmových režií, využívá známé prostředí divadla, ve kterém je Chaplin jako doma. (Weissik)

(více)

Recenze (10)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Chaplin a jeho příspěvek vaudevillskému divadlu. Začíná jako divadelní dříč, když pomáhá dědečkovi oponáři s těžkou bednou a posléze i s vysvobozením se zpod ní. Nejvíce si však pochopitelně všímá dámského, poměrně půvabného, osazenstva divadla, aby se nakonec spíše nechtěně zapojil i do opravdového výstupu. Tady baví publikum - tedy kromě jednoho nenapravitelného spáče - i nás stejnou měrou. Nemůže si ovšem odpustit ani hasičkou stříkačku, kterou řádně zkropí sebe, spolupracovníky i diváctvo. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Charlie Chaplin v jedné z těch papírově slabších grotesek, ovšem svým fanouškům dokáže opět připravit pohodovou podívanou s řadou úsměvných situací a zdařilou klavírní hudbou. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Na Chaplina nie málo slapstickové, ale akosi málo priťahujúce. Gagy veľmi nezaberajú a nie sú vtipné ( na pár výnimiek ). ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Hodnotit raná filmová díla nebývá jednoduché, klaunskou zběsilost a nefiltrované násilí nevyhledávám. Největším přínosem Kulisáka je vaudeville amerického stylu s varietním zábavným programem, neboť doba a místo jsou pro smích závazné, ale je to jen slabá náplast. Zajímavé momenty se zde sice najdou, ale vše přebíjí neuctivá neurvalost a arogance s násilnickými sklony. Vedle Charlieho zaujme v grotesce nekompromisní pouťový silák (Jess Dandy), jeho omylem omráčená asistentka a životní partnerka (Helen Carruthers), umělecké cirkusové duo Lena Fat (Phyllis Allen) a George Ham (Charles Bennett), již starší a Charliem stále týraný kulisák (Josef Swickard), či sestry go-go tanečnice (Vivian Edwards a Cecile Arnold). Chaplin kulisákem, a nejen toto rané Chaplinovo dílko, je odrazem vaudeville na filmovém plátně. Cirkus žije ve vzpomínkách mládí a dětství. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Na ČT Art nejspíš zase nějaký sestříhaná verze, která ale nebyla špatná. Groteska má velice slibný začátek a ačkoliv je jako celek papírově slabší, výsledek je velice fajn. Vaudeville, spousta krásných žen a Charlie, který nesleze z plátna. Nijak výjimečné ani zapamatování hodné, ale pořád nadprůměrné. 70%. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nešikovnosť, pády, kopance, to je taká raná Chaplinovská klasika, len zakončenie so striekačkou je trochu originálnejšie. Bonusom je Bednárik ako silák s vystúpením v divadle. Na konci pri vodných scénach dobre vidno, ako je kamera zakrytá fóliou, aby nedošlo k jej totálnemu zničeniu. ()

Paity 

všechny recenze uživatele

Na více než půl hodiny to prostě nemělo "příběh", zbytečně natažené, kdyby to mělo o polovičku času méně, dal bych klidně čtyři hvězdy. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[1,5*]     Krátka groteska z Chaplinoveho raného obdobia v štúdiu Keystone, ktorá je, podobne ako prevážna väčšina jeho diel z danej doby, dosť chabej kvality. Charlie je tu ešte v takej mne nepríjemnej polohe drzého a surového chumaja. Nenašiel som tu ani jeden gag, ktorý by mi pripadal vtipný (alebo aspoň nápaditý), pokusy o humor sú v lepšom prípade nevtipné (klasika, akou sú kopance do zadku, údery do hlavy, striekanie vody na všetkých, alebo opakujúce sa fóry s nosením ťažkých debien, či s padajúcou oponou), v tom horšom prípade vyslovene trápne (Charlieho neustále kopanie do starca, ktoré zrejme dobovému publiku pripadalo smiešne). Videná verzia z roku 2010 s priemernou hudbou Neila Branda. ()

Reklama

Reklama