poster

O Schmidtovi

  • USA

    About Schmidt

  • Slovensko

    Schmidtov príbeh

Drama / Komedie / Road movie

USA, 2002, 125 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MeanWhile
    ****

    Jak se píše na obalu dvd " O Schmidtovi, to je o dokonalosti. " , podle mě to tak je. Ikdyž to tak podle hodnocení některých uživatelů ani tak nevypadá. Hodně se tu píše a nudném, obyčejném filmu, který je jen dalším přírůstkem do této ne dobré kategorie. Podle mě je ale film About Schmidt suprovou oddechovkou, když se chcete trošičku pobavit a nebo se podívat co se zase někdy může někomu v životě přihodit. Celý film drží bezvadný Nicholson, který zase dokázal že i komedie mu jdou velmi dobře.(9.2.2011)

  • Terva
    ****

    Skutečný muž svůj osud na hřebík jen tak nepověsí. Ocenění: Oscar '02 - nominace: hlavní herec (J. Nicholson), vedlejší herečka (K. Bates) Zlaté glóby - herec v dramatu (J. Nicholson), scénář; nominace: režie, film (drama), vedlejší herečka (K. Bates) BAFTA - nominace: hlavní herec (J. Nicholson) FF Cannes - nominace na Zlatou palmu Broadcast Film Critics Association Awards - herec (J. Nicholson společně s D. Day-Lewisem za film Gangy New Yorku) Dallas-Fort Worth Film Critics Association Awards - herec (J. Nicholson), vedlejší herečka (K. Bates) Kansas City Film Critics Circle Awards - film London Critics Circle Film Awards - film Los Angeles Film Critics Association Awards - herec (J. Nicholson společně s D. Day-Lewisem za film Gangy New Yorku), film, scénář National Board of Review - vedlejší herečka (K. Bates) Washington DC Area Film Critics Association Awards - herec (J. Nicholson), vedlejší herečka (K. Bates) ...Scénář : Alexander Payne a Jim Taylor podle románu Louise Bagleyho. Kamera : James Glennon(29.5.2011)

  • nash.
    ****

    Tak všední a prázdné jako sám život osamělého důchodce. Přesto pocitově silné, pomalu plynoucí od jedné situace, která nutí k zamyšlení, ke druhé. Hořké, přesto se najde i místo lehce úsměvné. Poklidné a zdánlivě vizuálně šedé, přesto občas osvěžené probliknutím nějakého obrazového nápadu nebo vtípku (třeba Marat). Rozhodně to není film, který bude bavit každého, a rozhodně každého neosloví. Nicholson sice velmi často zůstává Nicholsonem, ale stejně často dokáže v roli stárnoucího muže, který přichází o vše na čem mu v záleželo a postupně si uvědomuje marnost svého života, rozehrát výtečnou epizodu, strhující moment, které výtečně doplní pohled do Schmidtových pocitů otevřený v dopisech africkému chlapci. Velmi silné, plné emocí, které dokáže předat nenápadně, přesto rozeznít silně a s dlouhým dozvukem. Film, který se jen tak z hlavy nevypaří.(8.11.2014)

  • Radek99
    *****

    Silně nedoceněné komorní drama o běsech stárnutí, prázdnotě důchodu a tíze samoty... Alexander Payne vsadil na poetiku všednosti a tenhle pocit každodenního života byl divácky doslova konsternující. Pomale plynoucí příběh o člověku, který se dostává přes onen velký životní zlom, jakým je ukončení produktivního věku a odchod do důchodu, a neví si se svým životem náhle rady... Když se k tomu ještě přidá nenadále dostavivší se samota, čerstvý důchodce Schmidt se postupně propadá s ubývajícími denními rituály až někam na samé lidské dno. Dá se to přijmout, nebo se tomu můžete postavit - a to, trochu po vzoru Americké krásy (ve vydání pro seniory), udělá i Warren Schmidt - vydá se na nesmyslnou cestu přes Spojené státy za svou dcerou. Tahle cesta nemá tentýž vnitřní náboj a pozitivní rozměr jako třeba Lynchův Příběh Alvina Straighta, důchodce Schmidt je zlomený a osamělý, mrzutý starý muž, který se cestou snaží zaplnit náhle vzniklé prázdno ve svém životě, neboť jediné, k čemu se dá upnout, je na dálku adoptované malé černošské dítě kdesi v daleké Africe. Tenhle institut suplujícího psychoanalytika je skutečně silný okamžik filmu a závěrečný očistný pláč byl jedním z nejdepresivnějších momentů, co jsem kdy na plátně spatřil. To, že je Jack Nicholson skvělý herec a že většina filmu stojí na něm, netřeba asi rozebírat. Nicholson propůjčuje svému Schmidtovi úžasný vjem bezradnosti, bezvýchodnosti, je tak autenticky ztracen v běžném životě (dokonalá scéna rezignace při telefonování v budce, pouhé užívání mimiky při návštěvě rodiny budoucího zetě...), je plný skepse a rozrůstající se deprese, šedne a mění se i fyzicky... Zajímavá byla kamera - ta přemíra statických záběrů, perfektně kompozičně promyšlených (kupř. nádherný záběr Schmidta sedícího v místě zlatého řezu u rozsvícené lampy, přičemž většina záběru zůstala utopena ve tmě...), vytvářela dojem jakéhosi pomalého plynutí času, jakéhosi bezčasí typického pro postproduktivní část lidského života. Většina záběrů byla také podobné velikosti (celku), což zesilovalo dojem ztracenosti člověka (v prostoru i v životě). Mizanscéna byla strohá, městsky chladná, proti čemuž ostře kontrastovaly interiéry pokoje rodičů Schmidtova zetě... Silný, empatický film, který dává vzpomenout na mnohé lidi žijící třeba hned vedle v sousedství... Osamělost a stáří jsou strašné...(18.11.2006)

  • Triple H
    ****

    Podľa mňa výborné. Taký príjemný príbeh o jednom človeku, ktorý na sklonku života rozmýšľa aký to malo všetko vlastne zmysel. To asi čaká pomaly každého. :-) Nicholson zahrá absolútne čokoľvek a je teda tradične perfektný. Filmu trocha škodí neumiernená stopáž, ktorá v kombinácii s pomalým tempom spôsobuje, že film sa ku koncu už trochu vlečie. Keď sa však správne naladíte na atmosféru filmu, tak si ho vychutnáte. Podobne ako napr. u Zlomených kvetín. Nakoniec by som ešte spomenul hudbu Rolfea Kenta, ktorá je naozaj výborná a krásne podfarbuje dej.(22.5.2006)

  • - Pojišťovací společnost Woodmen skutečně existuje. Natáčelo se v jejích prostorách. Jack Nicholson během natáčení obdržel čestné členství. (HellFire)

  • - Slovo „Ndugu“ znamená v jazyce Kiswahili „bratr“. (HellFire)

  • - Režisér Alexander Payne spolu s Jimom Taylorom voľne adaptovali román Louisa Begleyho. (Svadbos)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace