poster

Touha Veroniky Vossové

  • Západní Německo

    Sehnsucht der Veronika Voss, Die

  • slovenský

    Túžba Veroniky Vossovej

  • anglický

    Veronika Voss

Drama

Západní Německo, 1982, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Fassbinderova poklona klasickému Hollywoodu a zrkadlo nemeckých dejín v jednom. Nie ale tým, že by o továrni na sny rozprával, ale že evokuje formou aj obsahom napríklad Sunset Boulevard a nakoniec je samozrejme jedno, kde sa príbeh odohráva, pretože filmári sú všade slizkými bohémami a k drogám nemajú nikde ďaleko. Veronika Vossová je veľmi smutnou postavou, to ale nakoniec snáď aj všetci v tomto veľmi neutešenom, ale štýlovo nesmierne vypiplanom filme. Fassbinderove pohľady cez členené okná sú tu snáď ešte viac, ako obvykle a režisérova zrelosť je cítiť v každom zábere.(24.3.2016)

  • Morien
    ****

    Drahý bože, to je podivný film! A to už se mi dlouho nestalo, že bych si tohle řekla, mám velkou radost. A dalo by se říci, že jsem příliš vyděšená na to, abych prošla tmavým bytem do své postele. Sama už tři dny dýchám jako hlavní čarodějnice Helena Marcusová ze Suspirie, spánek se mi vyhýbá a takovéhle věci nadměrně podporují moji představivost. Sehnsucht je myslím mnohem obsažnější slovo než česká touha.(5.2.2015)

  • eLeR
    ***

    Musím konštatovať, že toto bol zatiaľ najslabší a aj najobyčajnejší film od pána Rainera. Chýbali mi vo filme tí jeho týpkovia .. aj keď Veronika v bežnom živote tie jednotlivé herecké výstupy dávala na jednotku s hviezdičkou .. úbožiačka. FILMOVÁ RULETA 2017 a Rok s najväčšími svetovými režisérmi 2017-2018(7.9.2017)

  • Bubble74
    ***

    Sunset Boulevard made in Germany. Ráz předválečných snímků se staromódními prolínačkami byl vystylizován do nejmenšího detailu jak od ostříleného noiristy a ladnost světel a stínů ve výrazném černobílém kontrastu s převahou ovládla celý film. I zvukaři zaslouží uznání. Tím však moje ódy končí, neboť dialogy, které jsou většinou u Fassbindera doménou zde stály za starou belu, plytkost děje ukládala ke spánku a jediné co se probouzelo, byly antipatie k hlavním představitelům.(13.6.2013)

  • NinadeL
    *

    Zabijácká Fassbinderova přestylizovaná historka, která by měla být poctou, ale je pouze trapným výsměchem. Mimo čas a prostor se veze na vlně všech těch Sunset Blvd. a jejich leitmotivů o padlých divách, jejichž generace byla z veřejného života vyf*ckována nejpozději v roce 1952 (na západě) společně s křiklavými barvami Zpívání v dešti. U nás byl podobný film natočen na konci 60. let - Hvězda - a Jiřina Štěpničková se v něm kála sama za sebe. Queer čtení si tady sice užije, ale s tím na mě nechoďte. Tohle je špatný film z rodiny Protektorů, který se líbí jen tam, kde je divák ochoten sledovat pranýř optikou růžového kukátka. A mimochodem, které ty "staré německé filmy" vypadaly nebo fungovaly jako Veronika? Já se obávám, že je to jen další iluze, která byla RWF spapána i s navijákem.(20.5.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace