poster

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA

    Cat on a Hot Tin Roof

  • Slovensko

    Mačka na rozpálenej plechovej streche

Drama

USA, 1958, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    *****

    Sic mi smršť Williamsových dialogů nebyla neznámá už od prvního setkání na divadelních prknech, pevná režie a strhující herci mi dokázali rozklepat kolena i tak. Povýšit více než sto minut rodinného dialogu v jednom domě na plnohodnotnou filmovou fresku chce pořádný kus génia v hlavě. Richard Brooks ho měl.(4.7.2008)

  • Aluska88
    ****

    Oh, what a over dramatic story. Myslím, že tak užvaněný film jsem dlouho neviděla:) Přišlo mi to něco mezi laciným televizním dramatem, jihoamerickou telenovelou a syrovým rodinným drama o odkrývání nevyslovených pravd a křivd. Elizabeth Taylor je nádherná žena, takže mi ani ty její polo hysterické výlevy nevadily:) Dalo by se říct, že snímek se skládá ze tří částí. V té první jsou naše sluchy otupěny neustálým přívalem řečí Liz Taylor. V té druhé se nacházejí zbytek osazenstva večerní slavnosti a jejich dohady a obviňování. Této části vévodí zejména "Big Mother", Judith Anderson, která je zrovna tak užvaněná, jako její dcera:) Poslední část je pro mě asi tou nejzajímavější a nejlepší. V ní se odehrávají hovory mezi Paulem Newmanem a jeho tatíkem, za občasného přispění Liz, která v těchto chvílích reaguje docela klidně. A ačkoliv se divák vlastně nedozví, co se tehdy mezi těmi třemi vlastně stalo a jak to bylo s Brickovým kámošem Skippem, pozorný divák, který si zde pročetl zajímavosti, se jistě dovtípí.(31.3.2013)

  • sportovec
    *****

    Americká obdoba českého kritického realismu se vydařila nad všechno očekávání. Pro mladé a hvězdné, kteří později budou zralí a ještě hvězdnější (Newman, Taylorová) vynikající příležitost. Na tak silný zážitek se nezapomíná stejně tak jako na poznání, že všude, bez ohledu na kulisy a další dílčí průvodnosti, se jí chleba o dvou kůrkách. V amerických poměrech jde přitom o film-mezník; psychologie postav, způsob vedení herců atd. kolísají mezi klasikou čtyřicátých a novými přístupy šedesátých let. Tedy o film na zážitky a finesy víc než vydatný.(28.3.2008)

  • pm
    *****

    Že je život často k zoufání a lež může být pravdivější než pravda, vědí nejenom Maggie s Brickem… To, co této adaptaci bývá nejčastěji vytýkáno, chápu jako její přednosti: není to divadelní ani statické, naopak živoucí a výsostně moderní, herecký koncert těžící z kvalitní divadelní předlohy. Latentní homosexualita mladých amerických fotbalistů, kterou režisér zmínit nemohl, aby vyšel vstříc dobové cenzuře, byla v zásadě problémem Williamsovým a příběh by nikam neposunula, a nevěra Maggie už vůbec ne. Děj tak není uhlazen, ale naopak v něm lépe vynikne prohnilost jižanské rodiny rozpadlé rozkladem morálky a tradičních hodnot… Osobně nejvíce oceňuji, že závěrečnou aktivitu Brooks přenesl z Maggie na Bricka, dává to filmu nejen romantický, ale naprosto nový rozměr…(7.9.2007)

  • Pepinec
    ***

    Není pochyb o tom, že se jedná o kvalitní film s kvalitními dialogy, hereckými výkony, i s inteligentním obsahem. Svízel takto zpracovaných námětů do filmové podoby však spočívá v tom, že mají svou statičností tendenci dříve nebo později nudit. Byť třeba jen chvilkově. Přesně toto u mě při sledování Kočky proběhlo. Do toku děje jsem byl vtáhnut až v momentě střetu Burla Ivese a Paula Newmana v dešti před domem, což je na můj vkus až příliš pozdě. Mít však možnost vidět tento kousek zpracovaný na divadelních prknech, bylo by mé hodnocení zajisté o třídu jinde.(12.2.2011)

  • - Autor předlohy Tennessee Williams považoval film za natolik zcenzurovaný oproti předloze, že řekl divákům čekajícím ve frontě na film: "Film vrací kinematografii o padesát let zpátky. Jděte radši domů." (gjjm)

  • - V hlavních rolích měli původně účinkovat James Dean a Grace Kelly. Dean však zemřel při autonehodě a z Grace Kelly se v té době stala monacká princezna. Do hlavní ženské role tvůrci zvažovali také obsazení Lany Turner. (Babous)

  • - Díky stávce hollywoodských hudebníků film postrádá vlastní soundtrack. Byla proto použita hudba z archivu studia MGM. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace