Reklama

Reklama

Chaplin novomanželem

  • USA The Rounders (více)

Opilý Chaplin se vrací domů a hned se stává terčem nadávek a výčitek své ženy. Stejně je na tom soused z protějšího bytu Fatty, kterého žena dokonce fackuje. Když randál z vedlejšího bytu zesílí, pošle Charlieho jeho žena zjistit, co se děje. Incident je zažehnán a zatímco si obě ženy vzájemně stěžují na nešťastný život, Charlie a Fatty se vydají na další flám. Zapadnou do blízké kavárny, kde svou opilostí způsobí nevoli hostů a personálu. Manželky jsou jim v patách, ale oba včas opět utečou. Ukryjí se na děravé veslici na břehu moře. Vlny je začínají houpat a oba usínají s pocitem bezpečí, i když voda v loďce začíná stoupat. (curil)

(více)

Recenze (18)

Morien 

všechny recenze uživatele

Bože můj, jak se nejslavnějším groteskářem mohl stát někdo, kdo staví vtipné scénky na tom, že přijde opilý domů a škrtí svoji ženu. Ne že by mě nějak pohoršoval útok na svátost manželství či dženderové řeči, jde tady o to, že je to prostě nuda. Fattyho sólové filmy jsou mnohem zábavnější, ale nějak asi začít musel. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Pro mě jedna z nejlepších Chaplinových grotesek, kterou natočil u Keystonu. Narozdíl od jiných jeho raných kousků není tak vyčpělá, místy nudná a bez vtipu či příběhu. Naopak vtipně využívá klasické stereotypní situace - opilý manžel / naštvaná manželka - zde rovnou v dvojitém podání. Film navíc končí víceznačným závěrem. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Na této grotesce zaujme zejména její konec, který zrovna komediálně laděný není. Jinak se ovšem jedná o klasickou podívanou, která právě neoslní, neboť nepřináší nic tak výjimečného, jako tomu bylo v pozdějších Chaplinových počinech. Proto bych radil všem, kteří tu štkají nad tím, jak může být Chaplin nejslavnějším groteskářem, aby sáhli po nějakých jiných, kultovnějších dílech tohoto mistra a teprve poté šli do jeho rané tvorby. Protože v tomto případě pláčou na špatném hrobě. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Věčné téma. Po sto letech se na to dá dívat jako na dnešní situace. Pravda - černobíle, němě a přes poetiku grotesky. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Našlo by se zde pár vtipných momentů, ale zápletky ohledně podnapilých lidí mě skoro nikdy nechytaly, a zde to není žádná vyjímka. Chvílemi to šlo stejně ke dnu jako ta loďka na konci. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Je to tak, ako to je. Bez Chaplina, by to nebolo až tak dobré a to je holý fakt. Páni sa síce skvelo dopĺňajú, ale Charlie to ťahá. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Násoskové jsou nápaditěji rozvinutým filmem oproti předchozím Chaplinovým groteskám pro studio Keystone. Český název klame tělem, neboť nejde o novomanželské eskapády. Středem zájmu je opilství a s ním spojené soukromé i veřejné trable. Opilství se neobejde bez domácího násilí, pokoutního útěku na další rundu, veřejně pohoršlivého chování, veřejnoprávního pronásledování, bezhlavého úprku před manželskou sanicí, ani bez spásného pohlcení vodní hladinou. Kromě roztomilého opilce Charlieho zaujme také jeho s opileckou marnotratností důrazně nesouhlasící manželka (Phyllis Allen), jejich soused a další roztomilý opilec Fuller (Roscoe 'Fatty' Arbuckle), Fullerova rozzuřená manželka (Minta Durfee), či výsměšný hotelový pikolík a alarmující číšník (Al St. John). Násoskové aneb Chaplin novomanželem potěší diváka propracovanější zápletkou, a ani vyprodukované cirkusové násilí zde příliš nepohoršuje. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Velmi sympatická komedie s velmi vážným (a rozhodně velmi překvapivým) koncem, který ale paradoxně, tak trošku k vaší velké nelibosti, pohladí po duši. Ačkoliv ale tahle groteska končí vážně, zbytek je veselý a zábavný až běda. Vtipy sice nejsou nijak originální a celá groteska samozřejmě využivá typických klišé, ale velmi sympaticky a souhra manželů a manželek je téměř skvostná (a to dvojnásobné podání tomu hodně, opravdu hodně přidává). Nadčasové groteska, která rozhodně velmi dobře pobaví, protože skvělých gagů je tady nemalé množství a která navíc, narozdíl od mnoha jiných, utkví v paměti. A to je rozhodně její výhoda. 80%. ()

pursulus 

všechny recenze uživatele

První kroky Ch. Chaplina a "The Rounders".¬         Rok 1914 byl úvodním rokem Chaplinovy tvorby filmové. Na třicet pět krátko- případně středometrážních grotesek plus jeden dlouhometrážní snímek ve směs postrádaly větší kvalitu, žertéřství rovnalo se sotva tak jednomu a půl míčku artisty, místy bylo až rozpačitě trapné. Je zřejmé, že společnost "Keystone Studios", s níž měl Chaplin uzavřenu roční smlouvu, si spíš než na kvalitu potrpěla na množství.¬                 Podobně tomu bylo i následujícího roku a počátkem roku 1916, kdy Chaplin pod hollywoodskou společností "Essaney" natočil svých dalších patnáct krátko- příp. středometrážních snímků. Ač v té době už znám a oblíben natolik, že mohl diktovati podmínky producentům a vybírati z nich, nebyla úroveň Ch. snímků ve směs vysoká, ze jména hledíme-li na ně nedobovýma očima.¬                 Není však třeba odsunouti tyto první filmové krůčky a kroky někam do zapomnění, svou kvalitou spolu s vkusností se vyrovnají řadě nynějších zábavných pořadů tak jistě, jako že Ch. Chaplin natočil později taková díla jako "Moderní doba" či "Diktátor".¬                 Snímek "The Rounders" byl by rozhodně povedenějším (viďte, Morien), kdyby měl završující konec.¬                 [Zdroje: 1. Wikipedie, English (en.wikipedia.org/). 2. Filmová databáze IMDb (imdb.com/)] ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Hrať opitého je obľúbená zábava „zabávačov“ ešte aj dnes, tak prečo to vyčítať filmu, že to robil pred 105 rokmi? Opitý Chaplin to schytá od svojej mohutnej ženy rovnako ako jeho tučný kolega, ženy si medzi sebou tiež nič nenechajú, takže filmová emancipácia v plnom prúde – už vtedy. Inak groteska priemerná, žiadny príbeh, iba klasické gagy, pády, údery, trochu to napravuje nečakaný záver. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Začiatky génia filmového plátna v štúdiu Keystone boli poväčšine dosť biednej kvality, ako to dokumentuje i táto krátka groteska, ktorá je hlavne o ožieraní sa a o surovom zaobchádzaní s partnerom v dvoch rôznych manželstvách. V prvom prípade si to odnáša chudák Charlie od svojej manželky v podaní Phyllis Allen, ktorá budí hrôzu (teda, mať takú ženu, tiež by som asi bol v kuse ožratý). V tom druhom prípade je obeťou hlavne Minta, ktorá má tú smolu, že má za manžela hnusného grobiana Fattyho (ten ju trieska z jednej i druhej strany a dokonca ju i škrtí). Tak ja teda neviem, ale toto pripadalo dobovému publiku vtipné? Čerešničkou na torte je chlapík namaľovaný na čierno a záverečná mela, ktorá v keystoneovke samozrejme nemôže chýbať. Videná verzia z roku 2010 s veľmi dobrou orchestrálnou hudbou Roberta Israela. ()

everlong 

všechny recenze uživatele

Chaplin a Fatty tentokrát v rolích manželů na tahu, podařilo se jim uniknout ze spárů svých drahých poloviček a tak svobody náležitě využívají a pěkně se společensky unaví. Následuje nekonečné množství kopanců, pádů a vtipných situací. Jedna z nejvtipnějších Charlieho grotesek. DÁLE HRAJÍ: Phyllis Allen (Charlie's Wife) Minta Durfee (Fatty's Wife) Al St John (Bellhop/Waiter) Jess Dandy (Diner) Dixie Chene (Diner) Billy Gilbert (Black Doorman) William Hauber (Waiter) ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Asi nejzajímavější je na celé grotesce, že se pánové spojí údělem trestaných mužů a vydají se spolu vstříc novým dobrodružstvím. Jinak je to celé bez nápadu. ()

Lion438 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch lepších grotesek, vtipná a měla spád. Jen ten opilý Churchil nebyl nic moc, za to Charlie jako opilec dokonalý! ()

Reklama

Reklama