Reklama

Reklama

Sandakan č. 8

  • Japonsko Sandakan hačibanšokan bókjó (více)

Obsahy(1)

Snímek japonského režiséra Kei Kumaie, který byl označen japonskou kritikou jako nejlepší film roku, rovněž byl nominován na Oscara. Hrdinkou je stará Japonka, která vypráví svůj pohnutý životní příběh. V mládí byla prodána na Borneo do nevěstince a po návratu do vlasti se k ní odmítá hlásit i její nejbližší rodina. (contrastic)

Recenze (5)

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Poněkud nevyrovnaný film. Scény "ze současnosti", ve kterých figuruje mladá reportérka se starou ženou - bývalou nedobrovolnou prostitutkou, silně poznamenanou krutým životem - jsou neskutečně dojemné. Jejich postupné sbližování se, radost staré ženy z byť jen nepatrného náznaku náklonnosti, radost z toho, že jí někdo dělá společnost - to vše dojímá ji i diváka takřka k slzám. Naproti tomu druhá rovina příběhu - vyprávění minulosti - často sklouzává do kýče, lehce nudných a párkrát i nemístně vtipných pasáží - a divák, ač by měl s hlavní postavou a jejím osudem soucítit, je spíš nedobrovolně a nezúčastněně vnořen do děje, který ve své naléhavosti a síle zaostává za první rovinou příběhu tak, až má člověk pocit, že kouká na jiný film (avšak i zde se najde pár vskutku silných scén). . . . . . I přes všechny své výše uvedené zápory je Sandakan č. 8 snímkem, který stojí za zhlédnutí. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Silný a dojemný příběh z 1.pol. 20.stol., o životě japonských prostitutek na Borneu. Dívky, které ztratily své mládí v tichomořských bordelech a po návratu do nového, reformovaného Japonska, pro ně nezbylo nic než opovržení. Kei Kumai (Moře vidí vše...) je geniálním malířem filmových obrazů, o čemž se můžeme nepřetržitě přesvědčovat i během sledování tohoto snímku. Právě jeho posedlost jednotlivými obrazy, stejně jako neobyčejná citlivost při zpracovávání "ženských témat", nejvíce připomínají legendu japonské kinematografie - Akiru Kurosawu. Herecké výkony jsou dobré a vyrovnané a jak je u autora zvykem (tentokrát narozdíl od AK), žádná postava na sebe nestrhává více pozornosti, než je nutné. Snad by člověk, vzhledem k tématu, očekával více syrovosti, je však třeba si uvědomit, že Kumaiovi prostředky jsou jiné a pokud někomu jeho styl nevyhovuje, nemá přílišnou cenu zkoušet to ani s jinými jeho dílky... ()

Reklama

Reklama