Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Recenze (300)

Cival 

všechny recenze uživatele

Ta pochopitelná, ale mě přesto nepříjemná divadelnost, mi celou první půlku lezla na nervy - zvlášť když přecházela až v přepjatou teatrálnost, kdy jsou nepřirozeně vyčištěné, přespříliš zinscenované a vždy dokonale vypointované promluvy podporovány údery blesků a hromobitím. Až Newmanovo "prokecnutí" tátovi mě vtáhlo, protože s tímhle silným motivem v zádech (kdo by se těšil na smrt) může Brooksovo drama skvěle vygradovat. Takže stále živé dílko. ()

Houdini 

všechny recenze uživatele

Oscar 6 nominací: Nejlepší film, Režie, Herec HR - Paul Newman, Herečka HR - Elizabeth Taylor, Kamera, Scénář - A ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Inteligentní, opravdová, emotivní, pohlcující konverzačka s fámozně civilními hereckými projevy všech zúčastněných. Jako milovník detailů nezapomenu na scénu, kdy ten uvřískanej penězuchtivej napoleon v sukních po nechutných pomluvách Bricka, vyleze na schody pod kterýma stojí Brick (Paul Newman ) zavadí o sebe pohledy a Brick jen řekne "ten pohár byl stříbrnej" a naprosto nezůčastněně odchází. Líp dát najevo opovržení už fakt nešlo. Charisma Paula Newmana a krása Elizabeth Taylor ještě přidávaj na už tak silným filmovým zážitku. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Sic mi smršť Williamsových dialogů nebyla neznámá už od prvního setkání na divadelních prknech, pevná režie a strhující herci mi dokázali rozklepat kolena i tak. Povýšit více než sto minut rodinného dialogu v jednom domě na plnohodnotnou filmovou fresku chce pořádný kus génia v hlavě. Richard Brooks ho měl. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů Elizabeth Taylorové. Skvělý je i Paul Newman, ale také tehdy populární zpěvák Burl Ives hraje výborně. Jedinečně zpracované psychologické drama, které milovníky tohoto žánru zaujme už po pár minutách sledování. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Konverzačka je pojem, který je doména především v divadle, ale když se přetaví do filmu (a udělá se to pořádně) může sklízet vavříny i v jiné sféře. A tady se to jednoznačně povedlo. Ono ještě aby ne, když tu půdu naklepává Elizabeth Taylor a Paul Newman. Neměl jsem slov. Chytrá, emotivní záležitost, která je silná v momentě, kdy si jinak naprosto levá rodina začne říkat pravdy a silnější, když je jedna postava říká, druhá jí slyší, ale první o tom neví. No prostě paráda. na rok 1958 neuvěřitelně vyzrálá záležitost, která nebude poplatná době ani za tisíc let. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Neskutečně dobře rozehrané drama o rozpadu zažitých představ a domnělých jistot jedné staré jižanské plantážnické rodiny. Drama na malém prostoru (vlastně jen v jednom domě, odmyslíme-li si epizodku na letišti a prologický překážkový běh nemehla Newmana) s nebývalým nábojem a vnitřním napětím, které se podivuhodně stupňuje a rozhodně nepříliš smířlivě vrcholí. Hlavní zásluhu na tom má pochopitelně především ústřední dvojice Newman - Taylorová. Ať už znechucený Newman, nebo Taylorová, která nemá všechny ty po zemi se plazící caparty příliš v lásce. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Marně pátrám v paměti, kdy jsem naposledy viděl tak funkční a přitom dokonale nenásilnou moralitu. A přitom když jsem se zadíval do rozvíjejícího se příběhu zdánlivě marnivé Taylorové a z neznámých důvodů zapšklého Newmana, rozhodně bych nečekal závěrečný citový apel na diváka ve smylu "Je důležité si umět v rodině věřit a mít se upřímně rád." V tomhle filmu je totiž překvapivě hodně věcí nepředvídatelných a přestože se vlastně jedná jen o dlouhý dialog s měnícími se aktéry a střídavou pozorností pro hlavní postavy, neměl jsem šanci odtrhnout oči od dění na obrazovce. Díky Ivesově charizmatu a Newmanově opileckému žáru v očích tahle geniálně vygradovaná zápletka získala body na všech frontách. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Tenhle americký Jih musí být hrozné místo k životu. Vůbec si nevzpomínám, že by se tam někdy odehrálo něco veselého. Stará dobrá záměna kufrů nebo osob nebo něco takového. Ne. Vždycky jen duchamorná dramata rozpadajících se vztahů, alkoholismu, násilností nebo rasových nepokojů. Kočka na rozpálené plechové střeše Tenneseeho Williamse naplňuje první dvě témata. Liz Taylorová (ve výborné formě, kam se hrabe Kleopatra!) se snaživě pokouší zachovat iluzi šťastného manželství a vlákat zpátky do svých tenat rezignovaného Paula Newmana. A to jen proto, aby se despotický "taťka" Burl Ives nezlobil... Jižanskou mentalitu do smrti nepochopím a málokterý z těchto filmů u mě překročí hranici 60% ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Ach tyhle komorní dramata..Všechny možné víceméně negativní lidské vlastnosti jako žárlivost, sexuální komplexy, prolhanost, pokrytectví, nenávist, sarkasmus apod., které v zastoupení s dlouhatánským vedeným, místy nudným dialogem, očividně vyniknou spíše na divadelních prknech než ve filmu, kde navíc děj a dialogy byly pro film upraveny a zjednodušeny, otevřený konec, tak jak je tomu ve hře nečekejte. Vůbec mě nezajímá že jde o kultovní film, jeden z nejlepších do dnešních dnů vyprodukovaných v Hollywoodu společností MGM, že vynesl tolik a tolik, že ten či onen herec zahrál výtečně, že předlohou filmu byla znamenitá divadelní hra od T.W., že kameraman William Daniles začínal u velkého Erica von Stroheima a zde odvedl velmi slušnou práci snímání hvězd..Navíc se všude píše že Elizabeth Taylor to nesmírně slušelo, já jsem však opačného názoru, okouzlující možná byla, ale poněkud staromódní, ale tak krásná jako o pět let v Clee nikoliv a že Paul Newman byl druhý Marlon Brando, to si také nemyslím....Zklamání, které vynikne, jak už jsem psal leda tak na divadelních prknech ale ve filmu je to opravdu neúnosná interiérová nuda..Už vidím jak by si takto trio protagonistů jako podle nějaké šablony, mezi sebou v normálním životě bavilo:-) ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Neodolatelný Paul a krásná Elizabeth ve vynikajícím a inteligentním dramatu své doby. Vztahy plné zmatků, touhy, vášně, pokrytectví, poctivosti, nedůvěry a mohla bych pokračovat dál a dál. Miluji tyhle staré smysluplné filmy s maximálně profesionálními hereckými výkony, ke kterým řadím i ostatní obsazení, kde mě obzvlášť zaujal i Burt Ives, kterého až tak moc neznám. A i když to na mě působilo dojmem, že se dívám na divadelní hru odehrávající se v jednom domě, tak to nic nemění na faktu, že jsem prožila mimořádně příjemné odpoledne s Kočkou na rozpálené plechové střeše, která nakonec přece jen věděla kam skočit, aby si zachránila život. Když k tomu všemu přibalím vynikající dialogy, například Bricka s tátou ve sklepě, tak dnes rozhodně pod pětku nejdu. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů světové kinematografie a to v důsledku geniálně napsaného a zrežírovaného scénáře podle divadelní hry Tennessee Williamse. Skvělý Burl Ives v roli hlavy rodu a velkého šéfa, který netuší, že umírá. Úpřímný, ale litující se syn alkoholik v podání Paula Newmana, Taylorová v roli jeho nemilované ženy. K tomu kupa zpívajících dětiček - "bezkrkých zrůdiček" staršího šéfova syna a licoměrný zbytek rodiny. Pochopil jsem, proč o pár let později obsadili Taylorovou do "Kdo se bojí Virginie Woolfové?"... Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=TWsG_Qj1wUo&feature=player_embedded ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Začátek byl pokěkud pomalejší, ale po zhruba třiceti minutách se to slušně rozjede. Richard Brooks natočil báječné drama o přetvářkách, lžích, něvěře a dalších lidských nešvarech. Paul Newman a Elizabeth Taylor předvádějí velmi kvalitní výkony, obvzláště výkon Elizabeth Taylor považuji za jeden z jejích nejlepších. Bez Burla Ivese si film moc představit nedovedu, protože by filmu chyběly patřičné grády. Jen škoda, že snímek neobdržel žádné Oscary. Pro milovníky filmů 50. let povinnost, zbytku mohu jen doporučit. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Charakterová studie jedné milionářské rodiny, aneb procházka peklem. Kdyby se mi z těch lidí nezvedal pořád žaludek, dal bych i pět hvězdiček. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Tohle by byla nefalšovaná bomba, kdyby to nebylo tak strojené. Divadelní předloha je v tom skutečně znát, ovšem když jsem se přes to přenesl, šlo si tenhle film užít. Plno silných myšlenek a výborných herců to drží nad vodou i přes onen slabší začátek. Silné čtyři hvězdy. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Zase jeden "kultovní" film. Čekal jsem, že těch 85% bude nutný brát trochu s rezervou, ale nečekal jsem, že to bude až taková blbost. Vydržet 104 minut, jak na sebe členové jakýsi bizarní rodinky v jednom kuse hystericky ječej a vedou nějaký absurdní rozhovory, bylo pro mě docela utrpení. K tomu je nutný ještě zmínit takový hovadiny jako to, že třeba ten fotr je úplně v pohodě, pak před nim prokecnou, že má nádor, tak si najednou vzpomene, že ho to trochu bolí, a za dalších 5 minut už se bez morfia ani nepostaví na nohy. Nebo Paul Newman jako těžkej alkoholik tam do sebe láme jednu flašku za druhou, ale úplně v klídku tam skáče po jedný noze, aniž by měl po takovym množství alkoholu třeba nějaký problémy udržet rovnováhu. A konec mi přišel jako deus ex machina. Hvězdu snad akorát za sympaťáka Paula Newmana. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Psychologická sonda do jedné pěkně pošahané rodinky, jež trpí absencí hodnot jako je láska a vzájemné porozumění, ba naopak oplývá chamtivostí potomků, mrazivou chladností ve vztazích a především nesnesitelným pištěním bezkrkých zrůdiček... ()

Reklama

Reklama