poster

Střelba (festivalový název)

  • anglický

    The Shooting

Western

USA, 1966, 82 min

Režie:

Monte Hellman

Scénář:

Carole Eastman

Kamera:

Gregory Sandor
(další profese)
  • Maq
    **

    Potvrzuji, že tohle je skutečně jiný western, zaplněný netradičními, realističtějšími postavami. Tedy, některými, jiné jsou nesmyslné až hanba. A smysl té jejich kalvárie mi unikl. Buď jsem nebyl dost pozorný, anebo se to scénáristům celé nějak moc zamotalo. --- Fanoušci a filmoví historikové to asi oceňují jako pokus o překonání žánrových klišé. S tím souhlasím, takový pokus vítám, ale být producentem, vrátil bych scénář k přepracování. ---(19.5.2012)

  • LiVentura
    ****

    Atmosfericky velmi zvláštní obrazová kompozice, působící snímek, má to mnoho do sebe, i když s málo herci a akcí..! Jen několikrát se vypálí, nejvíce nastřílí "emoční vsuvka"-žena, která do snímku snad byla doplněna pouze jako element, který u ničeho nesmí chybět, v této ryze mužské záležitosti by ale její stopáž vyplnila stejně tak důležitá prérie či jiné záběry..! Škoda, kazila mi dojem.. Ovšem i ten konec..?!(15.3.2011)

  • Gary
    ***

    Děj se táhne i přesto, že má film jenom 78 minut. Věichni jedou kdesi plání kamsi nevímkam. Jsou snad jen čtyři místa, kde se něco stane a nějaké úžasné rozuzlení taky nečekejte. Nicméně: Je tam Jack, který hraje pistolnického "top guye" Billyho Spearse. Hudba je fajn a to nejúžasnější na tom celém je kamera a vyčištěný obraz pro DVD. 60%.(1.4.2008)

  • Radko
    ****

    Vydarená alegória života. Nejasné motivácie určujú chaotické blúdenie odnikiaľ nikam. A tak ostáva jediná istota - peniaze sú tým hýbadlom a nik nevysvetľuje, prečo je hodnota ľudskej práce práve taká, za taký výkon, aké sú dôvody. Počas tohto nezmyselného presúvania sa z ľubovoľných bodov do ešte ľubovoľnejších plôch (zase nik nevysvetľuje prečo tam a tam) sa sem-tam dokáže človek zamilovať. Až príliš často táto láska končí bez toho, aby vôbec začala. Motivácie pracovných i osobných snažení sa počas životnej púte neodhaľujú, skôr sa zahmlievajú a znevýrazňujú. Často sa k tomu všetkému pridruží konflikt v rodine, vyhrotený a taktiež väčšinou nedovysvetlený z pohľadu príčin. Niet čas takmer na nič a tak ostávajú len slová útechy o dobrote človeka na náhrobných kameňoch. Tam sa celý chaos bez vysvetlenia usporiada do pár riadkového jasného posolstva o odchode skvelého člena ľudského rodu. Ešte predtým, v momentoch, kedy sa zdá, že je možné čosi pochopiť a odhodlať sa k činu, je už príliš často neskoro, svaly nefungujú, telo je spomalené a ostáva len plahočenie sa púšťou vlastnej nevedomosti. Strieľanie naslepo po neurčených cieľoch. Monte Hellman to v psychedelickom opare púštneho prachu a skvelej sprievodnej hudby vystihol až horúčkovito presne. 90%(13.5.2014)

  • kkarx
    ****

    Hellman se blýsknul už o několik let dříve Jízdou v bouři. Ve Střelbě prohlubuje typologické znaky prvního zdařilého pokusu. Především do očí praští hustá, téměř mysteriózní atmosféra, která vytváří v člověku silnou tenzi a pocit nebezpečí. Otázky se kupí a odpovědi nepřicházejí. Opravdu z toho mrazí v zádech.(20.6.2015)

  • - Uvedeno do kin až dva roky po dokončení natáčení. (D3VIL)

  • - Jedná se již o druhý western režiséra Monte Hellmana, na kterém se coby producent podílel Jack Nicholson.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace